Jeg kan bare ikke forstå hvis Tesla skulle være det første bilmærke i verdenshistorien, til at levere det der står på papiret, under egne tests? Det finder man jo ikke hos nogen andre steder. De tal er jo lavet under super optimale forhold og alle mulige lovlige "snydetricks".
Nu har jeg ikke en P85D selv, men hvis jeg kunne få 3,6 sek på den ville jeg være overrasket over at JEG kunne komme så tæt på det fabriksangivne tal, og være meget tilfreds med det.
(Har ikke noget imod at der er nogle ejere der forsøger at tage kampen med Tesla, men ja, det er en uheldig uge det har fået lov at ramme medierne...)
@lauz - egoistisk og dumt - uddyb gerne
P85D ejere har betalt 170.000 kr for at opgradere fra 85D til P85D og får ikke leveret. Der bliver taget kontakt til Tesla i april som vælger at ignorere fuldstændigt.
Det er Tesla som har valgt at benytte vildledende markedsføring, så hvordan du når frem til at det er kunderne som er egoistiske og dumme er utroligt.
Du burde være tosset på Tesla over at de ikke har taget ansvar og løst det allerede i april, da det er her fejlen er.
Den holdning du giver udtryk for er utroligt snævertsynet og giver Tesla lov til at gøre hvad de vil, så længe målet helligere midlet.
Det er derfor der er love og regler i Danmark for markedsføring, sådan at firmaer som Tesla ikke kan snyde kunder til at betale ekstra for noget de ikke får.
@Klaus - det er ikke kun kunderne som ikke kan nå Tesla tal, det kan Tesla heller ikke selv. Den eneste måde at nå 0-100 tiden, selv for Tesla under alle optimale forhold, er ved at sige at de første 0,3 sekunder ikke tæller og skal trækkes fra tiden.
Hestekræfterne er helt i skoven.
Det er da muligt at det er Torbens intention men det må han selv svare på. Jeg kender ikke hans dagsorden, men som P85DK skriver er utallige henvendelser det sidste halve års tid blevet fuldstændigt ignoreret.
En ting jeg godt kunne tænke mig at få at vide var hvad der ville gøre P ejerne tilfreds? Elon har jo udtalt at testen er lavet med 1-feet rollout og i en basis udgave MS. Dvs uden panorama (70kilo) og hvad luft, 21, etc ellers vejer. At sige at maksimum skulle være 3.3s for selv den tungeste udgave tror jeg ikke nogen bilfabrikaner gør. Nu bliver der så normalt testet med 1-feet i USA (det vidste jeg iøvrigt heller ikke). Man kan sige at den fejl Tesla har gjort er ikke at skrive det tydligere (forbehold for skrive fejl), gøre opmærksom på hvad vægten betyder samt at de 3.3s måske ikke er nemt at opnå bare ved at trykke på pedalen på en tør vej og batteritemperatur og SoC også betyder noget.
Hvis jeg har forstået rigtigt så er S85D dog ikke testet med 1-feet rollout. Det er egentlig det eneste der undrer mig.
@Lauz - Jeg har på intet tidpunkt 'gået efter at forudrette maksimal skade på Tesla'.
Tesla har tjent/sparet enorme summer på historierne om 700 hk og 3,3s i sparet annoncering og gratis omtale og reklame. Men det er løgn og latin og det mener du er ok hvis det fremmer el-biler på markedet. Lok folk til at købe på falske forudsætninger.
Alle der drømmer om el biler er bare mere oplyste nu.
Hvis du mener at det at Tesla bliver stillet til regnskab for det de sælger er ensbetydende med at det ødelægger drømmen om el biler for alle danskere, så har du vist ikke fulgt med i afgiftsdiskusionerne.
En ting jeg godt kunne tænke mig at få at vide var hvad der ville gøre P ejerne tilfreds? Elon har jo udtalt at testen er lavet med 1-feet rollout og i en basis udgave MS. Dvs uden panorama (70kilo) og hvad luft, 21, etc ellers vejer. At sige at maksimum skulle være 3.3s for selv den tungeste udgave tror jeg ikke nogen bilfabrikaner gør. Nu bliver der så normalt testet med 1-feet i USA (det vidste jeg iøvrigt heller ikke). Man kan sige at den fejl Tesla har gjort er ikke at skrive det tydligere (forbehold for skrive fejl), gøre opmærksom på hvad vægten betyder samt at de 3.3s måske ikke er nemt at opnå bare ved at trykke på pedalen på en tør vej og batteritemperatur og SoC også betyder noget.
Hvis jeg har forstået rigtigt så er S85D dog ikke testet med 1-feet rollout. Det er egentlig det eneste der undrer mig.
Det er jo præcis pointen, vildledende markedsføring. De opstiller 85D og P85D med tal som ser ud til at være direkte sammenlignelige, men det er de på ingen måde. 85D uden one foot rollout, P85D med one foot rollout, det kan da kun være for at få den til at se endnu bedre ud.
85D med 422hk, mens P85D tidligere stod med 700hk
Hvis det ikke er vildledende for at få folk til at bruge 170.000 ekstra, så ved jeg ikke hvad det er.
Rolig nu venner, tror ikke liiiiiiige beslutningen omkring afgiftsfrihed kommer til at stå og falde på om en Tesla kommer fra 0-100 på den ene eller anden tid. - Og hvis sådanne historier skulle få politiske konsekvenser, så ville VW nok ryste lidt i bukserne nu :-)
Den vej er også i gang, men den tager jo længere tid. Helt sikker på at vinde.
Jeg vil ikke ophæve købet, bare have hvad jeg har betalt for.
km/l er en standard (idiotisk ja, men en standard) - det Tesla har gjort er vildledning med forkerte oplysninger. Kan ikke sammenlignes.
Naiv er nok forkert i denne sammenhæng
Tesla må også kunne klare at stå til ansvar i pressen og ikke kun nyde godt af gratis fanboy artikler.
Jeg forstår at i er frustrerede, og hvis jeg var jer, ville jeg gå hårdt efter et enormt afslag i opgraderingen til Ludicris...
Men den her timing... for helvede da det er dumt, og egoistisk.
Jeg forstår at i er frustrerede, og hvis jeg var jer, ville jeg gå hårdt efter et enormt afslag i opgraderingen til Ludicris...
Men den her timing... for helvede da det er dumt, og egoistisk.
Hvilken timing ville du gerne have haft. Jeg tager hatten af for Torben der stiller sig frem i Børsen med navn og billede og tillader sig at stille et kritisk spørgsmål til en producent som kun har haft medvind. Det er trods alt aviserne der bestemmer timingen og ikke Torben og sagen har været i gang siden april.
@Lauz, vi gider ikke tage diskussionen om hvad, hvorfor og hvordan op herinde også, dertil er der løbet for meget vand i bækken plus alt for mange andre fora.
Den her sag har nu kørt i måneder og en mulig mediedækning er kun en brik i spillet. Den har også været planlagt længe. At Elon beslutter sig for at lige tale med en flok meningsdannere og politikere i forbindelse med at han kommer for at hædre en håndfuld af verdens dygtigste Tesla sælgere lige præcis i denne uge, er et tilfælde. Havde vi nu vist at han kom, for bl.a. at starte dialogen med os, så kunne sagen måske være endt anderledes, men nu er vi altså på lystavlen når han lander.
@lauz - Hvis det er din tilgang, så er det jo Tesla som virkelig har gjort i nælderne. Hvis det er misundelsen, så skulle Tesla jo aldrig have pumpet tallene, så der var mere at være misundelig over.
Det er jo netop Teslas pumpning som forvrider billedet i den forkerte retning. Politikerne kan nu sige at Tesla er jo åbenbart ikke så vanvittig som vi troede, så lad os fortsætte med afgiftsfritagelsen.