Loading...
dk

Model X - Så kom det - første officielle Tesla Model X foto | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Jun 15 '15

Tjek bemærkningen (advarselen) på porten "use exhaust hose - when running engine" :-)

Tjaa...that was the days....

Genild
Genild Jun 15 '15

Lars - det er af hensyn til dækrøg når man fyrer motoren af inde på værkstedsgulvet :-) 

Tesla_guru
Tesla_guru Jun 15 '15

@Hookmaker: en begrænsning af ladestrøm for de Tesla ejere der lader "lokalt" ville ikke hjælpe et hak for så ville bilen blot spærre for den næste i længere tid (såfremt der ikke er nogen pladser ledig)

Jeg har endnu ikke oplevet fænomenet i DK. Jeg brugt Middelfart i torsdags, og da min Tlf. venligt gav mig besked om at jeg var færdig med at oplade flyttede jeg bilen til en anden plads (på trods af at det var mit i min Frokost hos Comwell)

Jeg har ingen antagelser på hvor lang tid der holder biler ved en ladestander. Det kunne være sjovt om man kunne få data fra Tesla fra de enkelte SUC for at se Gn.snit lade tid samt hvor ofte de blev anvendt på deres hjemmeside (vist som et flow chart over tid så man måske kunne se spids belastninger)

Anyway jeg tager det meget roligt med hensyn til SUC her i DK på trods af at vi er gået fra 854 biler d. 27. marts til 1082 indregistrerede (i dag) svarende til 2,85 biler pr. dag siden jeg erhvervede min egen bil.

lysmanden
lysmanden Jun 15 '15

jeg syntes at vi skal spare penge på ældre området og istedet ansatte en pvagt på lade standen.........not

jeg har aldrigt hørt om en begrænsning. vi er vel alle lige på netop dette område. Så kan man tale om det moralske ligsom vi har haft oppe og vende om man som el bil ejer må holde på en alm. lade stand inde i Kbh UDEN at lade.

Jeg bor i 10 km fra køge. Har jeg været på kunde besøg og er "tømt" så er det da min ret at lade op, også selvom jeg bor 10 km fra min egen lille lade stand i indkørselsen.

Det er tilgenæld frækt at parkere bilen til opladning og først komme tilbage efter en 3-4 timer. Det er respektløse, men vi er jo alle berretiget til den gratis strøm de tilbyder som en del af det koncept det er at købe en tesla bil

Genild
Genild Jun 16 '15

Lysmand: Du bliver da aldrig politiker, for løsningen er jo lige foran din snude.

Vi sætter da bare en bænk op på en skyggeplads ved ladestanderne og lader de gamle holde øje med hvem der kommer og kører.

Så går tiden med det, de får en snak med folk der alligevel ikke ved hvad de skal bruge ventetiden til, og så har de noget at snakke om. Deres KOL bliver heller ikke forværret, for der er jo ingen bilos på de pladser og skulle der være en driftig fætter iblandt vil de sikkert også kunne tjene en ekstra skilling ved at sælge lidt kirsebær i sæson'en.

Og slutteligt, når plejepersonalet er færdig med deres personalemøder, så ved de for en gangs skyld hvor de gamle er lusket hen. 

Sider: « 1 2 3