Loading...
dk

Miniferie i Hamburg. | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jul 26 '15

Vi har netop væren tur i og omkring Hamburg, med kun de få standere ved Valvo park vil jeg helt klart anbefale at køre til Rade lidt syd for Hamburg. Vores oplevelse ved Hotel Lindner var ikke den mest positive.

Da vi ankommer lidt sent på aftenen ved hotellet lørdag for lige at tanke inden vi kører til det hotel vi rent faktisk bor på, for i dag søndag at køre retur til København er alle pladser optaget. Det er jo selvfølgelig den risiko der er, men den ene plads får vi at vide af nogle af de andre, er optaget af en hollænder der har holdt der, på det tidspunkt i næsten en time. 

Min hustru (som er halvt tysk og taler sproget meget flydende) går så ind på hotellet for at få personalet til at bede hollænderen om, at flytte bilen. Hun får, af personalet at vide han er ved at spise og de derfor ikke vil forstyrre manden!

Det siger man så ikke ustraffet til hende, så hun giver dem en verbal skideballe, så det ender med de ringer til Tesla i Hamburg for at få dem ud til at sige til hollænderen han skal flytte bilen...

Så klokken 23 om aftenen må en medarbejder fra Tesla køre fra centrum af Hamburg til Hotel Lindtner for at forklare ha, at det nok er en god idé at flytte bilen, hvad er det da for nogle vatnisser af medarbejdere der er på det hotel?

Medarbejderen fra Tesla er som ganske flink da han kommer ud, og efter nogle minutter kan vi se den hollandske bil lige så stille lister over på en anden parkeringsplads og føreren skynder sig, at liste ind på hotellet igen.

Tesla medarbejderen var forøvrigt ansvarligt for opbygningen af SuC-netværket i Tyskland, og han fortalte at de er ved at gå ind i næste fase fra SuC'er til installationer af wall chargers ved hoteller og restauranter i Tyskland, han var forøvrigt kommet fra München samme dag, så han var lidt træt af hotellet og deres politik. De har forøvrigt hængt et skilt op foran det skilt der viser maks 30 minutters parkering ved SuC'en. Han fortalte også at 75% af dem der bruger den SuC kommer fra enten DK eller Norge.

Mødte en superflink Teslajer fra Norge, der stod lige foran os i køen til SuC'en ved hotellet, han spurgte om vi skulle overnatte på det hotel, for det skule han. Så hvis vi ikke skulle ville han da lige flytte sin bil så vi kunne komme, han sagde, at han jo bare kunne tanke senere! :-)

Den ca. halvanden time vi var der fra 21 til ca klokken 23 var vi 1 tysker, 1 hollænder, 1 nordmand og 4 danske biler. Pænt besøgt her i ferietiden. Den ene danske bil var en familie på vej sydpå på ferie. Adspurgt hvor de skulle hen var svaret at det vidste de ikke helt, de ville bare følge SuC'er og tage beslutningen efterhånden, super fin måde at holde ferie på, ingen stress og bare lade SuC guide turen :-)

Nå ja, Tesla-medarbejderen skulle da lige have et billede af nummerpladerammen fra Teslaforum og de ekstra LED'er der er installeret i Trunk. Det havde han lige godt ikke set før :-)

Vi havde faktisk overvejet at booke os ind på hotellet, men med to små børn og ingen swimming pool, blev det et andet hotel i stedet, ca 12-15 km derfra til nogenlunde samme pris som Lindtner tager for en overnatning (ca. 200€ i døgnet)

Jeg vil give hotellet nul stjerner for deres håndtering af opladeproblematikken. 

Jeg skal da ellers lige love for en Tesla vækker opsigt i Hamburg blandt indbyggerne. Vores børn endte med at sidde og synes det var sjovt at vinke til alle dem der pegede, tog billeder og generelt bare gloede på bilen. Selv da vi var inde omkring Apple Store i Jungfernstieg hvor alle de helt dyre butikker ligger. Og alle andre biler er en hel del dyrere end vores. Var det vores Tesla der vækker størst opmærksomhed. Alle har åbenbart set rigelig Ferrari, Maserati, Bentley osv, men ingen Tesla. Vi så forøvrigt ikke en eneste Tesla   uden for SuC området i Hamburg og det selv om vi også var en tur rundt i rigmandsbygerne Jesteburg og Bendestorf i den sydlige del af byen.

PÅ tilbagevejen i dag, aldrig har jeg set så mange Teslaer ved SuC i Rødekro, hold da op, de ca. 30 minutter vi var der, var et stort ind/ud af diverse Teslaer, da vi kørte holder der 1 belgier, 1 nordmænd, 1 hollænder (ikke den samme fra lørdagen :-), 2 fra Bern og så os på vej ud, hvor vi mødte 1 dansker og to nordmænd alle på vej ind for at lade.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jul 26 '15
+1 @kiefer, jeg synes lindtner er et skod sted, - der kommer jeg ikke mere efter at Rade er blevet operativ...;-)
NOELON
NOELON Jul 27 '15

Kiefer: +1. rigtig god beskrivelse af problemerne, men ikke enig med Hookmaker i at Lindtner er et skod hotel. Men helt klart, at det er urimelig politik ift.lade pladser og blokerings tid. Da vi ladede og nød en dejlig frokost på hotellet i begyndelsen af Maj, var der faktisk meget stor selvdiciplin blandt de besøgende. Så for mig handler det også om at få respekten ind blandt Tesla folket.

Hookmaker
Hookmaker Jul 27 '15
@TSLA, - jeg har ingen grund til at kritisere hotellet - jeg har ikke benyttet det, det var stedet jeg mente...;-)
Kiefer
Kiefer Jul 27 '15

TSLA: Havde de haft en pool på hotellet havde vi også boet detinde. Der ser rigtig fint ud. Vi benyttede os af deres toiletter, som er lige ind af døren og ned af trappen, de ser også fine og pænt rene ud, selv om vi var der en sen lørdag aften med masser af mennesker på hotellet. Min kritik går også kun på personalets manglende evne til at håndtere en "krisesituation" men som min hustru og jeg snakkede om bagefter, så er dette nok første sæson hvor der er rigtig run på laderne. Så de og Tesla gør sig nok en masse erfaringer og de er nok langt bedre til, at håndtere en sådan situation næste år. Må vi da i det mindste håbe på ;-)

Priserne for værelserne ser som også rimelige, ud når man regner prisen for en komplet børnefamilie ind.

Som en sidebemærkning, hold da op hvor er det fedt at have kørt omkring 750km og ikke brugt mere end ca. 35 kroner på brændstof. Det var differencen fra da vi kørte afsted med 100% opladning til vi kom hjem med bilen, jeg kan jo ikke engang tage bussen til næste lokale by for de penge ;-)

/Martin

NielsHP
NielsHP Jul 27 '15

Vi overnattede på Hotel Lindner fra fredag til lørdag i forrige uge, og har kun positivt at sige om stedet:

- Meget venlig betjening,
- Meget lækkert værelse, med AC der virkede effektivt (og det kan man i sandhed ikke sige om alle hoteller. Ganske godt, da der havde været op til 35 C på turen fra Harzen),
- Meget meget lækker gourmiddag med udsøgt vinmenu, serveret i haven (det var min fødselsdag :-),
- Morgenmad langt over middel (idet man dog kunne have ønsket sig lidt friskere (og større) croissanter).

Hvis man booker over nettet (hos dem selv, og ikke 3.part), kan man vælge mellem 10% rabat på et eller andet wellness, eller (noget mere håndgribeligt), kaffe og kage uden beregning, når man ankommer (kagen var den bedste på denne Tysklandsferie :-).

Det er ikke sidste gang vi overnatter der.

Vi ladede lige før morgenmaden; der var ikke synderligt run på SuCerne i øvrigt.

Forummets indlæg er redigeret af NielsHP Jul 27 '15
Hookmaker
Hookmaker Jul 27 '15

@kiefer, - jeg har kørt udlandskørsel på små 9000 km siden medio maj, og kun betalt bro penge (selvfølgelig til den danske stat) 6 gange - du har ret - det er en KÆMPE fornøjelse!

Lau
Lau Jul 27 '15

Vi var lige en tur ved Mosel i forrige uge. Vi stoppede til frokost på Lindner og fik noget af det bedste mad på turen (risotto med kantareller og en ærtesuppe) og personalet var utrolig venlige og professionelle. Et sted som vi helt klar vil tage en overnatning på på et tidspunkt.

Det blev til 2500 km på en uge som løb op i hele 150 kr. i transport da vi måtte lade ved en RWE-stander ved Mosel :-) Teslaen havde forresten heller ikke noget problem med at slæbe kassevis af Rielsing med hjem.

Kiefer
Kiefer Jul 27 '15

Lau: Men indtil videre stopper den personalets evner så, når Teslaejere går ind og spiser og der derefter er fyldt op med biler ved standerne og ikke er opmærksomme på, at deres bil er opladet og andre gerne vil til.

Lagde du også mærke til deres skilt ved ladestanderne, der blokerer for parkering maks 30 minutter skiltet?

Og så lige en ekstra detalje: Hold da op hvor blev jeg træt af, at restauranten ved Busdorf SuC IKKE tager imod kreditkort. Det er bare så meget typisk Tyskland...

/Martin

oleviby
oleviby Jul 27 '15

Har også kun gode erfaringer med Lindner. Efter at have mødt Lau længere sydpå:), og fået det anbefalet, kørte vi ind på vej hjem samme dag. Super betjening.

Man skal jo huske på at personalet ikke er ansat som parkeringsvagter.

Hotellet har blot stillet pladsen tilrådighed for Tesla, da de kører en gennemgående grøn profil.

Vi ventede 20 min. på en lader indtil en Norsk gut, der også ventede, gik ind og hentede en Tesla ejer, hvis ladepistol var iskold!!

Lau
Lau Jul 27 '15

Det lyder faktisk til at det er et problem at deres restaurant er så god :-)

Kiefer
Kiefer Jul 27 '15

oleviby: Jeg er ikke helt enig i det med parkeringsvagter. Ja, hotellet stiller pladsen til rådighed, men de bruger det så sandelig også i deres markedsførting af hotellet. Hvad nu hvis den norske ejer ikke havde kunnet finde den pågældende Tesla-ejer og havde spurgt personalet, så havde han fået samme besked som vi fik og så havde han eller I også måtte stå og vente til den pågældende person var kommet ud...

Så det er da egentlig ikke som du skriver en positiv oplevelse du havde, den var jo magen til min, og hotellet gjorde ikke noget?

/Martin

oleviby
oleviby Jul 27 '15

Positiv oplevelse med hotellet.

Negativ med Tesla ejere uden pli.

Solvognen
Solvognen Jul 27 '15

Vi er netop hjemvendt fra to uger i Schweiz, hvor vi fik en længere snak med en fra den Schweiziske Tesla-klub. Han viste os en "navnebrik" (ligner nærmest sådan nogle man kan sætte på sin kuffert), som Tesla Schweiz har givet klubbens medlemmer gratis. Brikken udfyldes med mobilnummer etc. og sættes om ladekablet sådan, at hvis man kommer til en ladestation og oplever, at der står en tesla, som for længst er fuldt opladt, så kan man åbne brikken, finde kontaktoplysningerne og ringe direkte til ejeren for at gøre opmærksom på, at man gerne vil overtage ladepladsen. 

griffel
griffel Jul 27 '15

Genial idé! :-) So ein Ding muss ich auch haben - når jeg har fået min TMS...

NeWT
NeWT Jul 27 '15

Hvis der er stemning for det, vil jeg gerne designe en næsten tilsvarende og få dem lavet. Vi kan evt. lave dem med forumlogo osv.
Prisen er ca. 8,- pr stk hvis vi får dem trykt med logo osv. Det er så a la et medlemskort / plastkort, dvs. ikke hylster, men med hul til keyhanger.
Man skal så selv påføre kontaktdata med en permanent marker.

NeWT
NeWT Jul 27 '15

Keyhanger med logo kan laves for ca. 15,- pr styk, så hvis man vil have navnetag'et i en keyhanger kan det også lade sig gøre.

Jeg er selvfølgelig med på at lave det til kostpris, så jeg er ikke ude på at skulle tjene en øre på det.

Solvognen
Solvognen Jul 27 '15

Vi kunne jo også høre Tesla DK ad, om ikke vi også kunne få dem gratis udleveret ligesom de Schweiziske ejere. Tanken om at "opdrage" alle til at være klar til at flytte bilen, når opladningen er ovre kunne være meget fed at få bredt så vidt som muligt ud i det ganske ladelandskab :-)

krabbe
krabbe Jul 27 '15
Jeg fik en af de røde "adressekort" (som jeg dog bruger til min kuffert)
Da jeg var på den første Tesla prøvetur i Malmö,
Genild
Genild Jul 27 '15
Spøjst nok er jeg egentlig mest stemt for løsningen via NeWT - ikke fordi jeg er en større ødeland end alle de andre herinde i vort forum, men fordi denne løsning først og fremmest vil kunne eksekveres mere eller mindre omgående, men også fordi jeg naivt nok tror at folk i almindelighed har større respekt for initiativer taget af grupper af entusiaster, end ting som fremføres af virksomheder.

25kr er som jeg fatter tingene prisen for at få/købe en fin keyhanger, leveret i ens postkasse. Det lyder som en yderst rimelig udgift, og så reklamerer vi oven i købet for dette fantastiske forum, som jeg mener er guld værd for alle danske Teslaejere og potentielle ditto.

Tænk sig at vi vil kunne fremstå som bevidste og ansvarsfulde Teslaejere UDEN at skulle jokke rundt med en pose til lort i en snor - hundeejerne kommer til at skule misundeligt efter os i fremtiden :-)
Sider: 1 2 3 »