Loading...
dk

Tesla-videoer | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Aug 6 '15
Det her er dælme cool.

http://youtu.be/uMM0lRfX6YI
NeWT
NeWT Aug 6 '15
Nice, men kræver alligevel en del plads...
Genild
Genild Aug 6 '15
Hmmmm, nu ikke specielt duperet - selv jeg kan få røven hurtigere ud ad R2-D2 og sætte stikket i end den slowfox motion robot-arm kan flytte sig.

Men i USAway, hvor man typisk ikke engang gider stige ud af bilen, for at købe weekend rationen af øl, vil man nok tage imod løsningen med kyshånd.
Vi har selvfølgelig også signifikant færre skumle personer med store skydere hængende i hækken herhjemme, så der kan selvfølgelig også være et sikkerhedsaspekt.
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 6 '15

Kan man så også tilvælge skudsikre ruder på US versionerne som en del af den udvidede sikkerhedspakke?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 6 '15
Genild
Genild Aug 6 '15
Hæhæ Gustavsfar, og gentage situationen fra dengang hvor Adtranz fik solgt nogle IC3- tog til Israel?

Der arbejdede man ihærdigt med forstærkningen i strukturen som følge af vægtforøgelsen ved montering af skudsikre glas i vognene (et scenarie som teknikere elsker at sidde og fumle med).

Dette pågik indtil en klogeligt bemærkede, at man med en togside i aluminium, faktisk skulle hænge oppe i vinduesfeltet for at være i sikkerhed for eventuelle kugler. Derefter forstummede alle yderligere beregninger med skudsikre glas.
Kiefer
Kiefer Aug 7 '15

Genild: Men hvis kunden ønsker skudsikre glads skal kunden da selvfølgelig have dette :-)

Og så kender jeg et antal mennesker der nok ville tænke, at den street credit en sådan robot arm i garagen ville give ikke er ubetydelig.

Men når Putin engang husker at tage sin medicin og Rusland kommer tilbage til et normaliseret forhold til resten af verden og ikke mindst Tesla synes det bliver sjovt at sælge biler derovre også. Så skal der vel nok være nogle russiske rigmænd der gerne vil have en Tesla i en pansret udgaveo Og det selv om rækkevidden nok ikke vil strække sig ret meget længere end, til en fra huset til nærmeste vodkaforhandler.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 7 '15
Hejgaard
Hejgaard Aug 7 '15

det bliver da super at have den i garagen og rigtig sagt - den wauw faktor gæster vil opleve er ubetalelig!

Maho
Maho Aug 7 '15
Dens formål er vel at opfylde målet med at bilen sætter dig af og så selv parkerer og sætter sig selv til opladeren (ikke at men selv parkerer og sparer 3 skridt)......
Genild
Genild Aug 7 '15
Højgaard: Nu har jeg trods min "midt i landet" bopæl, stærke jyske gener, og dette påvirker sandsynligvis min adfærd (positivt som negativt). Men skal man have noget med wauw faktor, som kan bruges til at prale med, skal det jo helst ikke være noget, der kræver at folk skal inviteres hjem.
Derfor døde Wauw effekten så hurtigt på Stelton kaffekanden, for man var jo tvunget til at byde folk på kaffe, før man kunne føre sig frem, og hvem var så lige den dumme???
Kiefer
Kiefer Aug 8 '15

Genild: Du er helt forkert på den. Placeres den korrekt er der ingen grund til at invitere folk indenfor. Og så lever vi jo også i en tidsalder hvor alle har adgang til, at lave hjemmevideoer der sekunder efter den er optaget, er lagt på diverse sociale medier. Det er selvfølgelig på en måde også, at invitere folk hjem, dog ikke helt så ekstremt som, at have fysiske gæster i sit hjem ;-)

/Martin

Genild
Genild Aug 8 '15
Martin, selve praleriet er jo kun den halve del, det bliver jo først godt når man ser misundelsen og ærgrelsen som skåret med en motorsav i deres ansigter, at man opnår den fulde fornøjelse og nydelse :-)

Desuden ved de fleste nu om dage jo også, hvor nemt det er at skabe en fake virkelighed, som selv ejendomshandelere har svært ved at overgå i deres salgsbeskrivelser - de fleste kræver derfor en non-virtual reality for at blive rigtigt ramt.

Jeg tror derfor ikke at gevinsten er stor nok i forhold til udgiften (eller så er det bare det påholdne jydegen, der skinner igennem).

Mvh Lars
Forummets indlæg er redigeret af Genild Aug 8 '15
PeterE
PeterE Aug 14 '15

Robotten er cool, og passer perfekt ind i den 'self driving' fremtid som blandt andet Gartner Group har talt om de seneste par år: Bilen kører dig til din destination og sætter dig af, finder selv den billigste og hurtigste måde at oplade sig på (her er robotten), og parkerer sig selv den bedst mulige sted...nåh ja, og finder en vaskehal hvis man vil lade den om det, og holder klar når mødet ift din kalender er færdigt. Gotta love that robot :)