Loading...
dk

Dashcam montering - uden at klippe stik, uden at bore og... | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Sep 13 '15
Jeg har desværre ikke alarm, så kan ik hjælpe dig så meget. Men det strøm du finder skal være min 12v og være tændt altid, ikke kun når bilen er "startet".
DeaconWP
DeaconWP Sep 13 '15

Jeg har ikke arbejdet på en Tesla. Men:

Hvis der ikke er 12 volt, kan det både være din plus, der er for lille, eller din minus, der ikke er nul volt.

Prøv at måle de 2 ledninger i forhold til stel på  bilen. Der må være et sted, hvor du kan sætte minuspolen fra dit multimeter på chassis.

Så er der styr på, hvad du måler.

Når der kun er "en for lav spænding", kan det ofte være fordi man ikke har fat i stel direkte, men gennem en "forbruger" som Feks en pære.

Og Mugge, hvad er det for en sort "dims", som du viser bagsiden af på dit billede?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 13 '15
Mugge
Mugge Sep 13 '15

Hej Deacon

Stel er ok, det er plus der ikke er 12 v.

Den sorte dims sidder inde bag mikrofon klap, ifølge FrederikC er det en del af alarmpakken

priess
priess Sep 13 '15
Nu er jeg åbenbart lidt for gammel til at forstå det fantastiske ved et dash cam. Er der nogen der kan forklare hvad formålet er, når man nu ikke skal dokumentere russisk trafikvanvid eller uploade optagelser fra Striben til YouTube? ;-)
Forummets indlæg er redigeret af priess Sep 13 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 13 '15

Det bliver så vidt jeg ved primært brugt som dokumentation i forbindelse med parkeringsskader, forsikringsskader og hærværk etc.

priess
priess Sep 13 '15
OK, tak Gustavsfar1! Den slags ser vi ikke meget af herude på "landet", 30 km. fra København. Jeg er vild med gadgets, men denne springer jeg nok over.
DeaconWP
DeaconWP Sep 13 '15

Mugge: Så kan vi da udelukke den fejl mulighed. Jeg har ikke flere ideer, uden at have haft "hands on".

Comeback
Comeback Sep 13 '15

jeg har monteret mit med strøm fra alarm systemet uden problemer. der er 12V. 

JL
JL Sep 14 '15
@Mugge: Det lyder som om du måske har taget strømmen fra LED loftslyset. Det kan ikke trække kameraet. Der er skrevet rigtig meget om det på Tesla motors club. Det er muligt dit ekstra stik ligger et andet sted. Du kan også tage strøm fra handske rummet (det gjorde jeg), men på de nyere modeller er det vist sværere at komme til der. Endelig kan du tage strøm fra OBD stikket i føresiden. Det bruger ikke i Tesla, men skal være det og der kan du også finde konstant 12V
Mugge
Mugge Sep 26 '15

Opdatering:

Idet der ikke var 12 VDC ved alarmpakken, var jeg nødt til at finde et alternativ. Dette blev fundet ved afbryderen (rød/sort ledning),  I handskerummet. Her er der 12 VDC konstant. Lister omkring handskerummet kan "klikkes" af.  Handskerummet er skruet fast med nogle skruer. Herefter trækkes ledning ned ved A stolpen og plus tilsluttes med en strømtyv til afbryderen. minus forbindes til stel under handskerum

Blackvue 2 channel har nu fungeret I over en uge med 128 Gb kort. uden problemer

Mange tak til JL for at have givet info vedr. "sugerørsmetoden"

Pingus
Pingus Nov 5 '15
Jeg sætte mit dashcam 650 i på 1,5 time og uden at klippe nogle ledninger og uden at trække ledningen rundt i hele bagklappen, skriv hvis nogen vil have hjælp eller flere billeder...
VH
VH Nov 5 '15

@Pingus. Lavede du det også uden at bore huller? Det vil da være fint med billeder.

Pingus
Pingus Nov 5 '15
Jeps uden et eneste hul og igennem den sorte gummislage mellem kabine og bagklap, jeg har oploadet billeder men ved ikke om de skal godkendes først men ellers skriv dit nr så sender jeg dem @VH
JL
JL Nov 5 '15

@Pingus: ...og UDEN en synlig ledning? Jeg vil vove den påstand at det ikke kan lade sig gøre med mindre Tesla har ændret konstruktionen. Jeg trak også gennem den sorte gummimuffe, men derfra kan du ikke komme videre (med en skjult ledning) uden enten at...
-klippe stikket af
-bore hul
-trække kablet hele vejen rundt i bagklappen (som jeg gjorde)

Forummets indlæg er redigeret af JL Nov 5 '15
Pingus
Pingus Nov 5 '15
Uden at bore og uden synlig ledning og det er på en 14 model
Pingus
Pingus Nov 5 '15
@JL og uden at klippe selvfølgelig ;)
JL
JL Nov 5 '15

Sejt - det vil jeg gerne se :-) Du kan tilføje billederne direkte i denne tråd. 

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 5 '15

Pingus det er jeg meget intresseret i at se/få hjælp til.

Pingus
Pingus Nov 5 '15
@teslafreak smid en mail kontakt@danielpedersen.info
Pingus
Pingus Nov 5 '15

Nyt projekt til jer der ikke har skærm nok som mig og igen uden at bore eller andet der ødelægger eller laver mærker

Forummets indlæg er redigeret af Pingus Nov 6 '15
Sider: « 1 2 3 4 »