Loading...
dk

Tur til sydfrankrig | Tesla Forum

Tue
Tue Jul 4 '16
@PEL. Samme erfaring herfra; masser af plads på SuC hele vejen til Sydfrankrig, hvor vi efter et par dage i Nice nu er syd for Nimes. Her er en Tesla i øvrigt et sjældent syn. Folk tager billeder og spørger ind til bilen, som i Danmark for mere end 2 år siden.
PEL
PEL Jul 5 '16

@fmm1000 , vi tog ikke tid ,  men evtripplanner kan give et godt bud , turen gik ind i Frankrig via Mulhouse og ud via Geneve.

PEL
PEL Jul 5 '16

@TUE , Ja franskmænd kan godt snakke engelsk hvis de vil have detaljer om en Tesla :-)

Mvh Poul Erik

kayjay
kayjay Jul 5 '16

Frejus er stadig aktiv. Brugte den i går. Den yder max 96kW. Men den synger på sidste vers. Med lidt held laves den om til en Super-destination-charger... Nå, ik?

kayjay
kayjay Jul 5 '16

Min oplevelse er, at SuC'erne i Frankrig er ret "øde". Der er ikke mange biler. Kun en gang oplevede jeg vi var 6 biler. 6 biler fra 6 forskellige lande. Lidt cool.

Flere SuC'er ligger sammen med hoteller, hvilket gør dem ret triste om natten, modsat i Tyskland hvor de gerne ligger sammen med en Autohof.

Brugte 24 timer til kørsel/opladning på at tilbagelægge 1900km. Tog dog en overnatning også, så den skal lægges til.

Kiefer
Kiefer Jul 5 '16

De tyske SuC'er er det samme, her føler man sig også ganske ensom. I øjeblikket kan man dog være heldig at møde andre danskere.

Husk dog på at i Rhüden har de været i gang med at lave service på halvdelen af SuC'erne så der kun er 4 til rådighed. Jeg håber dog de snart er færdige med det arbejde.

/Martin

PEL
PEL Jul 5 '16

Totalt useriøs brug af evtripplanner :-)
3 forskellige ruter med hver sit særpræg:

Hvis du skal ned til området mellem Narbonne og Marseilles fra danmark og

er til stille hotelbaggårde sætter du speed multiplier til 1,0 ( rute via luxemburg frankrig)

er til Burger og larm sætter du speed multiplier til 1,2 ( rute via Schweich og tyskland )

hvis du forventer træt at blive af burgere på vej ned så sætter du speed multiplier 1,1 (rute via tyskland og frankrig )

Mvh Poul Erik

TorbenS
TorbenS Jul 5 '16
Frejus SuC virker stadig her tirsdag aften. Lader lige nu
KbhP90DL
KbhP90DL Jul 6 '16

Jeg har brugt disse:

http://plusdebornes.net/

https://fr.chargemap.com/networks/plus-de-bornes

Jeg havde bestilt et kort hjemmefra, men rendte tilfældigvis ind i ejeren fra firmaet som fortalte at de kører en test med plugsurfing app, så den kan også bruges til at starte og stoppe ladning. Det er pt gratis at lade hos dem.

Fungerer glimrende selvom det kun er 11/22 kw ladning

fmm1000
fmm1000 Jul 6 '16

Nice. Plugsurfing er svaret til alle os der brokker os over alle de trælse ladekort. BTW  installerede Chargemap app i går på iPad, men kan ikke finde nogen mulighed for kun at vise gratis opladning, som man kan på plugshare. Er det bare mig som ikke har fundet muligheden eller findes den ikke.   

kayjay
kayjay Jul 9 '16

Frejus er stadig aktiv i skrive stund.

Sider: « 1 2