Loading...
dk

Tesla pressemøde i aften (17/7, 2PM EST.) kl. 20.00 dansk tid. | Tesla Forum

Kramer
Kramer Jul 17 '15

Generelt er priserne faldet? eller...

Kiefer
Kiefer Jul 17 '15

Hmm, det kan godt være det bare er mig, men:

1. De bliver ved med deres fup-priser med fiktive besparelser.
2. De tilbyder nu en bil med 0-60mph på 2.8, har de ikke rigelig med problemer med bare at levere de 3.2 de tidligere har lovet?
3. de 3000 USD for en opgradering til 90kHw batteri, det er godt nok en pænt høj pris pr. kWh de tager, andre analytikere har tidligere nævnt en produktionspris på omkring 300 USD/kWh. så et markup på en fordobling kan vel også kaldes et DB ;-)

Jeg synes mine forventinger til fulde blev indfriet, igen kommer der nogle ganske få ændringer der ikke rigtig betyder alverdens...

Hvor er den Model X hele verden venter på?

/Martin

kurgan
kurgan Jul 17 '15

er 3000 for 5kwh ikke i overkanten?

mener det er blevet sagt at batteriets pris er omkring 1/3 af bilens pris..

men 3k ville betyder at batteiet er 42k for en 70'er og køling etc er der jo alligevel, så det er 'bare' flere celler der skal i..?

Michael84
Michael84 Jul 17 '15
Jeg forstår teksten på den måde at man gennem konfiguratoren kan opgradere 85 til 90 kwh. Jeg læser det ikke som man kan opgradere på et serviceværksted, selvom det da ville være ønsketænkning.

Er der forresten nogen der har nogen ide om det vil være muligt at lave batteriskift/opgradering om nogle år, hvis man fik lyst til det?
SQLCPH
SQLCPH Jul 17 '15
På norsk forum mener de at det kun er nyproducerede der kan opgraderes - ikke nuværende. Skyldes tilsyneladende ny kemi!
Bianco
Bianco Jul 17 '15

"A $3,000 90kWh battery pack upgrade option for the 85kWh Model S. This upgrade is primarily meant for new buyers; while existing owners can purchase it, Elon suggests that current owners wait until an upgrade is necessary as the range will only improve in time."

http://techcrunch.com/2015/07/17/teslas-model-s-gets-ludicrous-mode-will-do-0-60-in-2-8-seconds/#.yaxxo8:QxmH

NeWT
NeWT Jul 17 '15

hvilket forum er det?

SQLCPH
SQLCPH Jul 17 '15
Tak Mikkel :-) hermed også relevant at spørge om s60 kan opgraderes
SQLCPH
SQLCPH Jul 17 '15
Facebook gruppen Tesla motors - lukket eiergruppe
SQLCPH
SQLCPH Jul 17 '15
Men det var heldigvis en and. Alle kan hvis de vil opgradere. Men der er som bekendt altid noget bedre rundt om hjørnet :-) vi venter
Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Jul 17 '15
Michael84
Michael84 Jul 17 '15
Heldigvis havde jeg forstået det forkert! :-)
Kiefer
Kiefer Jul 17 '15

Ser ud til at prisen for at gå fra 3.2 sek til 2.8 sek på 0-60 mph er 13.000 USD. Så man skal nok regne med en pris på ca. 125.000,- DKK for en opgradering fra 3.3 til 3.0 sek for 0-100km/t. Hvad vil Tesla mon så sige til de folk der måske igen oplever, at de ikke får de tider, når man trods alt betaler SÅ meget ekstra for de 0,3 sekunder?

Jeg er helt enig med Jer andre, det giver ikke den store mening at betale en små 20.000 kroner eller mere ekstra for 5kWh, så hellere vente nogle år til der kommer er 120kWh batteri.

Nogen der forøvrigt lagde mærke til "Model 3 delivery in three years". Det vil sige den nu er rykket fra 2017 til 2018, ingen overraskelse her, eller?

Jeg tror ikke vi skal forvente, at se en Model 3 før tidligst i 2020. Til gengæld tror jeg ikke der kommer en X85 model, den vil nok gå direkte til X90 og med tiden vil S85 nok også udgå.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 17 '15
Hookmaker
Hookmaker Jul 17 '15

Fakta: Hvis man læser livebloggen, så er:

1. batteripakken ikke større, det er ny anodeteknologi der giver 90 KWh (og hvordan skulle man kunne bevise det - det kan jo være pladdersnak)

2. 0-100 øgningen skyldes ny kontaktorteknologi der kan sende mere strøm til motoren

Tanker:

Hmm, Elon taber lidt terræn hos mig hver gang han går på scenen (desværre). Han synes åbenbart at det er sjovt at lege videre med småting, i stedet for at koncentrere sig om det store billede - at nå frem til Model 3 så hurtigt som muligt. OG få lanceret den Model X han har lovet så længe.

5 Kwh extra kan jeg overhovedet ikke bruge til noget - det er 20-25 km!!!! Jeg er fint tilfreds, og venter jo alligevel 8 år med at udskifte til noget der med garanti vil være meget bedre.

0-100 på 2,8 fint nok - men lad mig lige få mine 3.2 som jeg ALEREDE HAR BETALT for først - så kan det være jeg vil overveje. 

Så Elon - tommelfingeren nedad, og så tror jeg I skal se at få fixet et toholdsskift, så I kan komme i mål med de lovede ting.  

Kiefer
Kiefer Jul 17 '15

Hookmaker: Uha, jeg kan næsten ikke være mere enig med dig, så en +1 herfra :-)

/Martin

lysmanden
lysmanden Jul 17 '15
Jeg har lige været inde på den amerikanske hjemme side for fik et link på Face book.
Hvilken bil er det der går fra 0-60 mph på 2,8 sek? Eller er der 0-60 kmt på 2,8?
lysmanden
lysmanden Jul 17 '15

apropo så har jeg lige talt med en ven der fortæller mig at en af hans bekendte har fået fat i en speciel Tesla der kun er lavet 3 af i verden? Den skulle have 1000 hk og har været 1 1/2 år undervejs. Den skulle komme fra England. Er der nogen der har hørt om denne model?
Sjovt nok så fortæller han at den skulle have 4 motorer ( måske han mener 4 hjuls træk ). Udover det skulle den gå fra 0-100 km på 2,8 sek. Vi hørte jo rygter tilbage i foråret da Elon twittede noget med at få en bil ned på 2,8 men det blev ikke rullet ud i de kommende opdateringer-

Jeg har bedt ham skaffe nummerpladen for så kan vi tjekke om hvordan bilen er født

JL
JL Jul 17 '15

@Lysmanden: P90D og det er 0-60mph på 2.8. Merpris = 13.000$ i forhold til P85D

Niels
Niels Jul 17 '15

det er deres model s p90d som går 0-60 på 2.8

1000 hk og 4 motore ? Nok ikke en tesla. Men der findes da andre elbiler med de specs. F.eks. Rimac

http://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/pa-vej-til-danmark-den-kroatiske-zenvo

Bianco
Bianco Jul 18 '15
Citat fra lysmanden Jeg har lige været inde på den amerikanske hjemme side for fik et link på Face book.
Hvilken bil er det der går fra 0-60 mph på 2,8 sek? Eller er der 0-60 kmt på 2,8?

P90D + "ludicrious" 0-60 miles på 2,8 sek. 0-100 km/t på 3,0 sek. 

Torben_E
Torben_E Jul 18 '15

Der er mange forskellige fortolkninger af de nyheder der blev frigivet fra Tesla igår  

Jeg har fulgt 100+ indlæg på teslamotorclub.com. Der er meget stor forvirring specielt mht Ludicrous mode og upgrade for existerende P85D er.

Med fare for at journalisten bag denne artikel har misforstået det så ser det ud til at i en 6 mdr perode at eksisterende P85D kan opgradere for 5.000 usd. Hvis dette også tilbydes i Danmark måske til 40-45.000 så er jeg klar. Krydser fingre til der er større klarhed.

Tesla Loses Its Freaking Mind, Introduces 762-hp Model S, Ludicrous Mode    July 17, 2015 at 5:25 pm by Alexander Stoklosa

Ludicrous Mode: Supplementing the already wildly named “Insane” drive mode available in today’s P85D—as in our long-term Model S P85D test car—is a new, even quicker acceleration mode dubbed “Ludicrous Mode.” Besides the core awesomeness of culling drive-mode names from the movieSpaceballs, Tesla’s graduation to Ludicrous comes by way of a new battery fuse. The fuse on the P85D’s battery pack melts when a high level of amperage is run through it, creating a performance bottleneck wherein 60 mph is attained in a “mere” 3.1 seconds, according to Tesla. (It should be noted that we’ve been unable to match Tesla’s claim, with our quickest zero-to-60-mph time for the P85D landing at 3.3 seconds.) Eager for more acceleration, Tesla designed a new fuse with “its own electronics and a tiny lithium-ion battery” that can handle 1500 amps versus the 1300 of the old fuse. According to Tesla, this drops the zero-to-60-mph time of the P90D to just 2.8 seconds; the quarter-mile time breaks the 11-second mark at 10.9 seconds. Needless to say, we’re looking forward to trying to verify those times.

Ludicrous mode won’t come cheap, with the potential unlocked by a $10,000 option on new Performance package–equipped P90D models. Current P85D owners can have their cars upgraded to Ludicrous spec in the next six months for just $5000 plus labor at a Tesla service center, but going forward, the system will be available only as a factory option on new P90Ds. As such, a brand-new ultimate-accelerating P90D will cost $119,200 before federal and state tax incentives—let alone other options—are factored in. That number includes $106,200 for the P85D, another $3000 for the 90-kWh battery, and $10,000 more for Ludicrous mode.

http://blog.caranddriver.com/tesla-loses-its-freaking-mind-introduces-762-hp-model-s-ludicrous-mode-new-base-model/

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jul 18 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »