"JL" nævnte dette link i en anden tråd her på forum:
http://www.teslamotorsclub.com/...Model-S-Parcel-Shelf
Her den anden dag glemte jeg at sænke hattehylden og jeg kørte videre med en stor plade i mit bakspejl, og ingen udsyn af bagruden. Det blev hurtigt irriterende, så ind til siden og løse problemet. Det var første gang det slog mig, at der jo mangler snore til at hæve/sænke hattehylden automatisk, i takt med bagklappen åbner og lukker.
Ovenstående "kit" koster $23 + $7 i shipping til Danmark. Det kommer så over smertegrænsen på 80 kr, som medfører et importgebyr på 160 kr, og selvfølgelig 25% moms. Dvs over 400 kr for sådan et sæt.
Hvis nu der er flere der er interesseret i det, kan det være vi kan få sælgeren til at sende flere kits i én forsendelse, så sparer vi porto, og vi er flere om at betale importgebyret til Post Danmark. Hvem ved, måske endda et par dollars i rabat :)
Er vi f.eks. 10 stk, kan det være vi er heldige at kunne ende på under 240 kr/stk. Dertil plus dansk porto, hvis den skal sendes fra vedkommende der står for fælleskøb, ud til de enkelte der har købt. Jeg tænker det kan klares for 24 kr brevpost, hvis kittet vejer mellem 100 og 250 gram.
Er der nogen der er interesseret i produktet, og en som måske har lyst til at gribe bolden for fælleskøb? :)
Et par ting at være opmærksom på:
"To answer your question, indeed the kit to will only open and close the shelf itself to about 60 degrees or so as you've described. It cannot close the parcel shelf if it is manually lifted all the way until its resting in the open position. "
og
"Note that this kit is designed for hatches that open to 100%. If you have set a custom height at which your hatch opens to, this kit may not work as intended in your vehicle and you should contact me prior to purchasing to arrange for a custom kit."
Min åbner ikke så meget op, pga. garageporten, men jeg påtænker at bestille standardlængde alligevel, da de gange jeg har behov for at hattehylden åbner med op, typisk også er de gange hvor jeg manuelt vil skubbe bagklappen helt op alligevel, da den faktisk er på et niveau hvor der næsten er garanti for at støde hovedet imod.