KimT: Det er ikke min opfattelse - det er aftalt at fritagelsen løber frem til udgangen af 2016. Godt nok har vi et valg, men mig bekendt blev forlængelsen vedtaget med et flertal i folketinget, dernæst vil det godt nok være direkte underligt hvis "blå blok" skulle vælge at gå imod denne fritagelse og insistere på en øget skattebetaling.
Jeg ville checke med Kirstinehøj, men var udsættelsen ikke sikker skulle det jo reelt betyde at de havde frist året ud og det kan man ikke bygge en virksomhed på.
Boomle Thomas: Behov, prioriteret og kørselsform er en meget individuel ting. Mange vægter udseende langt over funktion og andre vægter komfort langt højere end præstationer.
Derfor er det sluttelige valg jo alene et spørgsmål om hvad du vægter højest.
Nu er du 24 år, og med mindre at du er en meget forkælet unge af nogle ufatteligt velhavende forældre eller har en job som Tamed Racing Driver, vil det undre mig utroligt meget hvis acceleration under 5 sekunder skulle føles utilstrækkelige i forhold til dit nuværende køretøj. Størrelsen på ens legetøj har det jo med at stige med årene.
Selv har jeg/vi en S85 og savner ikke noget på powerfronten. Jeg er faktisk også ganske glad for at vi kun har en motor.- dette ud fra tesen om vægt i snuden øges (hvilket ikke var med i de første designs, øget forbrug (Tesla startede med at sige noget andet, men check dette forum på punktet) og ikke mindre øget støj.
Skulle man betvivle et rent baghjulstræk vil jeg foreslå at man kigger til BMW, Porsche og Corvette - alle tre fabrikanter skulle med andre ord ikke kunne lave køretøjer der kan bruges.
Nogen ting var "nice to have" men i min optik ikke nice nok til at retfærdiggøre merprisen (oprindelig jyde).
Men det skønneste er nok at valget er dit :-)