Loading...
dk

Hjælp! Nogen der har et umonteret Blackvue kamera? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Jun 26 '15

Jeg har lidt bøvl med mit DR650GW-2CH Blackvue kamera, kan simpelthen ikke få det bagerste kamera til at fungere. Om mit kabel er defekt eller der er problem med stikket jeg har loddet på, det ved jeg ikke. Der kommer ingen lys i det, og app'en siger at den ikke kan finde Blackvue, når jeg beder den vise det bagerste kamera.

Så hvis der er nogen der endnu ikke har monteret deres Blackvue kamera, i området vest for Storebælt (gerne så tæt på trekantsområdet som muligt), vil det være lækkert om jeg kan komme forbi og vi kan afprøve dit umodificerede kabel på mit udstyr, så jeg kan finde ud af om det er mit kabel den er gal med, eller om mit bagerste kamera måske er defekt - eller om porten i det forreste kamera er defekt. 

Jeg tænkte selvfølgelig slet ikke på at afprøve udstyret før jeg monterede, så jeg ved ikke om det HAR virket eller om der er en defekt som har været tilstede siden begyndelsen :-(

FrederikC
FrederikC Jun 26 '15
Klaus, hvis du har et multimeter kan du prøve et par ting. Mål om der er kortslutning ml plus og stel. (Gwnnemgangstester). Det må der ikke være. kortslut herefter plus og stel i den ene ende og mål gennemgang. Her skal der være gennemgang. Både kabel og begge kamera er under anklage her og det kan være alle 3 ting.
Klaus_
Klaus_ Jun 26 '15

Jeg har målt lidt på sagerne og efter min bedste overbevisning, så er kablet som det skal være. Jeg kan måle 4,9v komme ud af frontkameraet til "video" porten, og i den anden ende af kablet (den ende i bagagerummet) kan jeg også måle 4,9v på. Men bagerste kamera lyser stadig ikke op, og app'en kan ikke finde det.

Det tyder jo på et defekt bagkamera.

Torben_E
Torben_E Jun 26 '15

Hej Klaus_

 

Uden at jeg skal sige noget definitivt om årsagen har jeg også haft store problemer med mit DR650GW-2CH.

Fronten virkede perfekt men der var ikke kontakt med bag kamera. Har også eftermonteret coax stik til bag kameraet efter ledningen var trukket igennem bilen.

 

Idag fredag tog jeg til Kamerahuset på Frederiksundsvej for at bytte front enheden.

Jeg bad også om at låne et kabel så jeg kunne teste både front og bag kamera ude i bilen med det samme.

Og her opstod så yderligere problemer.

Først var det svært at få WIFI kontakt til det nye front kamera. Efter adskillige forsøg virkede det men uden bagkameraet. Så var jeg tilbage til hvor jeg startede. Så virkede pludselig både front og bag (kunne jeg se på filerne på micro kortet) men ikke samtidig med WIFI. Så virkede WIFI og bag kamera men front var nu kun striber... (intet billede)

Efter 45 min havde jeg ikke mere tid og sagde til Kamerahuset at jeg var nød til at køre. De gav mig lov til at låne kablet og jeg fik et helt nyt DR650 til låns (et kanals front).

På vej på arbejde satte jeg det hele til igen (coax kablet som jeg lånte, front og bag kamera). Derefter spændingen. Da jeg kom frem (30 min senere) virkede både WIFI, Front og bag og det meste af turen var blevet optaget. Sprøg mig ikke hvorfor.

Jeg kan blot sige at det har det med at drille.

Jeg tror stadig at min oprindelige front enhed var defekt men da nummer 2 også opførte sig underligt er jeg ikke sikker på hvad jeg gjorde rigtigt / forkert. Men nu virker det.

Som et lille tip : standard pasord er som bekendt "blackvue" og jeg havde ændret det til et nyt på den gamle enhed. Det nye frontenhed kunne ikke tilsluttes med "blackvue" men kun med det nye pasord så det må jo ligge i appén og ikke i kameraet. UPDATE: Grunden til at jeg skulle bruge mit nye pasord var at jeg havde flyttet micro-kortet til låneenheden. Der er sikkert der pasordet ligger. 

 

Alt herfra

 

Torben_E

 

 

 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jun 27 '15
Klaus_
Klaus_ Jun 27 '15

Tak for dit indlæg Torben. Det er lidt mystisk med det bagerste kamera.

Jeg har prøvet at skrive til forhandleren, så må vi se om de vil nøjes med at tage bagkameraet i bytte, for hvis de skal have det hele retur blir det sikkert en omgang muddermastning i stil med "du har jo klippet i kablerne, så du har selv ødelagt kameraet"-agtigt.   Skulle det komme så langt, må jeg købe et nyt sæt og sælge front-kamera som stand-alone (det har trods alt en værdi af knap 2000 kr for sig selv).

Torben_E
Torben_E Jun 27 '15

Hej igen Klaus_ ... og andre

 

Så nu er jeg på den igen. Hertil morgen var optagelserne og live fra frontkameraet kun striber. Jeg rodede med det 5-10 min og problemer fra fredag gentog sig.

Så tænkte jeg at installere låne 1CH enheden. Den virkede perfekt men..... der er ingen coax til et bag kamera. Så det er ikke den samme enhed som ligger i 2CH æsken. Det havde ekpedienten ikke lige tænkt på og heller ikke undertegnede. Nå vil køre forbi mandag og få en snak med Kamerahuset igen.

For en god ordens skyld vil jeg blot sige at de er enormt venlige og nemme at snakke med og de vil gerne hjælpe med problemet.

 

Mvh

 

Torben_E

 

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jun 27 '15
Klaus_
Klaus_ Jun 28 '15

Torben, hvis du tilfældigvis har et multimeter i nærheden af dit Blackvue kamera, er jeg meget interesseret i at få bekræftet at det er 4,9v der sendes ud i coax stikket, fra frontkameraet til bagkameraet. Det kan måles både oppe i stikket på selve kameraet, eller selvfølgelig i enden af kablet, som skal ind i bagkameraet.

Frontkameraet får jo 12v fra bilen, så derfor må det enten:
1) Lave de 12v om til 5v af hensyn til bagkameraet - og så er mit det som det skal være.
2) Være et problem i mit frontkamera, hvis det er MENINGEN at der skal 12v videre til bagkameraet også.

Torben_E
Torben_E Jun 28 '15

Hej Klaus. 

 

Det skal være 5 VDC. 

 

Vil dog også måle imorgen. 

Update. Har lige målt og kan bekræfte 5.0 VDC. 

 

T. 

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jun 28 '15
Klaus_
Klaus_ Jun 30 '15

Tak for bekræftelsen Torben.

Jeg har her til morgen test-byttet frontkamera med mixi herinde fra, og nu virkede mit bagkamera pludseligt! Så konklusionen må være der er en defekt i mit frontkamera, selvom den faktisk sender 5 (4.9) VDC ud. Jeg må prøve at få byttet skidtet.