Loading...
dk

Piberi fra 80 km/t | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Aug 5 '15
Fedt at høre. desværre har de samme fix ikke virket på min.

Klonk lyden og gummi listen har jeg næsten mistænkt som værende en børne sygdom. Ken fortalte mig idag at han også havde den klonk lyd. Ydermere har jeg indtryk af at alle soltage burde hæves den ekstra gumminliste i.

Er der andre der har fået justeret ruderne ?
Kaspar
Kaspar Aug 17 '15

Jeg synes også at jeg hører en del vind ved motorvejshastighed. Hvornår er det normalt at man hører vind?

Jeg har også hørt nogle ridselyde fra åbning og lukning af taget og passagervinduet.

lysmanden
lysmanden Aug 17 '15

det er næsten som en fløjten. Ingen tvivl om at bilen jo er mere lydløs end en normal men du er ikke i tvivl. Hvor bor du henne i verden?

Den med ridse lyden kan enten være en sten der er røget ned imellem ruden og listen. Eller måske noget snavs

Kaspar
Kaspar Aug 18 '15
Jeg er i København. Hvis det er en småsten, har du så nogen ideer til hvordan man får den ud?
DeaconWP
DeaconWP Aug 18 '15

Køb en is, af foretrukket smag og prisklasse.

Spis den.

Brug pinden til at stikke ned mellem den udvendige gummilæbe og ruden. Og kør den fra side til side nogle gange. Så vil du løsne den, og moder natur vil hjælpe den ned i døren.

edit: Der er salgs fremstød her på havnen i Sassnitz. Kiggede lige på en 70D med nedrullede vinduer. Det ser ud til, at det vil virke. Der er stof/flockvelour mellem ruden og gummiet, så det er nok der, et lille sandkorn/småsten sidder og driller. Start med lukket vindue og bagefter åbnet, hvis det ikke hjalp.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 20 '15
lysmanden
lysmanden Aug 19 '15
Kaspar. Vi kan evt mødes i næste uge så skal jeg prøve at se om det er det samme som mon. Har du meldt fejlen til Tesla?
Kaspar
Kaspar Aug 20 '15
Citat fra lysmanden Kaspar. Vi kan evt mødes i næste uge så skal jeg prøve at se om det er det samme som mon. Har du meldt fejlen til Tesla?

Ja, det vil jeg da rigtig gerne, hvis du har tid til det. 

Jeg har ikke fejlmeldt; jeg ville lige undersøge først om det overhovedet var en fejl, eller om det bare er hvad man kan forvente. 

Forummets indlæg er redigeret af Kaspar Aug 20 '15
lysmanden
lysmanden Aug 26 '15

Så er der nyt fra piberi fronten. Det har været en ordentlig omgang og Tesla er meget kede af hele hændelses forløbet der primært skyldes eksterne samarbejdspartnere. Derfor har Tesla valgt at genlevere en helt ny bil. I min optik var det hvad jeg havde forventet på en bil der ikke er ældre end 2 mdr, men jeg syntes at det er rart at Tesla stiller op til øretæver og tager deres kunder seriøst selvom der er mange der har opfattelsen af at de er ligeglade med kunden efter bilen er leveret.

Det er god stil og service.

KimT
KimT Aug 26 '15
Citat fra lysmanden

....... Derfor har Tesla valgt at genlevere en helt ny bil. I min optik var det hvad jeg havde forventet på en bil der ikke er ældre end 2 mdr.......

Dette kan KUN lade sig gøre fordi der ikke er pålagt afgift på bilen. Du ser ikke andre bilmærker tilbyde det samme da tabet på sådan en bil vil være for stor her i DK. Så hellere ofre tid på at genopbygge sådan en bil totalt.

SuneH
SuneH Aug 26 '15

Shit, det er alligevel vildt. Tillykke!

SQLCPH
SQLCPH Aug 26 '15
Tillykke Torben. Godt nyt på en laaang træls historie. Får du så lov at konfigurere om og købe en 90D L ;-)
Klaus_
Klaus_ Aug 26 '15

Vildt nok!  Men godt gået og god stil fra Tesla :)

TMD
TMD Aug 26 '15

Jeg har forsøgt mig med lidt hjemmevideo i et forsøg på at dokumentere mit "Tesla-hyl". Klippet er optaget på vej over Øresund i tirsdags. Der skal lidt blæsevejr til før det hyler, og det sker både på land og på broerne. Man skal som oftest op i nærheden af 120 km/t før det hyler, men på Øresundsbroen hyler det allerede ved 105 km/t. Filen er zippet, da ".mov"-formatet ikke er godkendt til upload her.

Tommy

Forummets indlæg er redigeret af TMD Aug 26 '15
lysmanden
lysmanden Aug 28 '15
TMd. Kan desværre ikke åbne føle. Jeg prøvede selv at filme med tlf men det var ikke godt nok. Har du været hos Telsa med det.?
TMD
TMD Aug 29 '15

Kan du ikke åbne min fil? Det er ellers et fint klip, som eksemplificerer det meget godt. Jeg har pakket den som .zip-fil på min imac, hjælper det ikke at "un-zippe" den? Selve filen er en .mov-fil fra iPhone.

Yes, jeg har været hos Tesla med det - har været ude at køre med en tekniker af 2 omgange, først anden gang lykkedes det ganske kortvarigt at fremtvinge hyle-tonen på Amagermotorvejen, men der skulle vi så også op i 155 km/t på en vindstille dag, og det holder jo ikke. Så en god live-demo med en tekniker, er det desværre ikke blevet til. Jeg oplever at lyden kommer fra forruden i venstre side, min kæreste mener, at lyden kommer fra forruden i højre side (når hun er passager), mens teknikeren oplevede at lyden kom oppefra. Det er altså rimelig svært at retningsbestemme lyden.

Jeg har forsøgt mig med at sætte tape på de 4 små beslag til tagbøjler og i overgangen imellem forrude og indramning i bunden af ruden, helt ude i siderne. Et miniforsøg i håb om at ændre på lyden, dog uden held.

Sagen er lagt i "Tool-boks" hos Tesla sammen med "ugle-lyden" fra drive unit.

TMD
TMD Sep 16 '15

Jeg har nu lavet en række forsøg med at tape samlinger omkring forrude og soltag. Efter en 3-4 forsøg er jeg nået frem til, at min hyletone stammer fra én af samlingerne omkring mellemstykket imellem soltag og forrude (se vedhæftede billeder). Jeg kørte idag over Øresund i normalt hyletoneindbydende fart, uden at kunne tricke det. Planen er nu at indsnævre området yderligere, når turen igen bringer Tesla'en i vindrige omgivelser.

Tommy

Sider: « 1 2