Loading...
dk

Besøg af Tesla's fabrik i fremont california | Tesla Forum

Niels
Niels Nov 22 '14
EU biler har anderledes stik end USA. Hvis du vælger at tage en chademo adapter hjem skal den som minimum være med eu stik. Anyway hvad skal man med den i dk/eu. Der er efterhånden SuC de fleste steder
Kiefer
Kiefer Nov 22 '14

Enig, en Chademo dapter giver kun mening hvis man skal til Holstebro...

Og så er det nogle dyre kWh man så kommer til at betale for, da det alt efter abonnement koster op til 5,5 pr. kWh plus prisen for adapteren.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Nov 22 '14
I service centeret havde de ikke adaptoren så det gav sig selv. Mangler er suc ved Falster men den burde også komme i år ik? Er de igang der?

Martin. I januar planlægger de at producere Dual motor. Tror ikke der vil være produktion af X igang. De sagde produktion Slut 2015 men nævnte ikke specifikt deres udfordringer. Et kæmpe areal var igang med at blive sat op med produktionsrobotter. Der stod et sted 20-30 endnu ikke udpakket røde robotter :-) i alle fald bliver det en oplevelse du ikke skal lade gå forbi. Søde mennesker og meget Google agtig mentalitet. Der var nogle events for de ansatte ved en cafe og det så ud til at de morede sig. Der var fyldt med citater på væggene og målsætningstavler. Lugten skiftede undervejs fra svejse, maling til elektronik og læder :-) en totaloplevelse
Busimiss
Busimiss Jan 30 '15
Vi er på ferie i Californien og har lige fået aftalt en rundvisning på Tesla i Fremont :-)
SQLCPH
SQLCPH Jan 30 '15
Det er fedt :-) hils fra Danmark og giv et godt referat af hvad i oplever. God ferie ;-)
Busimiss
Busimiss Jan 31 '15
Fantastisk oplevelse. Der står robotter klar til Model X - med sort plast foran. Model X og S vil blive samlet på samme linje. De ville ikke fortælle om tidslinjer.
Kiefer
Kiefer Jan 31 '15

Busimis: Jeg er selv netop ankommet til Californien og skal ud og se fabrikken på onsdag :-)

/Martin

Busimiss
Busimiss Jan 31 '15
@kiefer glæd dig! Det er en helhedsoplevelse. Der er tænkt på det hele - lige fra valetparking til venteområdet med Tesla-merchandise.
Hookmaker
Hookmaker Jan 31 '15

@Kiefer, hvor mange jakker har du plads til i kufferten?....;-)

Nommensen
Nommensen Jan 31 '15
Jeg tager den med de brede skuldre :-)
Kiefer
Kiefer Jan 31 '15

Hookmaker: Ifølge indvejningen i Tirstrup lufthavn er der plads til ca. 8 kilo i kufferten til turen hjem :-)

/Martin

Busimiss
Busimiss Jan 31 '15
Har lige mødt denne truck med Teslaer på vej ned til Long Beach.
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Jan 31 '15
SQLCPH
SQLCPH Jan 31 '15
Sikke du oplever ting i CA ;-) dejligt vejr ser det ud til. Hvad stod der på ryggen af bilerne? P85D på det hele?
Hookmaker
Hookmaker Jan 31 '15
Det ligner da bestemt min øverst og bagest.....;-)
Busimiss
Busimiss Feb 1 '15
Jeg fik ikke lige set efter på alle bilerne. Men på fabrikken var de i fuld sving med produktionen af D'er. Her er lige et billede mere af en af D'erne på trucken
Kiefer
Kiefer Feb 5 '15

Er lige kommet retur til hotellet efter besøg på fabrikken, hold da op en fed oplevelse, det kan helt klart anbefales.

Tesla mente da lige jeg skulle have lidt med hjem til de to små piger derhjemme:

:-)

/Martin

MrCoffee
MrCoffee Feb 5 '15
Ikke misundelig, når du får tid gider du så skrive to ord om hvad du gjorde i praksis mht. rejse m.m. Pft. Peter
Kiefer
Kiefer Feb 5 '15

Peter: Fabriksbesøget blev arrangeret ved at skrive til Tim fra Teslamotors, hans adresse fandt jeg her på forum, men vil du gerne have den kan jeg finde den frem igen.

Rent pratisk med rejsen, for mit vedkommende hed det en firmarejse til VMware konference i San Francisco hvor en leverandør stod for alt det praktiske med fly og hotel til byen. Turen til Tesla arrangerede jeg så selv ved at leje en bil her i centrum af byen, kostede lige godt 110 USD, kunne have nøjes med ca. 70, men Hertz ville have 40 ekstra for at der var navigation i bilen, jeg ved at uden ville jeg være endt i L.A...

Der var desværre ikke nogen der kunne udleje en Tesla, kunne ellers have været sjovt. turen fra S.F. til Fremont tog ca. en lille time uden for myldretiden, heldigvis mødte jeg en tysker der boede i Chicago på fabriksturen der gerne ville med retur til SF, så der kunne vi køre i HOV banen og så tog turen retur til SF også ca. en time :-)

/Martin

Busimiss
Busimiss Feb 5 '15
Ja, det er en fantastisk oplevelse. Vi kontaktede Tim McCann (tmccann@teslamotors.com) direkte via email. Vi skrev, at vi havde bestilt en Tesla og inkluderede vores RN-nummer.Han svarede meget hurtigt tilbage, og han havde reserveret 2 pladser til os til rundvisning. Vi var i forvejen i Californien på skiferie, så det blev en del af vores ferie. Vi boede på et hotel (doubletree hotel fremont) meget tæt på Tesla-fabrikken. Fremont har også en BART-station, som kører ind til San Francisco. Den kan godt være hurtigere at benytte end at køre på freeway, da der er utrolig meget trafik. Vores fly hjem var fra LA, og det tager ca. 6 timer at køre igennem Fresno-dalen til LA. Highway number 1 fra San Francisco til LA er utrolig flot, men det kan tage op til dobbelt så lang tid.
SQLCPH
SQLCPH Feb 5 '15
Jeg boede i centrum og tog BART toget til fremont og en taxa det sidste stykke til Tesla. Tog ca en time fra Down town. Ellers præcis som kiefer og busimiss har beskrevet det. Når man kommer frem kan man bruge ventetiden på at at tale med og se på dem der kommer og henter deres TMS og ellers købe accessories. Jeg købte en Tesla trøje til min 1,5 årlige søn, en kasket, krus og en fremont Tesla factory t-shirt som efter sigende kun sælges der ;-) man er vel fan. Kasketten er min kørehat nu ;-)

Jeg gik desuden en tur igennem fabriksområdet og spiste frokost sammen med de ansatte udenfor :-) meget unge mennesker og god stemning. Jeg besøgte også serviceværkstedet og talte lidt med dem.

Alt i alt bliver man rigtig godt modtaget. En dejlig oplevelse for en Tesla fan ;-)
Sider: « 1 2 3 »