Loading...
dk

Købe nu eller vente? | Tesla Forum

Boomle
Boomle Jun 10 '15

Hej Teslafolk

Jeg står lidt i et dilemma.

Jeg har efterhånden i længere tid plaget min bedre halvdel om at få lov til at købe en Tesla, og har nu endelig fået lov.

Budgettet er ca. 800.000 og jeg er derfor kommet frem til en 85D med lidt forskelligt udstyr.

Jeg er dog kommet i tvivl omkring 2 ting:
- skal jeg købe nu, eller vente et års tid til jeg har råd til en P85D?
- er der nogen reel mulighed for at prisen falder hvis man tror på faldende dollarkurs? Er priserne i DK historisk faldet, eller er de kun steget?

Hvor ofte bruger I P85D ejere de ekstra kræfter? Er sikker på at det er mega fedt at fyre den af, men er det noget I gør til dagligt? 

Mvh

Thomas

Forummets indlæg er redigeret af Boomle Jun 10 '15
FrederikC
FrederikC Jun 10 '15

Thomas, betragt det som en stor Iphone, den bliver bedre med tiden men også dyrere.

Køb nu eller vent på næste opdatering, eller næste opdatering eller næste opdatering......

Jeg ville tage en 85D med det samme uden at blinke.

Jeg har selv en S85 og savner aldrig overskud.

Kristian70k
Kristian70k Jun 10 '15

Hej, har P85 - hvis jeg skulle købe i dag ville jeg helt sikkert vælge en 85.. det er fedt med den ekstra power 2-5% af tiden.. Jeg ville bestille (som jeg også gjorde dengang) lige med det samme.. P85D er en super bil.. men det er godt nok mange skillinger for 1 sekund..

KimT
KimT Jun 10 '15

Du glemmer lige en ting. Aftalen omkring afgiftsfritagelse udløber til nytår. Den er pt IKKE blevet forlænget da valget blev udskrevet. Så det kan være at der bliver pålagt 180% afgift efter nytår.

Jeg står i samme situation som dig - jeg ville i grunden godt have ventet 1 år, men jeg regner dog med at ende med at bestillen en 70D indenfor de næste 14 dage.

Hookmaker
Hookmaker Jun 10 '15

Helt enig med FrederikC - gå efter den og glem P85D. Min erfaring siger mig dog at udstyrstynde Model S'er virker noget skrabede - så hvis du ikke har behov for den sidste km (og jeg tror i virkeligheden ikke forskellen bliver så stor) - så ville jeg vælge at med de 800.000, se på en 70D med lidt mere indeni...;-) 

Genild
Genild Jun 10 '15

KimT: Det er ikke min opfattelse - det er aftalt at fritagelsen løber frem til udgangen af 2016. Godt nok har vi et valg, men mig bekendt blev forlængelsen vedtaget med et flertal i folketinget, dernæst vil det godt nok være direkte underligt hvis "blå blok" skulle vælge at gå imod denne fritagelse og insistere på en øget skattebetaling.

Jeg ville checke med Kirstinehøj, men var udsættelsen ikke sikker skulle det jo reelt betyde at de havde frist året ud og det kan man ikke bygge en virksomhed på.

Boomle Thomas: Behov, prioriteret og kørselsform er en meget individuel ting. Mange vægter udseende langt over funktion og andre vægter komfort langt højere end præstationer.

Derfor er det sluttelige valg jo alene et spørgsmål om hvad du vægter højest.

Nu er du 24 år, og med mindre at du er en meget forkælet unge af nogle ufatteligt velhavende forældre eller har en job som Tamed Racing Driver, vil det undre mig utroligt meget hvis acceleration under 5 sekunder skulle føles utilstrækkelige i forhold til dit nuværende køretøj. Størrelsen på ens legetøj har det jo med at stige med årene.

Selv har jeg/vi en S85 og savner ikke noget på powerfronten. Jeg er faktisk også ganske glad for at vi kun har en motor.- dette ud fra tesen om vægt i snuden øges (hvilket ikke var med i de første designs, øget forbrug (Tesla startede med at sige noget andet, men check dette forum på punktet) og ikke mindre øget støj.

Skulle man betvivle et rent baghjulstræk vil jeg foreslå at man kigger til BMW, Porsche og Corvette - alle tre fabrikanter skulle med andre ord ikke kunne lave køretøjer der kan bruges.

Nogen ting var "nice to have" men i min optik ikke nice nok til at retfærdiggøre merprisen (oprindelig jyde).

Men det skønneste er nok at valget er dit :-)

Boomle
Boomle Jun 10 '15

Tak for alle jeres svar.

Jeg er selv af den overbevisning at det er mange penge for det ekstra sekund i P85D, og det bliver på den baggrund nok også en 85D´er. Jeg vil gerne have 4-hjulstrækket da jeg godt kan lide måden den accelererer ud af sving på, så det bliver under alle omstændigheder ikke baghjulstrækkeren.

Er vi enige om at bilen skal være leveret og indregistreret og ikke blot bestilt i 2015 for at undgå afgiften? (såfremt det ikke bliver vedtaget at forlænge), for så er det vel ved at være sidste chance snart?

Genild
Genild Jun 10 '15
Selv tak Thomas.

Vi er enige om at registreringsafgiften pålignes når køretøjet fysisk står og skal have en nummerplade på - en bestilling, på vej, næsten lige straks her og er betalt er ikke gangbar.

Hvad vi IKKE er enige om er skæringsdatoen, som jeg mener er flyttet frem til 31/12/2016, men som jeg allerede i ovenstående proklamerede, bør du konsultere folkene på Kirstinehøj om dette forhold - hvad jeg mener retter etaten sig desværre sjældent efter, så det er en hamrende god ide at få dette verificeret.

God fornøjelse og god sommer herfra L@rs
Forummets indlæg er redigeret af Genild Jun 10 '15
KimT
KimT Jun 10 '15

Fandt nu en artikkel fra d. 27/5 : http://www.organictoday.dk/...gifter-efter-valget/

Men intet er 100% "før den fede dame har sunget".

Hilbert
Hilbert Jun 10 '15

Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.:

§ 2. Fritaget for afgift er:
14) Eldrevet motorkøretøj, hvis køretøjet er anmeldt til registrering inden udgangen af 2015

Dette er stadigt gældende, altså til og med 31/12 2015. Alt andet er gætterier.

Jeg går ud fra at Tesla sørger for det, sørger for værdifastsættelsen (0 kr) og indregistrering med plader. Hvor lang tid det tager burde Tesla vide.

Clausr
Clausr Jun 12 '15
Tak for medlemskab, så blev 70 D Titanium bestilt, tør ikke vente længere, glæder mig til August/ September
lysmanden
lysmanden Jun 12 '15
Fortryder på ingen måde mit p85d køb, men er pengene "begrænset" så tror jeg at en 85d er et super kompromis.