Jeg tænker bare, at dem der har så gode intentioner at de vil sætte et skilt e.l. op hvor de kan kontaktes hvis nogen vil have opladeren, også er dem der godt kan finde ud af selv at flytte bilen efter X minutters opladning eller når man får en notifikation på mobilen om at opladning er færdig.
Det vil jo ikke rigtig hjælpe på de par triste situationer vi har hørt fortællinger om her i tråden, hvor ejerne sad i restauranten efter opladningen var færdig.
Jeg tror også mest på initiativet fra den uafhængige organisation - Teslaforum, i dette tilfælde. Tesla har jo lavet deres App, som fortæller ejeren at bilen er ved at være opladet. Derfor gør de ikke mere.
Jeg synes initaitivet er godt, da der er mange der er usikre på hvor langt de andre er i lade processen og dette tag udtrykker netop 'kontakt mig'.
Det lyder fornuftigt, at vi bare ser at få lavet vores egen keyhanger her i Teslaforum. Som du skriver Genild, er det sandsynligvis langt hurtigere at rykke ad denne vej, og selv om jeg ikke er helt så meget til foie gras, så ville jeg sagtens kunne havne i en lignende situation som den du så malerisk beskriver, Genild, selv om jeg meget gerne vil være hensynsfuld. Og alt sammen hjulpet godt på vej af det faktum, at min Samsung mobil ikke accepterer Tesla-appens beskedservice, og jeg har en tendens til at glemme at holder styr på klokken.
Jeg er også med på brik. Har tidligere lagt seddel med tlf.nr. i forruden, men ikke lige så fedt og synligt som brik. Godt initiativ.
/Jakob
+1 herfra :-) Hvis Ken er med med på ideen kan vi måske udskifte fanebladet "bestil stickers" med "bestil keyhanger" såfremt at alle har bestilt og fået deres stickers...?
Hvis udbredelsen skal gå stærkt, kan alle jo købe 10 hver. Og når så snakken falder på brikken, kan man jo sige: du kan da købe en af mig!
Nu er sørens ark jo til at redigere. Og da der hele tiden kommer nye til, som kunne tænkes at bestille yderligere, skal vi så ikke lave en ny fane i bestillingen, der hedder "brikker" ligesom der er Stickers.?
Helt med på den - og at bestille 10-20 stk og dele dem ud på SuC'ere og andet ville ikke gøre mig noget.
NeWT: Fin ide. Hvad med et udkast og forklaring.
KenSeitzberg: Fin ide, med at dele nogle ud - især til de som måske ikke tænker så langt.
Jeg har netop mailet til Stephan, Tesla Owners Club, Schweitz og spurgt om de vil sælge nogle og til hvilken pris.
Hidtil har jeg benyttet en seddel bag forruden:
Jeg gætter på at der i en trængselssituation vil være mindst én som kan hjælpe med at læse koden.
Det viser i hvert fald, at jeg tænker på andre - men lad os se, om vi finder en endnu bedre løsning.
Jeg har et oplæg i støbeskeen, - mangler dog lige den rigtige font. Jeg har skrevet til Søren og spurgt om han kan sende mig fonten eller evt. sende mig en pdf hvor "teslaforum.dk" er skrevet med den font.
Jeg poster mit forslag, så snart jeg har fået dét på plads.
Nu er jeg en simple minded bjørn og jeg er ikke tilhænger af at gå over åen efter Perrier, hvis man i stedet bare kan stikke trynen i åen.
Derfor er jeg personligt langt mere tilhænger af at komme med den direkte information om mobilnummer end at skulle belemre folk med en omvej over en QR-kode.
Men da NeWT jo tidligere har fabuleret om et fri-felt, hvor det enkelte individ selv kan påføre deres data, kan dem der helt vil have QR jo frit hygge sig med at fabrikere et lille prikkebrev :-)
Vi kan godt lave individuelle kort - de bliver så bare en smule dyrere.
Så kan man evt. vælge om man vil have QR-kode på eller ej osv.
Forslag til fortrykt tekst:
Hej. Hvis du skal bruge denne lader, før jeg er tilbage, er du velkommen til at kontakte mig på:
Så er der plads til et felt man kan skrive et telefon nummer, eller klistre en QR kode ind i.
mere tekst:
Med venlig hilsen.
Og et felt man kan skrive sit navn.
Fortrykt tekst skrives på Dansk, Tysk, Engelsk.
Så kan alle vist bruge det samme kort. Og køber man flere til videresalg, er de klar til brug med det samme.