Loading...
dk

Tur KBH-Varde (296 km) - kan det lade sig gøre? | Tesla Forum

BoW
BoW Jan 19 '14

Har netop erhvervet mig en Tesla, og er super glad! Men nu skal konen køre til familien i jylland og selvom der er en fordel i, at hun ikke tager Teslaen;-), hører jeg en del brok for at den ikke kan løse opgaven! Er der nogen herinde der har erfaring med lignende tur, evt, med opladnings muligheder i Varde området(Clever har Bilka, men det kræver Chademo omformer), da hun skal hjem 2 dage efter?

Mvh

Bo

Storgaard
Storgaard Jan 19 '14
Hvis jeg kører pænt kan jeg køre godt 300 km. Har selv 340 til sommerhuset i Jylland, og det kan den klare med 5 i bilen og fuld oppakning.
Man skal have mulighed for at lade når man kommer frem.
Jeg har købt omformerstik så jeg også kan lade i et fladt kraftstik (komfurstik) og et rundt blåt camping stik, så kan man komme langt på den måde.
DerHansi
DerHansi Jan 19 '14

Hej Storgaard. Hvor meget restdistance var der tilbage da I kom frem ?. På dette tidspunkt af året tapper kulde og vejforhold jo nok også noget ?

Hvor meget er det egentlig man kan lade på en helt alm. forlængerledning ?

VH Hans H

NOELON
NOELON Jan 19 '14

Hej Bo,

Jeg har kørt fra Østerbro til Askov og retur og engang til Tønder og retur. Begge gange i November. På hjem turen fra Askov kørte jeg hele tiden det maksimale jeg måtte for at prøve kapaciteten af. Dvs 80, 90, 130 og 110 hvor det var tilladt. Jag havde 90 km rated range tilbage da vi kom hjem. I Askov fik jeg ladet op på Paul La Cour museet (dog også ved overnatningen på Hotel Kolding Fjord, så jeg bare sikrede mig fuld opladning ved museet før hjem turen). I Tønder havde vi 75 km tilbage ved ankomst og ladede op på den lokale Campingplads, der lå ved siden af Vandrehjemmet. Jeg havde sikret mig et Clever kort til den lokale stander, men hos campingpladsen gav jeg kun 100 kr for en opladning.Begge tue var med 5 personer og bagage.

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 19 '14
Helt almindeligt stik i 220 V-kontakt giver opladning på ca. 15 km/t. Så med to dages ophold i Varde, skulle der være tid nok til at lade op til hjemturen, forudsat man ikke kører alt for meget, når man er fremme. Jeg har dobbeltlader, og det er faktisk rimeligt effektivt hos Clever (hvis der er type2-stik). Jeg kan få omkring opladning på 80 km/t., så hvis man f.eks. holder et par timers pause i Odense, er der 160 km ekstra at gøre godt med.