Loading...
dk

Dashcam montering - uden at klippe stik, uden at bore og... | Tesla Forum

Pingus
Pingus Nov 5 '15
Hmmmm kan ikke få lov at kiggede billeder op fra mobilen ??
Pingus
Pingus Nov 6 '15
<p><span style="line-height:1.6em">Så kom der lidt billeder, hvis det ikke giver mening så skriv eller ring så hjælper jeg gerne, er ikke lige bedst i billeder og jeg kunne få kablet igennem to steder direkte til venstre som der ikke er billede af og det hul som jeg to den igennem ved at fjerne en "klik dims" fra siden</span></p>

<p> </p>
Forummets indlæg er redigeret af Pingus Nov 6 '15
VH
VH Nov 6 '15

@Pingus. Mange tak for billederne :-) 

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 8 '15

@Pingus ja tak for billederne, det er dog for en som mig der aldrig har set så meget som en Tesla inde fra endnu og finde ud af om det er let eller svært.

Jeg har lige nævnt dig her i en anden tråd om samme emne: http://teslaforum.dk/forum/topic/kamera-inden-i-bilen?page=1#post-45567

Thor
Thor Nov 8 '15

@ Pingo

Kan du smide nogen billeder op inde fra og ude fra? Så man kan se, hvor meget man ser det i det daglige?

Er det så omfattende som man får fornemmelsen for?

JL
JL Nov 8 '15

@Pingus: Jeg giver ikke så nemt op :-) Stikket på mit BlackVue 650 var for stort til at komme igennem det hul du viser. Hvis du kigger i tråden nedenfor kan du se et hul på størrelse med dit og så det, som ejeren borede ved siden af for at trække BlackVue kablet igennem.

http:///...-DR650GW-2CH-Install

Hilsen,
Jacob

Pingus
Pingus Nov 12 '15
@jl ja du har ret det er lidt fo stort, men det er laver I gummi Og jeg varmede det lidt samt trykkede det og efter det passede i hullet sætte jeg det på et sugerør i ende og træk det igennem ud over det kan det os med MEGET god vilje trækkes igennem her
Pingus
Pingus Nov 12 '15
Men det er helt sikkert det sværeste sted at få det igennem og kostede mig et kabel inde det nye kom igennem på Tesla to
Pingus
Pingus Nov 12 '15
@thor men ser slet ikke kamera bag men foran lidt fra passager sæde
NT_nofuel
NT_nofuel Aug 18 '16

Er der nogen der har erfaringer med at tilslutte 12v til blackvue på nyere VIN modeller? Har en model fra oktober 2015 og der ser det ikke ud til at der er mulighed for at nappe strøm fra headlineren. Eller er den skjult helt til højre ved solskærmen? så man egentlig skal pille solskærmen af for at finde kablet?  

Icebreak
Icebreak Aug 18 '16

Min er fra okt. 2015 og jeg er lykkedes med at finde strøm i headlineren uden af pille solskærm af.....jeg har hørt om andre hvor det heller ikke lykkedes så måske der findes forskellige versioner....

Mugge
Mugge Aug 18 '16
@Icebreak
Se tråd nr #30
Hviidbjerre
Hviidbjerre Aug 18 '16
Jeg har selv installeret 2 kanals Blackvue med skjult kabelføring samt fast 12v strøm (alle modeller/årgange og uden at lodde eller klippe kabler).
Kan assistere på Sjælland (hvis du ligesom jeg er blevet træt af bilkabuler og dem som "glemmer" sedlen).
Send pb.
NT_nofuel
NT_nofuel Aug 19 '16

update: 

Alle nyere modeller (efter oktober 2015) er åbenbart ikke ens. Jeg har ikke kunnet finde konstant strøm ved headlineren ved mikrofonen, har både pillet solskærmen af i føre og passagersiden uden held.

Der henvises til tråd 30 - strømkablet trækkes ned gennem A stolpen, ind over handskerummet og derefter en strømtyv på afbryderen der ligger placeret på venstre side af handskerummet. (rød/sort kabel) 

Handskerummet er skruet fast med 6 skruer som kan skrues af når afdækningen er klikket af. har fin GPS dækning selvom kameraet er monteret under bakspejlet.  

Hviidbjerre
Hviidbjerre Aug 19 '16
Korrekt. Første mulighed er strøm fra headlineren, hvis man er heldig. Næste chance er fra mikrofonpanelet.
Er man ikke så heldig kræver det lidt mere arbejde. F.eks ved handskerummet eller fra obd-stikket. (Sidst nævnte betyder, at man kan slippe helt for at klippe, splejse, lodde osv. og samtidig kan forbinde til konstant 12v med et regulært stik, som kan frakobles efter behov - uden at adskille bilen)
Soreno
Soreno Aug 21 '16

Langt bedre løsning er som denne

http:///...-installation-guide/

Jeg købte OBD2 stik på nettet via tysk firma 12euro + levering. Nemt at samle og har fungeret perfekt siden februar måned.

KimT
KimT Aug 21 '16

Jeg bruger også et OBD stik til mit dashcam - det er dog ikke et Blackvue. Mit dashcam kræver 5V via et USB stik, og OBD2 stikkene kan bestilles med enten 5V eller 12V

tgro
tgro Oct 16 '16
@Soreno Tak hvis du ku' dele link til bestilling af obd stikket ... Synes jeg finder et hav af forskellige ...
CanEl
CanEl Oct 16 '16

jeg kan få obd stikket hjem fra vores grosist til 60kr ved bestilling af 5 stk.

så hvis der er et par stykker der ønsker det, vil jeg gerne bestille dem.

der er 2 forskellige stik til tesla.

jeg mener at det er som følger, men tjek det selv.

de ældste bruger et 12 benet stik.

de nyeste bruger et 20 benet stik.

det er selvfølgelig også muligt at få andre signaler fra stikket.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Oct 16 '16
DavidS90D
DavidS90D Oct 16 '16

@canel - Jeg vil gerne bestille et OBD stik. Men kan jeg ikke få et med 16 ben :-) ?

Regner med det er et samle-selv standardstik til pålodning af ledninger og med aflastning til kabel.

Sider: « 1 2 3 4 »