Loading...
dk

Medfølgende dæk og dets egenskaber | Tesla Forum

Larsen
Larsen May 23 '14
@RSkaarup, min er afhentet den 21 marts, som de sikkert fra samme batch. Prøv lige at checke om du også kun kan høre det på de forreste sæder ligesom jeg kan. Har overvejet om det kan være wirerne til trækket af soltaget der går i svingninger. Hører det primært i området 70 til 80 km pr. time. Over 100 kan jeg ikke høre det mere.
Kiefer
Kiefer May 23 '14

Men hvis det er soltaget burde det vel være ligegyldigt om det er 19 eller 21" fælge på bilen?

Jeg har også soltag og min er fra den 25. marts og jeg er så heldig ikke at opleve problemet. Eller også er min hørelse bare ikke bedre ;-)

/Martin

Skaarup
Skaarup May 23 '14

Ja, det lyder også som om det må være noget andet end dækkene. Har du også fået skiftet fordæk, Larsen?

Men det er præcis det samme jeg oplever, som du beskriver Larsen. Mit er allerværst ved knap 80 km/t - ca. 78 km/t. Men det er der ikke altid - men ofte.

Jeg vil prøve at sætte soltaget på vent og lukke igen med det samme, næste gang jeg hører det. Kan være der sker noget - så vi kan få indkredset om det er soltags-relateret, eller ej.

Jeg vil også prøve at konstatere om det kan høres på bagsæderne eller ej.

Kiefer
Kiefer May 24 '14

Forøvrigt, da jeg fik skiftet instrumentbræt satte Tesla-folkene en stykke tapelignende på indersiden af soltaget, jeg skal prøve at tage et billede af det i morgen, jeg ved ikke om i har fået det monteret/påsat?

Han snakkede om at grunden til de gjorde det, var at nogen have rapporteret om larm fra soltaget, måske det er noget af det I oplever?

/Martin

Larsen
Larsen May 24 '14
@Rskaarup, nej jeg har kun skiftet bagdækkene. Har du/I andre tænkt over, at når man kører over en skarp kant, så er lyden fra forhjulene når de passerer kanten, ganske død og dæmpet. Derimod når baghjulene passerer, så siger det "going" op i karosseriet. Altså sådan en lidt hul og gungrende lyd. Jeg har ind til ejendommen hvor jeg bor, en vinkelskinne til en elektrisk skydeport, og når jeg kører over denne skinne, tænker jeg hver gang over forskellen i lyd fra for og baghjulene. Tænker på om problemet måske alligevel er relateret til det bagerste hjulophæng, selvom det høres mest på de forreste sæder. @Kiefer, Tesla nævnte faktisk forleden det du nævner mht. soltaget.
Nuvel, jeg har aftalt med Tesla, at bilen skal over til dem i 3 dage for reparation og gennemgang. Hvis den så ikke er helt i orden når den kommer retur, så har jeg bestemt mig til at sælge den.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen May 24 '14
KS
KS May 24 '14

@Larsen,

Efter at have støjdæmpet rundt omkring i det meste af bilen, så kan jeg godt forstå at der kommer mest lyd fra bagenden af bilen. Her er alle pladerne meget mere lydfølsomme (store arealer) end de er foran, hvor alt er mindre eller har flere bøjninger, hvilket gør at alupanelerne absorberer lyden bedre.

Selv har jeg planer om at fjerne inderskærme bagerst (har fået grundig vejledning fra en god Tesla source, og vil på panelerne klæbe 2 lag støjisolerende materiale på, for at fjerne den støj der kommer fra de store arealer - prøv at gå ud og banke forsigtigt på karossen omkring hjul bagerst.. Helt sikker på at der er en masse lyd der forplanter sig i disse plader - det er uundgåeligt!.

Kommer med en update når det er gjort i støjdæmpningstråden.

Larsen
Larsen May 24 '14
Har brugt mange timer på støjdæmpning af skærmkasser i bag, samt undervognen og hjulophæng. Inderskærmene har været demonteret, og der er nu et 3 mm tykt lag tectyl lignende materiale smurt på alle dele/pladeemner. Alle indvendige måtter osv. har været demonteret og der er påklæbet lyddæmpende materialer i kilovis. Lyd problemerne er noget der går i resonans.
Sider: « 1 2