Loading...
dk

Besøg af Tesla's fabrik i fremont california | Tesla Forum

dennisogmia
dennisogmia Feb 1 '14

Får endelig vores Tesla på mandag og sidder og tæller timer (48 timer og 45 min ;) og prøver at få tiden til at gå.. 

Samtidig er vi ved at planlægge en tur til USA i Juni og kunne jo SUPER godt tænke mig at komme ind og se fabrikken, så vil høre om nogen af jer ved om det er muligt at komme på rundvisning? :D

supergaard
supergaard Feb 1 '14
Jeg joiner klubben om 52 timer og 30 minutter... Tæller reelt sekunderne!
NOELON
NOELON Feb 1 '14

Ja, jeg har været der et par gange, Sidste gang i Juni 2012 sammen med bl.a. 4x48 Taxinord. Se

http://www.cleardrive.dk/2012/07/cleardrive-og-taxinord-4x48-pa-rundvisning-i-teslas-bilproduktion/

Men det kan godt være at tingene har ændret sig nu hvor det i den grad handler om produktion. Men skriv til dem og spørg. Det sker der jo ikke noget ved.

Skaarup
Skaarup Feb 1 '14
Jeg var der i november, de er super flinke. Du skal have fat i Tim McCann. Sålænge du har bestilt/fået leveret er det ikke noget problem. De synes det er lidt eksotisk man kommer helt fra DK. :-)
dennisogmia
dennisogmia Feb 5 '14

Har du lidt information omkring hvordan man kontakter ham Tim McCann? :) 

-Det lyder i hvert fald rigtig fedt..!! :D

Tollerup
Tollerup Feb 5 '14

Hej Dennisogmia

Jeg planlægger også et besøg derovre i jli, og har skrevet med Tim McCann.

Hans email er: Tim McCann <tmccann@teslamotors.com>

De har ikke fastlagt tider for juli endnu dog.

SQLCPH
SQLCPH Nov 4 '14

Er der nogle der har nogle gode beretninger fra fabriksbesøg?

Blækket er knapt tørt på aftalen om min S60 før jeg gør brug af muligheden for et besøg på fabrikken. Jeg er i den heldige situation at jeg mellemlander i San Francisco og er nu ved at ændre min billet til et stop i byen :-)

Tim McCann er iøvrigt super flink og jeg fik uden problemer tilbudt 2 besøgstider d. 20. november.

Så hvis nogle har nogle gode indspark til hvad jeg skal se på fabrikken (udover at holde øje med X-modellen) så sig frem :-) Eller hvis nogle vil joine...?

SQLCPH
SQLCPH Nov 5 '14

Skriv gerne spørgsmål jeg skal stille eller undersøger på fabrikken. Og igen alle er velkomne til at tage med, og man kan tage gæster med i øvrigt... :-)

Kiefer
Kiefer Nov 5 '14

Du skal bare sørge for at tage en masse billeder... eller nå nej ;-)

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Nov 6 '14
Citat fra Kiefer

Du skal bare sørge for at tage en masse billeder... eller nå nej ;-)

/Martin

Will "not" do Martin :-) Jeg har lige modtaget kravene til de besøgende, højde, lange bukser, lukkede sko og ingen foto :-) Man kører rundt i en lille bus langs produktionslinierne. Det bliver spændende :-) 

DeaconWP
DeaconWP Nov 6 '14

Bliver X modellen med sine egne sæder, eller med de nye til P85D?

Bliver X modellen med option for træk?

Bliver X modellen pris sat med "one digit % higher than" S85 eller S85D?

Hvornår kan vi se en X i butikkerne til at konfigurere efter?

DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '14

Kommer der X til salg i 2015 i Danmark?

Signature hvornår?

Produktions modeller hvornår?

Kiefer
Kiefer Nov 21 '14

Er lige blevet tilbudt at deltage i en VMware konference i San Francisco i slut januar, start februar, om jeg kunne, jo da bestemt, bagtanker...neeeej da. Nå, du ville blive en eller to dage ekstra ;-)

Jeg håber da bestemt at, jeg til det tidspunkt ville kunne få mulighed for at spotte en eller to Model X'er.

/Martin

Werge
Werge Nov 21 '14
Sådan et tilbud ville jeg også tage imod med det samme.
San Francisco er en super fed by, også skal en rundtur på fabrikken da også presses ind. Og måske ud og se hvordan det går med Giga fabrikken.
Kiefer
Kiefer Nov 21 '14

Werge: Har været i San Francisco en enkelt gang tidligere, det var til Cisco Live for nogle år siden i Moscone centeret, det kulminerede samtidig med Gay Pride i samme by. Lad os sige det sådan, det så godt nok underholdende ud med 15.000 IT til folk konference og 100.000 "andre" til Gay Pride i samme by, om der så også var nogle der kombinerede skal jeg så ikke sige :-)

/Martin

Boski
Boski Nov 21 '14
Ja, jeg synes nok jeg så dig, var du ikke pink og meget høje hæle?
SQLCPH
SQLCPH Nov 21 '14
Here we go....
DeaconWP
DeaconWP Nov 21 '14

God tur SQLCPH.

Husk mine spørgsmål. ;-)

SQLCPH
SQLCPH Nov 21 '14
Sådan. En time med en minibus rundt på fabrikken. Amazing... Kæææææmpe areal og en stor del der er ved at blive sat op med røde robotter. Den store maskine der standser de fleste alu emner ud kostede mere end fabrikken selv. Tesla overtog en del Toyota maskiner som de stadig bruger. Det så ultra moderne ud. Selvkørende små biler med dele og tusindvis af de røde robotter. Meget er så moduliseret at der uden problemer kan produceres forskellige biler efter hinanden. Jeg har bestilt en mørkegrå og der er stadig den gamle lysere grå på produktionslinien og den nye selvfølgelig. Er nu stalled i accessories shoppen. BTW de har chademo adapters. Skal man købe en? Er de universal?
SQLCPH
SQLCPH Nov 21 '14
Mht x så havde de ingen data andet end det der er offentliggjort. Vi kom ikke forbi den del af fabrikken desværre. De holder kortene tæt til kroppen.
Sider: 1 2 3 »