Loading...
dk

Fælleskøb? Snore til at løfte hattehylden | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Jun 19 '15

"JL" nævnte dette link i en anden tråd her på forum:
http://www.teslamotorsclub.com/...Model-S-Parcel-Shelf

Her den anden dag glemte jeg at sænke hattehylden og jeg kørte videre med en stor plade i mit bakspejl, og ingen udsyn af bagruden. Det blev hurtigt irriterende, så ind til siden og løse problemet. Det var første gang det slog mig, at der jo mangler snore til at hæve/sænke hattehylden automatisk, i takt med bagklappen åbner og lukker.

Ovenstående "kit" koster $23 + $7 i shipping til Danmark. Det kommer så over smertegrænsen på 80 kr, som medfører et importgebyr på 160 kr, og selvfølgelig 25% moms. Dvs over 400 kr for sådan et sæt.

Hvis nu der er flere der er interesseret i det, kan det være vi kan få sælgeren til at sende flere kits i én forsendelse, så sparer vi porto, og vi er flere om at betale importgebyret til Post Danmark. Hvem ved, måske endda et par dollars i rabat :)

Er vi f.eks. 10 stk, kan det være vi er heldige at kunne ende på under 240 kr/stk.  Dertil plus dansk porto, hvis den skal sendes fra vedkommende der står for fælleskøb, ud til de enkelte der har købt. Jeg tænker det kan klares for 24 kr brevpost, hvis kittet vejer mellem 100 og 250 gram. 

Er der nogen der er interesseret i produktet, og en som måske har lyst til at gribe bolden for fælleskøb? :)

Et par ting at være opmærksom på: 
"To answer your question, indeed the kit to will only open and close the shelf itself to about 60 degrees or so as you've described. It cannot close the parcel shelf if it is manually lifted all the way until its resting in the open position. "

og

"Note that this kit is designed for hatches that open to 100%. If you have set a custom height at which your hatch opens to, this kit may not work as intended in your vehicle and you should contact me prior to purchasing to arrange for a custom kit."

Min åbner ikke så meget op, pga. garageporten, men jeg påtænker at bestille standardlængde alligevel, da de gange jeg har behov for at hattehylden åbner med op, typisk også er de gange hvor jeg manuelt vil skubbe bagklappen helt op alligevel, da den faktisk er på et niveau hvor der næsten er garanti for at støde hovedet imod.

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Jun 19 '15
Genild
Genild Jun 19 '15

Hej Klaus

Nu er jeg også interesseret og som du selv beretter er det jo ikke rocket science vi har gang i her.

Jeg kan godt se at man faktisk kun kan få leveret én snor ad gangen og uden porto for at holde sig under de magiske 80 kroner og hvis jeg ikke husker galt kommer du til at slippe de 160 DKK som PostDanmark får alene for papirarbejdet samt 10% i importtold af værdien og endelig 25% i moms af det samlede beløb - dog uden moms af de 160 DKK endnu engang.

Med andre ord en ret kedelig sag til uforskammet mange penge.- helt præcis som jeg ser det 430,88 DKK.

Lad os liiiige gå i tænkeboks og se om vi kan komme til en fornuftigere model.

Mvh L@rs 

Klaus_
Klaus_ Jun 19 '15

Umiddelbart tror jeg sættet består af 2 snore, en til hver side af hattehylden. 

Den model jeg foreslår i denne tråd, er at én person indkøber X stk fra sælgeren i USA, for evt. at opnå en lille rabat på produktet, og kunne samle det hele under én forsendelse (så i stedet for $7 pr sæt, kan vi måske få portoen til $20 i alt - bare et gæt), og så er der stadig kun én importgebyr der skal betales. 

FrederikC
FrederikC Jun 19 '15

Er det ikke bare 2 stykker snor og 2 sikkerhedsnåle?

KimT
KimT Jun 19 '15

Man kan se tydligere billeder her : http://abstractocean.com/auto-lift-kit-installation-guide/

Klaus_
Klaus_ Jun 19 '15

Ikke helt Frederik, men det kan da sikkert også bruges, hvis man foretrækker :)

Tak for linket Kim.

KimT
KimT Jun 19 '15

Det tyder da på det er en privatperson der sælger det (det oprindelige link). Dvs. det bliver vel bare sendt i en alm kuvert uden firmalog m.m. Dvs. at tolderne nok ingen interesse vil have for kuverten.

Klaus_
Klaus_ Jun 19 '15

Det kan du desværre ikke regne med Kim. Måske er man heldig, måske ikke.  

Genild
Genild Jun 19 '15

Her på jobbet var vi ved at overveje stropperne fra en aflagt BH - det vil jo også give en justeringsmulighed for den enkelte :-)

Ligesom en nøgen kvinde spinder så kan en nærig mand jo også blive kreativ.

Lige nu er det et irritationsmoment, men dog ikke for mig et i 430 kroners størrelsen - jeg tror at jeg lige vil have fat i Audi og høre prisen på deres løsning til A1, det tror jeg godt at man vil kunne omkalfatre til at passe, og slutresultatet tror jeg faktisk vil blive kønnere.

Rigtig god wekend til all, L@rs 

KimT
KimT Jun 19 '15

VW bruger sådanne snore, som bores igennem hylden. Kuglen monteres på undersiden, som trækker snoren ned så den ikke kommer i klemme når man lukker klappen : http://www.ebay.co.uk/...;hash=item3aab35e3c8

Snoren her er dog kun 36,5cm - ved ikke om det er nok.

Der er så monteret sådanne små "knopper" på klappen : http://www.ebay.co.uk/...;hash=item58acadab4a

FSP
FSP Jun 19 '15
Jeg har monteret snore på en enkel måde. Købt rød flise snor i Bauhaus, bundet en knude i den ene ende, hvorefter snoren er trukket ind i den revne hvor beklædningerne mødes (knuden gør at snoren ikke kan trækkes ud),..... På undersiden af hattehylden monteres en lille bøjle, som er lidt åben nedadtil....... Der laves en løkke på snoren, og den kan så monteres i bøjlen og kan nemt tages ud igen........En længere historie som måske er lidt svær at forstå.
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 19 '15

billeder... :-)

FSP
FSP Jun 19 '15
Snore ca. 50 cm lange
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 19 '15

Tak for billederne. Kan da godt være at jeg selv skal igang med det. Det ser jo ikke synderligt kompliceret ud. Af ren nysgerrighed.. .Hvorfor de røde snore?

FSP
FSP Jun 20 '15
Min Tesla er sort....røde baglygter, røde kanter på lædersæder, så bare lidt kontrast. Man kan også købe lidt kraftige snørebånd til sko til dette formål
FrederikC
FrederikC Jun 20 '15

Syntes jeg blev disset for min ide længere oppe - som ellers er meget tæt på FSP's løsning.... Men ja ja.. tsk tsk ;o)

Genild
Genild Jun 20 '15
Frederik, mig bekendt har vi da aldrig moppet dig for dit arbejde medens du selv har hørt det. Derfor tvivler jeg også på at det er sket tidligere i denne tråd :-)
Kan du hitte en genial løsning på dette problem indenfor en budgetramee som måske kan strækkes en smule over tyve kroner, skal du ikke høre et ondt ord (og slet ikke hvis det også giver løsningen på kvindelogik).
De bedste hilsner fra Fyn