Med den indkomst du har, så ville jeg undersøge om du kan låne pengene inden du begynder at drømme for meget. Jeg tjener betydeligt mere end du gør og havde en del problemer med at få lov til at låne penge. Ved dog ikke med Tesla's da det ikke eksisterede da jeg bestilte
Hvis du er alene og ikke har en hel del til udbetalingen, så vil mit bud være at bliver for dyrt for dig, med mindre du kan leve af meget, meget lidt til husleje, mad og diverse.
Mit regnestykke ser sådan her ud: (samlet pris lidt under 800.000)
Jeg skal lægge 0% i udbetaling og afdrage med ca. 8100 (over 10 år - dog er det lavet som en kassekredit, hvor jeg har tænkt mig at smide mere ind, når jeg får udbytte fra mine selskaber, så den bliver afbetalt på de 8 år, der er garanti)
forbrug ca. 2000
forsikring ca. 9000/12 = 750 ( dette er inkl. vejhjælp og abb. til GPS tracker)
Opsparing til dæk/service og diverse 1500 (kan få dæk og fælge billigt.....alt efter hvad man har af kørselsbehov, kan dette jo være både mere og mindre)
Det giver en månedspris på ca. 12350 for mig. En brugt eller en billigere udgave vil selvfølgelig udgøre et noget billigere regnestykke, men det er jo bedst at have tænkt på alt inden man sætter sig for dyrt, for der er ikke meget ved at have en Tesla, hvis man ikke kan køre i den :-)
Derudover kommer der en del opstartsudgifter for mig, som skilt til min parkeringsplads, kraftstik som min udlejer tager 5000 for at lave, Opticoat behandling og turen til Odense, installation af GPS-tracker, køb af type-2 ladekabel og lidt andre småting.
Derudover skal du nok også undersøge pris på forsikring, som kan svinge rigtig meget og tænke på hvor vidt du skal betale for hele året eller kan dele det over flere. I forhold til om det er penge du skal låne udover bilen.
Håber da for dig at dit regnestykke gå op, for det er sgu en drømmebil uden lige
Maja