Loading...
dk

Blackvue 650 kvalitet? | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Jun 20 '15

Hej,

Nu har jeg kigget nogle optagelser igennem, og bemærker at man tydeligt på front kameraet kan aflæse nummerplader på biler der køre forbi. 

 

Men kameraet i bagruden er en hel anden sag, der er det meget utydeligt.

 

Hvordan oplever i andre dette?

 

Min bagrude er tonet.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jun 20 '15
FrederikC
FrederikC Jun 20 '15

Tager lige de ord i mig igen. Det er tydeligvis lysforholdene der spiller et pus.

Har andre optagelser hvor det står snore lige.

DeaconWP
DeaconWP Jun 20 '15

Et bud herfra: Kameraet indstiller til automatisk blænde, eksponering osv udfra den aktuelle lys styrke. Da der er tonet filter foran, giver det mindre dynamik (spændvidde) i optagelsen. Med den lyse himmel skruer den ned for eksponeringen af hele området, og det giver en dårligere detektering af grå nuancerne. Lidt som at tage et indendørs billede af en person der står foran et vindue, med stærkt lys ind bagfra. Så bliver personen undereksponeret. Hvis du ikke vil fjerne toningen i det område, som kameraet kigger ud igennem, kan du måske "maske" ruden i den øverste del af kameraets synsfelt, med noget sort. Så vil den indstille efter det, som den kan se, og altså det, der er på vejen og lige over.

DeaconWP
DeaconWP Jun 20 '15

Godt regnet ud Frederik. ;-)

SOm du jo gjorde, mens jeg skrev. Måske du kan undvære toppen af billedet?

FrederikC
FrederikC Jun 20 '15

Må lige lege lidt med det :)

Tak for input DeaconWP

Niels
Niels Jun 20 '15
det er velkendt at bedste resultater ofte fås hvis man vinkler kameraet mest ned mod vejen og derved undgår at lysmåler reagere på himlen og gade lamper.
prøv at dreje det lidt mere ned og se om det hjælper