Loading...
dk

Sælges: P85D Perlemorshvid med Executive bagsæder, levering sent Juli | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 2 '15

Faldt lige over dette:

http:///...a_momsen_100_210.pdf

Umiddelbart ser det ud til at være op til forhandleren, om han vil gå med til det, men vil meget gerne høre svaret fra Skat (så må vi se om det er rigtigt det med de 5 dages svar tid).

DeaconWP
DeaconWP Aug 6 '15

Så er der svar fra skat.

Kære Deacon Wittendorf Pedersen

Tak for din henvendelse. Du har sendt 2 mail vedrørende køb af en Tesla, og jeg svare på begge mail her.

Der er mulighed for at få momsen tilbage fra leverandøren, hvis bilen ikke er indregistreret i Danmark endnu jf. nedenstående:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1978216&chk=211047

Du kan ikke få momsen tilbage, hvis bilen er indregistreret i Danmark, og du derefter flytter til Norge, hverken fra leverandøren eller SKAT.

Der er ikke forskel på, om det er en dansk eller norsk statsborger, der medtager Tesla til Norge i forbindelse med flytningen.

Tesla Motors København kan eksportere Teslaen til Norge uden at lægge moms på salget.

Med venlig hilsen
Inge-Lise Mortensen
SKAT

Så Tesla Motors kan med lidt arbejde eksportere den til Norge, før den registreres i DK.

karlN
karlN Aug 9 '15

Takk for hjelpen! Tesla har opplyst til oss at bilen måtte registreres i Danmark.
Har Skat en referanse som kan bekrefte at dette er riktig:
"Du kan ikke få momsen tilbage, hvis bilen er indregistreret i Danmark, og du derefter flytter til Norge, hverken fra leverandøren eller SKAT."
Dersom bilen ikke er kjørt så er bilen fortsatt å regne som en ny bil, og da ser jeg ikke at det skal være noen forskjell på om den er indregisteret i Danmark eller ikke.

Hookmaker
Hookmaker Aug 9 '15
Det er lidt tricky det her, fordi tesla sælger over internettet, de kan selv bestemme hvem og hvor de vil sælge til og dirigere kunderne derhen hvor de vil. MEN situationen taget i betragtning så BURDE de kunne registrere bilen på exportplader, dvs. Uden regafgift/moms, men det vil de såvidt jeg forstår ikke???
NOELON
NOELON Aug 9 '15

Altså, hvis det går ind over et firma som køber den af Tesla og sælger den til dig er der jo ikke noget problem. Jeg har via mit firma formidlet adskillige biler(også Tesla) til Norge.

karlN
karlN Aug 9 '15

Takk for gode tips. Det blir en løsning på dette, men er interessert i å vite så mye som mulig om reglene.

Det er helt ok å kansellere denne bilen da den norske kronen er så svak at bilen koster mindre å bestille bil på nytt i norge.

Forummets indlæg er redigeret af karlN Aug 9 '15
Sider: « 1 2