Loading...
dk

Satellit overvågning | Tesla Forum

Kramer
Kramer Jul 17 '15

Nogen der har gjort mere i denne GPS tracker?

Knudsen
Knudsen Aug 18 '15

Ja - den er da ganske interessent den der:

http://www.dantracker.com/dk/produkter/2014-03-27-08-56-52/safety-guard-gps-ia

Har dog ikke lige set nogle officielle priser endnu... anyone...???

Mht. fastmontering burde det være en smal sag at montere den met et par (PVC) bøjler og et par skruer på lige fod med en hver anden GPS tracker... eller..?

Envidere så findes den med ledning og ekstern antenne så denne kunne også være interessent, da de udvider placeringsmulighederne.

Men HVOR kan man placere den...? Den skal vel ikke sidde under nogle alu-plader/metal-plader...?

kstidsen
kstidsen Aug 19 '15
Citat fra HKM

Ja, SIM (eller hvad det nu er) er indbygget...så ryst og gem samt tilmeld, så kan man Tryg(t) efterlade sin bil ;-)

Hej HKM
Hvad er fabrikat/mærke på den GPS enhed du har installeret? og ved hvilken forhandler kunne du købe den?
Vh.
Kristian
MicTheCat
MicTheCat Aug 19 '15

@Knudsen har set den her http://hpmarineshop.dk/...afety-guard-gps.html til 1295,- Derudover kommer der oprettelse af abonnement 150 kr samt 20 kr/måned

Lolemo
Lolemo Oct 31 '15

Hos Tryg bliver bilen  bl.a vurderet ud fra hestekræfter, så det er kun 85D og opefter der bliver hårdt ramt på præmien, hvis man så samtidig holder bilens pris under 800.000 kr. så holder den sig inden for grænsen på næste trin op i præmie. 

Så deles den igen op efter kilometer man har brug for per år og hvilke plus dækninger man ønsker og størrelsen af selvrisiko. 

Jeg fik ikke noget at vide om GPS tracker, men jeg har det i min nuværede bil, da nyværdien er over 900.000 kr. 

Syntes at hun sagde at grænsen ligger ved de 800.000 kr.

Forummets indlæg er redigeret af Lolemo Oct 31 '15
janlanxe
janlanxe Nov 1 '15

Jeg har fået tilbud fra Global Forsikring . 8.995 kr. helårligt minus 500 kr. i Tesla-Forum-rabat. Lidt højt, men med ubegrænset årlige km, ingen præmistigning ved skader og gratis rep. af forruder. Mere interessant - intet nævnt om tracker.

Deres forsikringsbetingelser ligger på nettet, og der står heller intet om tracking:

http://globalforsikring.dk/Betingelser.html

Klik på "Privat bil" - åbner i pdf, så kan ikke linke direkte

Thor
Thor Nov 1 '15
Citat fra janlanxe

Jeg har fået tilbud fra Global Forsikring . 8.995 kr. helårligt minus 500 kr. i Tesla-Forum-rabat. Lidt højt, men med ubegrænset årlige km, ingen præmistigning ved skader og gratis rep. af forruder. Mere interessant - intet nævnt om tracker.

Deres forsikringsbetingelser ligger på nettet, og der står heller intet om tracking:

http://globalforsikring.dk/Betingelser.html

Klik på "Privat bil" - åbner i pdf, så kan ikke linke direkte

hmm, flere har ellers fået priser på 5.995. En har så skrevet, at vedkommende fik af vide at det var en fejl pris. Den rigtige pris hed 6.495, og nu skriver du så 9.000..

Det lyder ikke helt så godt, at deres priser stiger og stiger på den måde.

PeterE
PeterE Nov 1 '15

Det er det samme som de skrev tidligere: 

'

Global Forsikring tilbyder via QBE en bilforsikring til både private og firmaer der er

" Let at forstå, til at betale" og uden krav om tegning af andre forsikringer og ingen krav om GPS sat. overvågning.

Bestil forsikringen på www.globalforsikring.dk

Prisen er ens for alle, uanset postnummer, antal km pr. år m.m. eneste krav +25 år og ingen skader de sidste 3 år og kørekort i min. 3 år.

Forsikringen dækker :

Ansvar, kasko og glas - fastpræmie, prisen stiger ikke ved skader.

Selvrisiko kr. 5.000 ( glas kr .1.995 )

Årlig pris kr. 6.495  ved nyværdi incl. udstyr max kr. 750.000

Årlig pris kr. 8.495 ved nyværdi incl. udstyr max. kr. 1.000.000

Husk i "kommentar til ordre " feltet at notere "medlem af Tesla Forum " for at ovennævnte priser vil være gældende, ligeledes forudsætning at præmien opkræves årligt. - alternativt ring til Global Forsikring på

Tlf. 82 30 36 10 hverdage mellem 9-16 for tilbud og tegning af forsikring - husk at have oplysninger om nuværende selskab og policenummer klar..

Prisen er ens om man indregistrere bilen privat eller i sin virksomhed.

Dennis Knudsen - 20238988'

SuneH
SuneH Nov 17 '15

Jeg henter min 70'er i overmorgen og har netop ringet til Topdanmark for at sikre mig, at de fortsat vi forsikre bilen og vi er enige om priser mm. Så fortæller de mig, at der er krav om GPS tracker. Det er stik i mod hvad de oplyste, da jeg ringede i starten af september(!).

Jeg har 14 dage til at få det gjort. De anbefaler et system, som hedder DEFA. Det skulle koste ca. 3000 at få monteret og 525,- i årligt abonnement.

Nogen der ved hvor, man kan så sådan en fætter monteret med relativt kort varsel? Jeg er på Sjælland.

PeterE
PeterE Nov 17 '15

Autoskadestuen eller lign, det bliver ikke noget problem vil jeg tro. Men når det er sagt, så mener jeg faktisk at det er en væsentlig ændring af dine forsikringsbetingelser og jeg ville da personligt overveje at finde mit et andet selskab.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 17 '15
SC
SC Nov 17 '15

Enig - Autoskadestuen tilbyder at montere en GPS tracker for 3750,- (men 925,-/år (inkl. første år)). Iflg. det forsikringsselskab vi var i dialog med, var den indbyggede GPS ikke tilstrækkeligt (manglede det angiveligt krævede nødstrømsforsyning/batteri samt historik) -- vi valgte at skifte forsikringselskab i stedet for at få den monteret.

Default forsikringsselskab for Tesla lader til at være Tryg (de havde ikke GPS krav på vores 70RWD - men de er givetvis heller ikke billigst!)

Citat fra PeterE

Autoskadestuen eller lign, det bliver ikke noget problem vil jeg tro. Men når det er sagt, så mener jeg faktisk at det er en væsentlig ændring af dine forsikringsbetingelser og jeg ville da personligt overveje at finde mit et andet selskab.

Metguy2000
Metguy2000 Nov 17 '15

Jeg bruger Trippletrack som er godkendt af Alm. Brand til vores biler. De var hurtige da de har en lokal aftale i Roskilde. Det koster:

Pris for Trippletrack TT10 løsningen

Montering:                                                                                                                                                     Kr. 1250,- inkl. Moms

TrippleTrack TT10 GPS-Sporingsenhed:    Kr. 2495,- inkl. Moms. 

Abonnement:

m/ Alarmcentral:                                                                                                                                         Kr.  865,- / årligt pr. enhed inkl. Moms 

(Webfleet tracking samt overvågning permanent af alarmcentral )

pmamc
pmamc Nov 21 '15

Hej Metguy2000

Har lige fået min 85D og har også Alm. Brand. 

Må man spørge om hvor meget du skal give i Kasko hos Alm. Brand?

MVH Peter

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 21 '15

Burde det ærligt talt ikke være overflødigt med en gps tracking enhed i bilen udover den som sidder i bilen forvejen og kan en Tesla overhovedet stjæles?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Nov 21 '15
KimT
KimT Nov 21 '15
Nogle selskaber forlanger en tracker der virker min 24timer efter batterier er frakoblet.
Og ja en tasla kan godt stjæles. Det mam har hørt om er enten hvor nøglen er stjålet eller hvor man har taget bilen inden den selv har låst sig.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 21 '15

Ja selvfølgelig kan nøglen stjæles. Mener nu ikke at de kommer langt i det andet eksempel uden nøgle?

Sider: « 1 2