For alle jer der overvejer at køre til Europas Nordligste punkt, vil jeg her dele mine erfaringer mht. ladning. Turen op igennem Norge starter jo fint med Super Chargere det meste af vejen indtil Setermoen, som pt. er den nordligste SC mod nord.
Derfra er der 401 km til Alta, hvor det lokale Scandic hotel har 2 stk Type 2 22Kwt chargere (strømmen er gratis, men man skal betale 20 kr/t for parkering). Navigationen fortæller at strækningen er 421 km, men de har rettet vejen ud så der nu er omkring 400 km. Humlen er at vi kørte strækningen om natten - med maks 70 km/t - uden aircon og køleboksen tændt - og kom frem med 45 km strøm på tanken. Da vi så senere skulle hjem kørte vi bare 80 km/t og med aircon og køletaske - og kom i mål/Sc med 8 km.
Fra Alta til Nordkapp er der 221 km så det er lidt langt tur/retur på en opladning - vores løsning blev sjat opladning natten over på en Campingplads på Nordkapp øen med Schuko og 13 A. Desværre var jordforbindelsen dårlig - så den slog fra 5 gg i løbet at natten/dagen, så en anden gang vil jeg benytte det "unævnelige jordingstricks".
Vores tur var stærkt inspireret af Tesla Bjørns videoer - men nu udført efter at der er SC det allermeste af vejen - så herfra skal lyde ekstrastor respekt for Bjørns pioneer tur :)
God sommer