Jeg har ikke arbejdet på en Tesla. Men:
Hvis der ikke er 12 volt, kan det både være din plus, der er for lille, eller din minus, der ikke er nul volt.
Prøv at måle de 2 ledninger i forhold til stel på bilen. Der må være et sted, hvor du kan sætte minuspolen fra dit multimeter på chassis.
Så er der styr på, hvad du måler.
Når der kun er "en for lav spænding", kan det ofte være fordi man ikke har fat i stel direkte, men gennem en "forbruger" som Feks en pære.
Og Mugge, hvad er det for en sort "dims", som du viser bagsiden af på dit billede?
Hej Deacon
Stel er ok, det er plus der ikke er 12 v.
Den sorte dims sidder inde bag mikrofon klap, ifølge FrederikC er det en del af alarmpakken
Det bliver så vidt jeg ved primært brugt som dokumentation i forbindelse med parkeringsskader, forsikringsskader og hærværk etc.
Mugge: Så kan vi da udelukke den fejl mulighed. Jeg har ikke flere ideer, uden at have haft "hands on".
Opdatering:
Idet der ikke var 12 VDC ved alarmpakken, var jeg nødt til at finde et alternativ. Dette blev fundet ved afbryderen (rød/sort ledning), I handskerummet. Her er der 12 VDC konstant. Lister omkring handskerummet kan "klikkes" af. Handskerummet er skruet fast med nogle skruer. Herefter trækkes ledning ned ved A stolpen og plus tilsluttes med en strømtyv til afbryderen. minus forbindes til stel under handskerum
Blackvue 2 channel har nu fungeret I over en uge med 128 Gb kort. uden problemer
Mange tak til JL for at have givet info vedr. "sugerørsmetoden"
@Pingus: ...og UDEN en synlig ledning? Jeg vil vove den påstand at det ikke kan lade sig gøre med mindre Tesla har ændret konstruktionen. Jeg trak også gennem den sorte gummimuffe, men derfra kan du ikke komme videre (med en skjult ledning) uden enten at...
-klippe stikket af
-bore hul
-trække kablet hele vejen rundt i bagklappen (som jeg gjorde)