@Hybriz
Tillykke med bilen :-) Hvad måtte du slippe for den?
Hej Jeppe
Med den alder bilen har (marts 2015), skal du være opmærksom på at den IKKE er fritaget for registreringsafgift og moms. Det er kun biler, som er ældre end 6 mdr og med mere end 6000 km, som er fritaget. "Din" bil lever ikke op til punkt 1.
Se fx denne tråd: http://teslaforum.dk/forum/topic/k%C3%B8b-af-tesla eller her: http://teslaforum.dk/forum/topic/tesla-fra-udlandet
Edit: Det er muligvis kun moms du skal betale, ikke reg.afgift. Det må du selv læse dig til i ovenstående tråde. Men uanset, så er moms (25%) af fx 600.000 immervæk stadig en del penge.
Pæn rabat. I Århus nævnte de henkastet at de solgte deres demo biler når de havde kørt 5-6000km med et nedslag på kr.3,- pr. kørt km
Har også talt med S&S Weinstadt, det er min forståelse at de sælger lettere brugte high end biler. Men de tar en ualmindelig god provision for det. Fordelen er at det er en forhandler, og de kan tage brugt i bytte.
- R
Genild. Spot on. Godt skrevet
MW: enig med en ny istedet
Hybriz. Stort tillykke
Tror ikke damen hos SKAT har ret. Bilen skal have kørt over 6.000 km OG være 6 md. gammel.
@Bentzilmer:
I dit link står:
"Der vil derfor være tale om et brugt transportmiddel, hvis leveringen af køretøjet finder sted efter 6 måneder og køretøjet har kørt over 6.000 km".
Bemærk der står OG!
Hej Jeg står og skal købe min første Tesla og den skal være brugt :)
Kigger efter noget i 650.000 kr klassen kan i komme med nogle forslag til hvor jeg skal lede? Indland / udland og hvilket udstyr er et must?
Jeg vil også gerne vide om der er specielle datoer man skal være opmærksom på altså om de har opgraderet modellen i 6 md 2014 eller lign.
Jeg håber i har nogle gode ideer og tips til mig da jeg ikke har haft en elbil før.
Kørsels behovet er ca 40.000 km om året. Så det skal nok være en 85 model tænker jeg.
Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig lidt på vej så jeg får en god start ind i Teslaens univers :)
Mvh Kim
Kim:
Cruise control. Kunne bestilles fra efteråret 2014.
4 hjuls træk, kunne bestilles fra efteråret 2014.
Ældre modeller: Køb med mindst teknikpakken. Soltaget, hvis du er høj, eller ønsker mulighed for tagbøjler.
Bestem dig selv for, hvad du vil have.
Og læs nu alle de gamle links med masser af tips, der allerede er givet til andre, der har spurgt. Så ved du, hvad de kan indebære af fordele og ulemper.
Husk, de gamle fra 2013 er stadig super biler.
Tesla må formodes at være billigst at købe brugt i et EU-land med mindst moms. (Luxembourg?)
Med dit kørselsbehov formoder jeg at eneste virkelige Must-Have (ud over 85 kWh) er Adaptive Cruise Control, altså at den selv sætter farten ned (og op) ved kø-kørsel.
Det er en del af "Autopilot" pakken, og blev først muligt at få på biler produceret fra slutningen af august 2014.