Loading...
dk

Last minute changes? Har jeg truffet de rigtige beslutninger? Hjælp søges:-) | Tesla Forum

MortenP
MortenP Jun 6 '15

Hej Alle,

For snart to uger siden fik jeg endeligt taget mig sammen og bestilte en 85D med følgende specs:

Obsidian Black

Next Gen Brune sæder

Autopilot

Premium Interiør

Sort Alacatara-himmel

Glastag

Jeg været meget i tvivl om både farve og indtræk. Valgte at gå med brune sæder og sort himmel, da jeg er bange for at introducere en 3. farve ved at gå med den hvide. Syntes dog at Premium Interiør-pakken er noget dyr og havde det ikke været for den sorte himmel ville jeg gerne springe denne over.

Kommentarer og input modtages meget gerne fra jer erfarne Tesla-ejere :-) Jeg kan ændre konfiguration indtil på Tirsdag.

Gik med 85D fremfor P85D, da jeg ikke følte at jeg kunne retfærdiggøre den store prisforskel og den kortere rækkevidde med den hurtigere acceleration. Jeg får også bilen leveret med std. 19", og planen er at efterfølgende købe nogle ikke-turbine 20-21" hjul. Gode tips hertil modtages også meget gerne.

På forhånd tak og god weekend.

Morten

Stuckmann
Stuckmann Jun 6 '15
Ville vælge sorte sæder. De lyse er meget meget meget sarte og et par nye bukser eller en ny jakke med sætter hurtigt mærker.

Og så ville jeg ændre farven til enten perlemorshvid (som min er) eller den nye titanium silver

lysmanden
lysmanden Jun 6 '15
Sorthimmel og sort kabine har jeg. Syntes det er trist med alle de forskellige farve sammen sætninger men smag er jo forskelligt. Mørk er også nemmer med snavs hvis du har børn. Overvej dog alligevel luft undervogn

Fortryder ikke en p85d til trods for distancen. Tænker ikke så meget Over beløbet da jeg alligevel nærmer mig en midt vejs krise. Syntes det er fedt at have så meget effekt overskud selvom jeg bliver svimmel og kvalme når jeg lukker den af. Nyder faktisk at motorcykler og Ferrarier ryster hødligt på hovedet med et "nej tak" til race. Nyder at se at de trækker pænt ind til højre og bag mig...... De kender deres plads i hierakiet på asfalten.

Fælge : der findes et utal af muligheder men 21 dæk er jo noget dyrer end 22 så gå da op i 22".
Hookmaker
Hookmaker Jun 6 '15
Det at de lyse sæder er sarte er noget vrøvl. Jeg har dem i min nye også og der er ingen problemer overhovet. Men jeg ville ikke vælge mørk himmel til lyse sæder, så hellere vælge sorte sæder. Men behold de lyse sæder, spar interiør pakken, og vælg luftaffjedring - jeg kører pt en låner med boingfjedre, det er jeg meget glad for at jeg IKKE valgte.
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jun 6 '15
Singh
Singh Jun 6 '15

Jeg har valgt en hvid, med sort himmel og brune sæder - Jeg havde det helt ligesom dig at jeg ikke ville introducere en tredje farve der ikke passer 100%. Jeg vil ærligt indrømme at man føler kabinen er "større" med den lyse himmel, men for mig var det vigtigere at farvene passede og ikke var så forskellige.

Jeg er fuld ud tilfreds med mine brune sæder og sort himmel - Ser sprødt ud. Sort gør efter min mening det hele for mørkt, og svært at skelne, hvor jeg godt kan lide lidt kontrast i kabinen, men som de andre tror jeg det er en smagssag. 

Hvis du bor i nærheden af Amager er du velkommen til at se mit sort/brune interiør. 

krabbe
krabbe Jun 6 '15
Som vi kan se er smag meget forskelligt, og heldigvis for det :)

da jeg skulle vælge i slutningen af august.
Ville jeg først gerne have den røde (men efter jeg så den røde live, var jeg ikke så begejstret, no offens til de røde ejere :) ) havde den være rød som de røde bremser havde jeg valgt den, det endte med midnight silver, det stod imellem den og den grønne.

Standard 19" har efterfølgende købt 21" grå turbine (da jeg bare synes der manglede noget) men er dog spændt på at se hvor meget rangen påvirkes
Var aldrig i tvivl om det skulle være sort læder sæder, og dagen før jeg bestilte kom muligheden for at købe sort himmel, som jeg er rigtig glad for jeg købte
Fik også Carbon dekor (piano synes jeg viste for mange fedtede fingre) synes dog Carbon er for dyr, ville i dag vælge piano og få dem filmet efterfølgende.
Derudover er der
Teknikpakke
Autopilot
Glastag
Luft
Da jeg ændrede min bestilling fra S85 til S85D droppede jeg dobbeltladderen og tilføjede vinterpakken, hvilket jeg er overbevist jeg kommer at få glæde af.

Med de valg jeg lavede, var prisen "noget" mere over budget en jeg havde planlagt.
Foreløbigt er det blevt + 14.000 km på 2 mdr.
Og er syndsygt glad for de valg / fravalg jeg lavede.

Eneste jeg ville ændre på bestillingen hvis jeg lavede den i dag, er jeg ville købe next gen. Sæder, (Det var ikke muligt at bestille da da min ordre blev lagt)

Forummets indlæg er redigeret af krabbe Jun 6 '15
Skaarup
Skaarup Jun 6 '15
Fine valg.

Luft er en option der deler vandene. Dem der har det, er glade for det, og dem der ikke har det virker ligeså glade. Personligt synes jeg fjedre gør den strammere i sving, og luft gør kørslen generelt lidt mere behageligt. Dermed ikke sagt alm. fjedre er ubehagelige, slet ikke. Jeg har ikke valgt luft og synes den er helt perfekt - har prøvet en del både med og uden luft.

Er man 50+ vælger man luft, tror jeg ;-)

Overvej vinterpakken. Det er super mod frost på ruden, der er jo ingen motor der bliver varm og hjælper viskerbladene med at smide isen. A/C kan du starte lidt forinden du skal køre, men det fjerner ikke is på viskerbladene.
MrCoffee
MrCoffee Jun 6 '15
Parkerede i dag i en forholdsvis kort parkeringsbås. Kantstenen foran var lidt høj. Havde jeg kørt med fjedre havde snuden skrabet på. Alternativt havde jeg holdt med bagenden længere ude eller fundet et andet sted at holde. Dejligt lige at kunne løfte snuden. Er glad for min luftundervogn. Kører man på en sommerhusvej er det også smart. Men hey only nive to have...
Forummets indlæg er redigeret af MrCoffee Jun 6 '15
Daduck
Daduck Jun 7 '15

Premium interiør

Efter de har ændret Premium Interiør til at have lys i håndtag, elektrisk bagklap mv. ville jeg altid vælge den. Har valgt alt hvad der er i den, med undtagelse af "effektlys" inden i, da det kostede ekstra i gamle dage. Lyset indeni er fedt, men kan undværes.

Elektrisk bagklap er utroligt behageligt, og lys i håndtagene er præcis ligesom at de er automatiske, noget man bliver glad for hver gang man går op til bilen :)

Da jeg har alcanta, har jeg det også helt sort indeni.. det gør at bilen er lidt mere "kedelige" indeni. Men gjorde det som mange andre for at holde farvene til et minimum.

Luftaffjedring

Benytter jeg ret sjældent. Men værdsætter den de få gange der er et bump jeg mistænker for at være for højt, eller en kantsten man skal parkere ved. Ville dog overveje at spare dette væk, hvis pengene kun lige rakte.

Off-topic

Ret vildt at min gamle konfiguration er steget fra 728 til 772 siden køb. Eneste forskel er effektlys indeni. Den høje dollar gør en del.

Oreo100
Oreo100 Jun 7 '15

Hvad med vægt? Jeg valgte luft fra primært pga jeg synes vejkontakten var bedre med coils. Valgte også glastag fra, primært fordi jeg synes bilen er langt pænere uden (på nær en sort). Det er meget smag og behag, men senere fandt jeg ud af at glastaget feks skulle veje >60kilo mere end uden. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se en måling på 2 biler med og uden luft/glas. Hvis det virkelig er >60 kilo (vil tro at luft kompressor osv også bidrager) må det da betyde en del. 

Busimiss
Busimiss Jun 7 '15
Vi valgte med glastag. Ikke p.g.a. vægten, men da man kun kan sætte tagbøjler på den med glastag.
MortenP
MortenP Jun 7 '15

Tusind tak for en masse gode input. Jeg er nu sikker på alt, borset set fra beige eller sorte sæder.... Vil ikke have den hvide alcantara himmel, så det bliver sort himmel uanset. 24 timer tilbage. Puha det svært :-)

JL
JL Jun 8 '15
@Mw: Ikke enig - hvilket igen viser at smag og behag er forskellig :-). I min A4 cab har jeg sort med sort på og er vild med det. Det er også det Ken har i sin P85D og det spiller :-). Man kan altid spiffe det lidt op, som Ken f.eks. har gjort med røde måtter.

Jeg fik en Tesla lånebil på et tidspunkt med lyst læder den havde stået som udstillingsbil på Amager, så havde kun kørt 200km, men rigtig mange havde været inde og sidde i den. Her var de lyse lædersæder allerede nussede at se på. Derfor var også derfor jeg har vælgt sort læder til min Tesla (og så fordi jeg ikke er vild med det to-farvede instrument bord)
Klaus_
Klaus_ Jun 8 '15

Det er helt klart en smagssag, men jeg ville gerne have haft sort himmel også (resten af kabinen er også sort). Fik dog lys himmel, og det lever jeg også fint med, efter at have vænnet mig til at jeg ikke kunne få det som jeg gerne ville have haft :)

MortenP
MortenP Jun 9 '15

OK, tiden er løbet ud. Jeg gik med den lyse stue, og håber at jeg bliver glad for den. Nu kan det ikke blive August for hurtigt. Vi ses derude!