Loading...
dk

Lemvig | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jul 27 '15

Nej, det er lidt sjovt at de vil have man skal bruge et 7-cifret nummer, jeg prøvede også med vores Model X reservation i foråret uden held. Spørger man Clever siger de, at de endnu ikke er klar med tilbud på på andet en nye Model S biler, men de accepterer uden videre hvis man sætter et tilfældigt ekstra ciffer ind på bestillingssiden.

Se evt. denne tråd fra april:
http://teslaforum.dk/...r-vs-eon-1338?page=3

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 27 '15
Lund
Lund Jul 27 '15
Hotel Nørre Vinkel og 20m kabel reddede turen.
thomasbj
thomasbj Jul 27 '15

Clever meldte her til morgen et kortet er på vej. Flot Service.

Mht at lade har jeg købt kort til Lemvig Havn - og leder nu efter diagram for konverter mellem blå CEE (2p+e) til rød CEE (3p+e+n), så jeg kan lade på havnen i morgen :-) Det skal prøves!

thomasbj
thomasbj Jul 28 '15

Succes!

Lemvig havnekort (købes i automat på havnen ved Mathildes Restaurant) - 100 kr overført til kortet med DK-kort i automaten - parkering på Lemvig havn på P-pladsen ved- vej-knækket ud til Gjeller Odde - havnestikket ladet med 100kr/40kW - 15m forlængerledning (blå CEE 16A) plus min ny-monterede adapter blå CEE-rød CEE 16A - 5km i løbeskoene tilbage til sommerhuset - en god nats søvn - på med løbeskoene igen - retur vil Lemvig denne gang på stranden - gensyn med S'et nu opladet og morgenfrisk :-D
Dette er min opskrift på at lade i Lemvig!!

Og som et lille kuriosum kan jeg nævne at jeg da jeg vågnede og checkede og gencheckede app'en, i et tidsrum på 10 min kunne se at strømmen var "taget". Efter et dyt - et blink - og endnu et dyt kom strømmen tilbage :-D. Hvad der er sket kan jeg jo kun gisne om ...... men det virkede ;-) 

@MWN: tak det var også hvad jeg fandt frem til efter at være kommet frem til at "2p" blot var den tekniskebetegnelse for 1 fase og Nul :-)

Forummets indlæg er redigeret af thomasbj Jul 28 '15
thomasbj
thomasbj Jul 31 '15

Ovenstående gik fint de første par gange - men tredje gang var ikke lykkens gang :-S
Et par gange gik "ladningen" i stået hvilket er godt grundigt træls når man lige er stæset 5km hjem ... og der er 5 km derind igen. Løsningen var at skrue ned til 12A.
I sidste runde lykkedes det mig at finde en splitter til 32A, så jeg kunne få gang i 16A/400V ...... imens jeg nød en glimrende middag på Restaurant Luna på havnen i Lemvig.
NB jeg har forfattet en kort opskrift til opladning til Luna, som vil lægge den på deres website til kommende elbilister.
Over'n out fra Vestjylland - i morgen går det til Østjylland og SC territorium.

Sider: « 1 2