Loading...
dk

Miniferie i Hamburg. | Tesla Forum

JL
JL Jul 27 '15
Er også med på NewT's ide og vil gerne bestille et par stykker, så jeg også har til kufferterne :-)
fmm1000
fmm1000 Jul 27 '15
Jeg er også med.
Får bil til september.
tusla
tusla Jul 27 '15

Er også interesseret

Flemming
Flemming Jul 27 '15
Jeg var igen i år servicebil/navigationsbil og servicemedarbejder for cykelholdet teamrotaryhillerod med 34 cykelryttere der kørte fra Hillerød til Paris. Kunne fint lade op på
De syv hoteller vi boede på undervejs også selvom der kun var mulighed for 220 volt i Belgien og Frankring. Kørte ialt 1550 km med et forbrug på 131 kW pr. Km incl aircon og køleboks.
Kørte hjem fra Paris i lørdag med overnatning i Osnabruck og der var kun en til 2 andre Teslaer
Der var igang med at lade på de forskellige SC jeg benyttede på hjemturen, hvilket overraskede mig positivt da det jo er højsæson nu for langturer.
Klaus_
Klaus_ Jul 27 '15

Jeg tænker bare, at dem der har så gode intentioner at de vil sætte et skilt e.l. op hvor de kan kontaktes hvis nogen vil have opladeren, også er dem der godt kan finde ud af selv at flytte bilen efter X minutters opladning eller når man får en notifikation på mobilen om at opladning er færdig. 

Det vil jo ikke rigtig hjælpe på de par triste situationer vi har hørt fortællinger om her i tråden, hvor ejerne sad i restauranten efter opladningen var færdig.

Genild
Genild Jul 27 '15
Hmmm, jo jeg både ser og køber argumentet.

Men selvom jeg ser mig selv som et yderst sympatisk og hensynsfuldt menneske (fik jeg også nævnt beskeden?), så er jeg jo også svært glad for mad - faktisk er mad min livret.

Jeg kunne derfor godt være en person, der i al mådehold ville sidde og vælte mig i en seksretters gourmetmenu inklusiv vinmenu. Jeg vil så få et lille hip om at R2-D2 var færdig med at spise udenfor.
Men faldt denne besked sammen med ankomsten af lidt foie gras de canard med løgkompot eller lidt tagliatellie carbonara (som vi jo alle ved taber al sin velsmag, hvis den bliver kold), kunne jeg måske godt uforvarende få den tanke, at der nok ikke er andre, som ønskede at lade på en mørk og stormfuld aften.

Med andre ord kunne jeg utilsigtet ende med at blive lagt for had blandt horder af strømhungrende Tesla ejere, medens jeg uvidende sidder og feder mig i skæret fra de to langstilkede candle lights.

Her ville en lille sms ude fra vildmarken, udenfor det sikre og trygge spisebord, med garanti hurtigt bringe mig tilbage til virkeligheden og måske også et par trin op ad popularitetsstigen igen
NOELON
NOELON Jul 28 '15

Jeg tror også mest på initiativet fra den uafhængige organisation - Teslaforum, i dette tilfælde. Tesla har jo lavet deres App, som fortæller ejeren at bilen er ved at være opladet. Derfor gør de ikke mere.

Jeg synes initaitivet er godt, da der er mange der er usikre på hvor langt de andre er i lade processen og dette tag udtrykker netop 'kontakt mig'.

Solvognen
Solvognen Jul 28 '15

Det lyder fornuftigt, at vi bare ser at få lavet vores egen keyhanger her i Teslaforum. Som du skriver Genild, er det sandsynligvis langt hurtigere at rykke ad denne vej, og selv om jeg ikke er helt så meget til foie gras, så ville jeg sagtens kunne havne i en lignende situation som den du så malerisk beskriver, Genild, selv om jeg meget gerne vil være hensynsfuld. Og alt sammen hjulpet godt på vej af det faktum, at min Samsung mobil ikke accepterer Tesla-appens beskedservice, og jeg har en tendens til at glemme at holder styr på klokken.

Jakob
Jakob Jul 28 '15

Jeg er også med på brik. Har tidligere lagt seddel med tlf.nr. i forruden, men ikke lige så fedt og synligt som brik. Godt initiativ.

/Jakob

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 28 '15

+1 herfra :-) Hvis Ken er med med på ideen kan vi måske udskifte fanebladet "bestil stickers" med "bestil keyhanger" såfremt at alle har bestilt og fået deres stickers...?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 28 '15
DeaconWP
DeaconWP Jul 28 '15

Hvis udbredelsen skal gå stærkt, kan alle jo købe 10 hver. Og når så snakken falder på brikken, kan man jo sige: du kan da købe en af mig!

KS
KS Jul 28 '15

Nu er sørens ark jo til at redigere. Og da der hele tiden kommer nye til, som kunne tænkes at bestille yderligere, skal vi så ikke lave en ny fane i bestillingen, der hedder "brikker" ligesom der er Stickers.?

Helt med på den - og at bestille 10-20 stk og dele dem ud på SuC'ere og andet ville ikke gøre mig noget.

Hilbert
Hilbert Jul 28 '15

NeWT: Fin ide. Hvad med et udkast og forklaring.

KenSeitzberg: Fin ide, med at dele nogle ud - især til de som måske ikke tænker så langt.

Jeg har netop mailet til Stephan, Tesla Owners Club, Schweitz og spurgt om de vil sælge nogle og til hvilken pris.

Hidtil har jeg benyttet en seddel bag forruden:

JL
JL Jul 28 '15

@Hilbert: God ide, men jeg tror du taber nogen med QR-koden :-)

Hilbert
Hilbert Jul 29 '15

Jeg gætter på at der i en trængselssituation vil være mindst én som kan hjælpe med at læse koden.

Det viser i hvert fald, at jeg tænker på andre - men lad os se, om vi finder en endnu bedre løsning.

NeWT
NeWT Jul 29 '15

Jeg har et oplæg i støbeskeen, - mangler dog lige den rigtige font. Jeg har skrevet til Søren og spurgt om han kan sende mig fonten eller evt. sende mig en pdf hvor "teslaforum.dk" er skrevet med den font.
Jeg poster mit forslag, så snart jeg har fået dét på plads.

Genild
Genild Jul 29 '15

Nu er jeg en simple minded bjørn og jeg er ikke tilhænger af at gå over åen efter Perrier, hvis man i stedet bare kan stikke trynen i åen.

Derfor er jeg personligt langt mere tilhænger af at komme med den direkte information om mobilnummer end at skulle belemre folk med en omvej over en QR-kode. 

Men da NeWT jo tidligere har fabuleret om et fri-felt, hvor det enkelte individ selv kan påføre deres data, kan dem der helt vil have QR jo frit hygge sig med at fabrikere et lille prikkebrev :-)

NeWT
NeWT Jul 29 '15

Vi kan godt lave individuelle kort - de bliver så bare en smule dyrere.

Så kan man evt. vælge om man vil have QR-kode på eller ej osv.

Hilbert
Hilbert Jul 29 '15
Det er for mig at se ikke særligt konstruktivt at nedgøre ideer og forslag, hvad enten de er gode eller ej. Hvis alle blot ville give mulighed for kontakt, ville vi allerede være nået langt. Jeg har spurgt Tesla, Aarhus om kortene stadig kan fås fra Tesla - det var ikke Tesla Motor Club, Schweiz, som selv havde lavet dem.
DeaconWP
DeaconWP Jul 29 '15

Forslag til fortrykt tekst:

Hej. Hvis du skal bruge denne lader, før jeg er tilbage, er du velkommen til at kontakte mig på:

Så er der plads til et felt man kan skrive et telefon nummer, eller klistre en QR kode ind i.

mere tekst:

Med venlig hilsen.

Og et felt man kan skrive sit navn.

Fortrykt tekst skrives på Dansk, Tysk, Engelsk.

Så kan alle vist bruge det samme kort. Og køber man flere til videresalg, er de klar til brug med det samme.

Sider: « 1 2 3 »