Loading...
dk

Volvo V60 på supercharger??? | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Jul 24 '15

Jo P85Dk, det er det da. Men det er jo kun et unikt stelnummer, så længe der ikke er nogen der har lavet en kopi.

Når jeg programmerer Codan HF radioer i en FN mission i Afrika, så er det da mig, der giver dem et nummer, som de så sender, når de kalder op, og som de svarer på, når de bliver kaldt, via selektivt opkald. Det lagres i radioens hukommelse. Sammen med et evt navn.

Et simkort har et nummer, som også er unikt. Det bruges hele tiden, så det er sværere at "klone" uden at systemet går ned på det.

Noget elektronik, der svarer med den rigtige kode, når den bliver spurgt om, hvem den er, behøver ikke finde sit navn det rigtige sted. Det kan modtageren i den anden ende ikke se.

"Hvad er dit stelnummer? " Jeg kigger lige. "nu har jeg kigget på det stykke papir jeg har klistret i vinduet. Det er 47". Ok så må du godt lade, for bil nummer 47 har betalt sin regning. Modtageren kan jo ikke se, at jeg ikke har været ude og kigge på den aluprofil, hvor nummeret er banket ind, vel?

Det er kun synsmanden, der skal bruge det fysiske stelnummer til at identificere Volvo'en med, når den skal synes. I mellem tiden kan den jo rent elektronisk hedde TESLA 47, når den tanker.

P85DK
P85DK Jul 24 '15

Det er rigtigt

MartinPedersen
MartinPedersen Jul 24 '15

~~Ham gutten i Volvo 'en forekommer mig noget nørdet, og nørdede folk kan altså nogen gange nogle ret vilde ting =)

Der ligger videoer på Yoube, hvor folk scanner et område for simkort numre der har forbindelse til en mast, og herefter kan de modtage de samme opkald som det klonede simkort, eller ringe på ejeren af simkortets regning. Og dette er en noget mere kompliceret opgave, end at kopiere validerings processen mellem en Tesla og en supercharger.

T3S7A
T3S7A Jul 24 '15

Jeg havde engang en S60. Hvor SuC ikke var betalt for. Jeg kunne ikke lade på SuC. Tesla åbnede for en 24timers prøve periode for mig. Det gjorde de mens jeg havde dem i tlf, og holdte ved en SuC. 24 timer efter var der lukket igen. Så hvis det skal lykkes nogen at lade på en SuC, så skal man kunne sende den kontrol bilen fortager med standeren, og det skal så være så den tror man er en aktiv VIN nr i deres system. Jeg lavede også engang en reset af begge computer imens den supercharger. Det fik åbenbart computeren til virkelig at fuck op, for jeg kunne ikke koble fra igen, og den ville ikke starte op. Der ringede jeg også til Tesla, og de kunne se alt. Hvornår på kl. slet jeg var startet med at lade, hvad SOC stod på da jeg startet, og hvor meget jeg havde fået på i kWh mm. 

Men hvis ham Volvo fyren var ved standeren i længere tid, så virker det da noget mistænksomt, for hvis han ikke kunne få strøm, ville han vel hurtig kører igen.

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Jul 24 '15
MartinPedersen
MartinPedersen Jul 24 '15

Det nemmeste i hele processen er at finde en bil med et aktivt VIN nummer, www.nrpla.de eller bare kigge på en tilfældig på gaden, eller en der er til salg =)

Sider: « 1 2