Tusind tak for den gode respons. Vi sætter os ned og snakker det hele igennem i morgen, og laver en liste hvor vi vejer de forskellige ting op.
Umiddelbart lyder det til at være en rigtig fornuftig bil til vores behov, da vi ingen små børn har i familien og godt kunne tænke os i fremtiden at bruge bilen noget mere på ferie. (Selvfølgelig med i overvejelserne at det kræver noget mere planlægning).
Jeg har tre børn i alderen 3, 7 og 9 år - og det går fint hos mig med dem på bagsædet. Jeg har dog købt en sele-fastspændings-forhøjer (jeg kan ikke huske det officielle navn, den forhøjer bare den dims man sætter selen i) til ham der sidder på selepude, så er selen nemmere at få i for ham.
Det miljømæssige aspekt er ikke nævnt så meget i denne tråd, og for mit vedkommende udgør en stor del af beslutningen om at vælge en Tesla. Det er den eneste elbil der kan fragte mig fra A til B, uden bekymringer. At den så gør det med stil er jo en anden og subjektiv vurdering, men den grønne del kan ingen benægte. Der er intet andet alternativ idag.
Havde Model 3 (Teslas upcoming mainstream udgave) været her idag, var jeg ikke sikker på jeg havde ofret så mange penge på S'eren. Men jeg kan simpelthen ikke vente til ultimo 2017 med at køre i elbil - og vi ved jo heller ikke hvad der er sket med afgiftssystemet til den tid.
Jeg er helt enig i at fanatisme ikke er godt og i den grad slører de objektive briller, og det kan jeg heller ikke se mig fri for at være ramt af. Jeg var solgt ved første prøvetur - og så var det "bare" med at få styr på finanserne, og her hjalp det lidt at min diesel-bil ikke var super-økonomisk og var begyndt at kræve småreparationer. Men overvejer man en ny ICE bil til 4-500.000, så kan man lige så godt også overveje en Tesla, pga. besparelserne i driften, samt den lange garanti.
Mht. om Tesla er et "sikkert valg", så vil påstå at de har fået ret godt styr på teknologien og en bil fra 2015 har langt færre problemer end dem fra 2012/2013. Og Tesla har vist sig meget villige til at fixe problemer. Derudover så vil jeg vende spørgsmålet om, hvor mange penge tror du en ICE bil er værd om 4-5 år? Jeg er fuldstændig overbevist om at elbiler bliver mere og mere interessante, både når Model 3 kommer - men også når andre producenter begynder at lave attraktive elbiler (en del af dem bliver med Teslas drivline!). Så i min (fanatiske) optik, er det risky business at købe en ny ICE bil! :-)
Jeg har tre børn i alderen 3, 7 og 9 år - og det går fint hos mig med dem på bagsædet. Jeg har dog købt en sele-fastspændings-forhøjer (jeg kan ikke huske det officielle navn, den forhøjer bare den dims man sætter selen i) til ham der sidder på selepude, så er selen nemmere at få i for ham.
Det miljømæssige aspekt er ikke nævnt så meget i denne tråd, og for mit vedkommende udgør en stor del af beslutningen om at vælge en Tesla. Det er den eneste elbil der kan fragte mig fra A til B, uden bekymringer. At den så gør det med stil er jo en anden og subjektiv vurdering, men den grønne del kan ingen benægte. Der er intet andet alternativ idag.
Havde Model 3 (Teslas upcoming mainstream udgave) været her idag, var jeg ikke sikker på jeg havde ofret så mange penge på S'eren. Men jeg kan simpelthen ikke vente til ultimo 2017 med at køre i elbil - og vi ved jo heller ikke hvad der er sket med afgiftssystemet til den tid.
Jeg er helt enig i at fanatisme ikke er godt og i den grad slører de objektive briller, og det kan jeg heller ikke se mig fri for at være ramt af. Jeg var solgt ved første prøvetur - og så var det "bare" med at få styr på finanserne, og her hjalp det lidt at min diesel-bil ikke var super-økonomisk og var begyndt at kræve småreparationer. Men overvejer man en ny ICE bil til 4-500.000, så kan man lige så godt også overveje en Tesla, pga. besparelserne i driften, samt den lange garanti.
Mht. om Tesla er et "sikkert valg", så vil påstå at de har fået ret godt styr på teknologien og en bil fra 2015 har langt færre problemer end dem fra 2012/2013. Og Tesla har vist sig meget villige til at fixe problemer. Derudover så vil jeg vende spørgsmålet om, hvor mange penge tror du en ICE bil er værd om 4-5 år? Jeg er fuldstændig overbevist om at elbiler bliver mere og mere interessante, både når Model 3 kommer - men også når andre producenter begynder at lave attraktive elbiler (en del af dem bliver med Teslas drivline!). Så i min (fanatiske) optik, er det risky business at købe en ny ICE bil! :-)
--- Ny lyder jeg måske lidt amatør-agtig. Men hvad betyder begrebet "ICE" bil?
Så blev Tesla'en bestilt, og vi glæder os rigtig meget til at den bliver leveret. Nu skal vi bare af med vores Mercedes, nogle der kender nogle gode steder?? :)
Export? Hvad kan sådan en sælges for i Tyskland? Hvad kan du få tilbage i registreringsafgift, hvis du eksporterer den?
Spørgsmål du kan finde svaret på, og så er det nok den bedste pris du kan få for en bil i ren handel.
Værd at undersøge.
Jeg tror vi mere tænker på at sælge her i DK, og så kan køber evt. eksportere. Vi er ikke så meget inde i den slags, og vil helst bare af med bilen i tide og til en fornuftig pris.
Mht. værditab skal man jo også lige tænke at Tesla er igang med at bygge en kæmpe batterifabrik, og ifølge forhandlerne så ville det i fremtiden være muligt at udskifte batterierne med nye batterier som forhåbentligt har en længere rækkevide. Jeg mener selv at Tesla er så meget længere fremme end alle andre EL-bil producenter, at der går lang tid før der sker noget i samme dur.
Tak for responsen. Hvor gammel var din E-klasse og km-stand? Hvis jeg må spørge (Sammenligning)
Helt i orden. Vi har en Mercedes C220 2012 st. car 7g aut. kørt 56.000. Håber lidt at kunne komme af med den inden slut september.
Jeg brugte Bilbasen auktion for at komme af med vores Mercedes S-350. Jeg tror det gav en del mindre end hvis jeg havde solgt den privat, men eftersom jeg absolut ingen henvendelser fik på annoncen så endte jeg med at smide den afsted via auktionen.
Vi ender nok med at gøre det samme med konens Mercedes ML. OG så er vi nok færdige med Mercedes, eller i hvert fald indtil de sætter en Mercedes stjerne på Teslaen ;-)
/Martin
Eller indtil Mercedes begynder at lave "rene" elbiler som reelt kan bruges i hverdagen som bil nummer 1.... ;-)