Loading...
dk

Turen går til Paris | Tesla Forum

Royal13
Royal13 Jul 22 '15
er der nogen der har erfaring med opladning på lange distancer, er det bedst at lade fuldt op, eller er det bedst at lade op af flere omgange ?
DeaconWP
DeaconWP Jul 22 '15

Start hjemmefra med så meget på tanken som muligt.

Planlæg første supercharger efter  hvor langt du kan nå, med den hastighed du ønsker at køre.

Lad så op til den opladning du skal bruge for at komme til den næste supercharger.

Skal du spise i længere tid end den planlagte ladning, så bare fyld på imens, så kan du måske springe den næste over.

Ankom til Supercharger med 20 km tilbage i range. Og kør når du har ca 10 % over dit behov for at ramme den næste.

Det er altid hurtigst at lade på et tomt batteri, så 2 halve ladninger er hurtigere end 1 til 100 %.

RED:

Kører du stærkt, sparer du tid på vejen, men skal så lade i lidt længere tid. Erfarne brugere sige der ikke er meget forskel på tiden, hvorvidt du kører 110 eller 130.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 22 '15
Royal13
Royal13 Jul 22 '15
1000 Tak
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 22 '15
På vej hjem fra sydfrankrig i sidste uge endte vi med at lade til mellem -5-10% for at komme videre til næste SuC. Det var måske lidt risky business men erfaringen fortalte os hurtigt at vi på de lange stræk med 250-300 km mellem SuC altid endte med at have +5-10% på batterierne da vi nåede frem. Det skal dog siges at vi til stort set alle tider overholdte den gældende fartgrænse.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 22 '15
MicTheCat
MicTheCat Jul 22 '15
Vi går også 5-10% til næste charger vi ønsker at besøge og det fungerer perfekt. Fruen har det Bedst med 25-30 % men hun har efter et par ugers roadtrip kølet ned
sjensen
sjensen Jul 22 '15
Når man kører den hurtigste model med få % planlagt tilbage ved næste SC, så skal man lige huske at tage vejret med i betragtning. Er der risiko for væsentlig regn og/eller modvind, så er 25% måske et bedre valg.
P85DK
P85DK Jul 22 '15

Erfaringen fra Autobanen med P85D er at finde på noget at lave mens den lader, så den får nok på. F.eks. outlet shopping ved Bremen laderen og lignende. Bilen har det bedst ved 180+ km/t og derudover skal der også være plads til at strække benene når venstre bane åbner op. Her kan 5-10% hurtigt blive lidt knebent. En ting er sikkert, næste ligegyldigt hvor meget du fylder på, så kommer du altid næsten tom ind og oplever at den lader 'hurtigt' :-)

jenslm
jenslm Sep 16 '15

Jeg læste på et tysk forum forleden dag (jeg skal forsøge at finde det igen), at den hurtigste måde at komme fra München til Hamburg på var ved at køre 160, køre batteriet ned til meget få procent og så lade det i x minutter. Jeg kan ikke huske de eksakte tal, men det var under 5 % (jeg tror det var 2) og så kun 20-25 minutters ladning.

Men det kan selvfølgelig vise sig at være risky business, hvis der sker noget uforudset.

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 17 '15
Det er helt korrekt. Kører man med 160 km/t mellem SuC og lader ca. 25 min kommer man nok hurtigst frem da SuC jo smider mere på batterierne i timen end man kan forbruge. Ladning fra 0-50 % sker på ca. 20 min. Kører man 160 km/t og lader de ca. 25 min. Der kræves for at komme videre vil man få en gennemsnitsfart på ca 100 km/t. I så fald vil det ca. Tage 8 timer fra hamborg til München minus de km man har på tanken fra begyndelsen. Starter man med fuld tank kan det vel i princippet gøres på ca. 7 en halv time såfremt man ikke rammer ind i noget uforudset :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 17 '15