Loading...
dk

128GB Memory kort i BlackVue DR650GW - Miniguide | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Feb 20 '16
Ja, men optager hele tiden. Jeg bruger slet ikke PC programmet, så det kan jeg ikke udtale mig om.<br />
Jeg kunne bare se, at min 128GB partition ikke virkede som den skulle. Hvad der er forskellen, og om det er Blackvue eller kortet ved jeg ikke. Det var også lige så meget til folk som Edge, hvor deres kort/Blackvue opførte sig som mit. Yderligere kan jeg sige, at hvis man efterfølgende vælger at formatere kortet i Blackvue, så laver den den "lille" partition om til FAT32, og begynder at bruge den i stedet for den store (fandt ud af det den "hårde" måde, men overlever nok ;-)
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Feb 20 '16
Soreno
Soreno Feb 20 '16

Jeg har købt et ultra hurtigt LEXAR 128GB micro SDXC Class10  1000x kort til mit Blackvue og

har lynhurtig overførsel af data og kortet har 119GB som automatisk overskriver når det er fyldt op. Jeg har i "camera settings" sat sensitivitet til 10% på alle parametre og får alle nødvendige bevægelser med og undgår aktivitet ved regn, rusk og blade på træer som bevæger sig. Har 8-9 døgn på kortet før det begynder overskrivning, hvilket er super ;-)

Gronhund
Gronhund Feb 21 '16
Tak for info omkring de 10%.
Hvilke flueben er det der skal fjernes, for at den ikke optager kontinuerligt? "Normal recording"?
Virker jeres Blackvue med 128GB forresten på Cloud?
edge
edge Feb 21 '16
Min 650 med 128 GB kort begyndte for nogle uger siden at virke, så den overskriver de ældste filer løbende, hvad den ikke tidligere gjorde. Jeg gjorde intet aktivt for at få det til at virke, andet end at reformatere kortet endnu en gang, og firmware var i forvejen opdateret, også mens det ikke virkede.
Cloud virker dog ikke med 128 GB kortet. Jeg kan godt tilgå enheden via Cloud og ændre indstillinger, men kan hverken se filer eller live via Cloud. Men Cloud-funktionen er ikke særlig vigtig for mig, så jeg gider ikke pille mere ved det..

BrianG
BrianG May 5 '16
Hvis I bruger usb dongle med 4G, hvilken bruger I så, og hvor har I købt

BrianG
CanEl
CanEl May 5 '16
er der nogle der har erfaring med montage af Blackvue el. lignende i jylland?

3500 kr. på sjælland er ok, men der må da være nogle der har monteret lign. herovre på halvøen!

hvilken model vil i anbefale? og hvad er forskellen?

Hilbert
Hilbert May 5 '16
Hvid du kun vil have i forruden, er Mini 806 billigt og meget enkelt at installere, uden at lave huller og ned helt skjult ledning. Videokvalitet helt i top.

Lille og fikst. Så hvis du har tid til at vente nogle uger på kamera og kabel, er det et rigtigt fornuftigt valg.

DavidS90D
DavidS90D May 5 '16
@Hilbert.

"Så hvis du har tid til at vente nogle uger på kamera og kabel, er det et rigtigt fornuftigt valg."

Fordi man kan  spare 1000 kroner ved at købe det i Kina, eller hvordan ?

Er der nogen der har kendskab til skidt og kanel på Pittasoft vs. iTracker ang. både hardware og software?

CanEl
CanEl May 5 '16
jeg havde tænkt på et kamera både for og bag.

en gang selvrisiko, eller 50% do, så er det betalt.

jeg kunne godt montere det selv, eller hjælpe til.

men hvis det fåes færdig monteret til 3,5T, er det værd at overveje! 

da jeg ikke kender de modeller der fåes, har jeg spurgt jer, hvad der duer!

Secondtoflying
Secondtoflying May 5 '16
Har som sagt netop fået monteret blackvue 650 for og bag, og det var til 3.500,- hos autoskadestuen.

Er stadig ved at finde ud af det, så kan ikke helt bedømme det endnu, men går ud fra der er andre herinde der kan komme med en bedømmelse, ikke mindst af betjeningen.

Mvh,

Secondtoflying
BrianG
BrianG May 6 '16
Har i denne uge fået Blackvue monteret hos Autoskadestuen til 3.500 kr, hvilket jeg finder fair. Det medfølgende 16 GB kort bliver i næste uge udskiftet med 128 GB, som jeg håber at få til at fungere, selvom andre har haft deres udfordringer med formatering. GPS funktionen har indtil i dag ikke virket, men på en længere tur gennem sydlige Sverige, kom der "pletvis" GPS kontakt, så jeg er fortrøstningsfuld hvad det angår.....
Synes det fungerer fint, men skal have justeret følsomhed for Parkeringsoptagelse, så jeg ikke vågner op til mange timers optagelse med blade på træerne der bevæger sig i vinden... :-)
Klaus_
Klaus_ May 6 '16
@BrianG, så vidt jeg forstår, så er parkeringsføleren næsten ubrugelig følsom på alle niveauer. Jeg har faktisk sat min helt ned på 1. Men jeg kører også med firmware 1.x, måske det er forbedret på firmware 2, som jeg antager dit kamera må være født med, da det er en del nyere end min version. 

Ellers findes der vist en russisk firmware man kan installere (på egen risiko, velsagtens), der forbedrer det.

FAS723
FAS723 Sep 12 '16

Har lige som Soreno ( #22 ) købt et ultra hurtigt LEXAR 128GB micro SDXC Class10 1000x kort til mit Blackvue og har haft store problemer dette. Har nu sat det medfølgende 16GB kort tilbage, mens jeg søger en løsning.

Jeg har prøvet at formatere på min Mac og på PC samt ved brug af www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm som nævnt af KbhP90DL i anden tråd. Jeg har downloaded Blackvue viewer for PC, men den siger bare "Failed to format micro SD card. Please check your micro SD card"

Mit Blackvue med mit Lexar card starter op siger "Please check SD card" hvorefter jeg kan formatere kortet på Blackvue (10 sec på wifi knap). Så kører Blackvue i ca. 1-2 min (alt virker, jeg kan forbinde min iPhone til kamera etc.) hvorefter den erklærer "Initializing" og går i lås med alle LED tændt - intet virker!

Mit microSD card kan bruges til andre ting og kan formateres i alle formater, men... Nogen gode bud på et fix? Kunne det være et nyt microSD card (på trods af at jeg valgte et kort som var nævnt her på forum som OK)?

NT_nofuel
NT_nofuel Sep 12 '16

jeg har selv dårlige erfaringer med Samsung evo microsd. Det formatere fint og optager også fint, men BV kan ikke overskrive kortet. BV går bare helt i stå med at optage, så man bliver nødt til at genstarte. satte så det medfølgende 16gb bv kort i og det fungere fint. Har hørt at kingstons kort fungere upåklageligt. Regner med at bestille et kingston kort hjem inden længe og få det testet af. 

TT_Tesla
TT_Tesla Sep 12 '16

Jeg har også et Lexar microSDXC, 128GB, MicroSDXC, Class 10 i min BlackVue (650GW), som jeg har bruget siden starten af juni, og det har da heldigvis ikke givet nogle problemer (formatteret i enheden).
Mit eneste problem er manglende GPS signal - har ikke fanget GPS signal de sidste par måneder.

Vh Tim

Gronhund
Gronhund Sep 12 '16

Har i prøvet at gøre, som jeg skriver i indlæg #19?

Den fejl jeg beskriver sidst i indlæg #19, er pga. det der står i #21 (så lad være med det).

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Sep 12 '16
FAS723
FAS723 Sep 13 '16

Så lykkedes det også her (omend måske ikke helt efter specifikationerne, som trods alt siger, at Blackvue er kompatibelt med 128GB micro SD).

Gjorde som Gronhund - formaterede en partition på lige under 100 GB, ”BLACKVUE” (FAT32) og en ”Other” (NTFS) på ca. 20 GB.

Satte SD kort i Blackvue og fik straks med asiatisk accent: "Check SD card". Efter ca. 7-8 gange samme meddelelse formaterede jeg kortet i Blackvue (10 sek tryk på wifi knap) og Blackvue startede op som den skulle. Lidt nysgerrig satte jeg kortet i PC'en igen og mit nylig downloade "MiniTool Partition Wizard Free” viste at blackvue havde formateret min “Other” (NTFS) partition til FAT32 med navnet “Blackvue”. Slettede den gamle BLACKVUE (FAT32) partition og udvidede ”Blackvue” til 99,99 GB og derefter tilbage i kamera igen. Denne gang startede den op uden problemer, og så vidt jeg kan bedømme, fungerer Blackvue nu som det skal. Bliver spændende at checke efter et par dage om alt stadig virker.

Tak til Gronhund for hjælp og til alle jer, man kan hente hjælp hos til en ikke helt standard, men dog absolut fantastisk bil.

Nikolaj
Nikolaj Sep 13 '16

Jeg har selv et 128gb Sandisk kort i mit Blackvue DR650. Indtil for en måned siden var det også problemfyldt. Fx blev lyd kun optaget 50% af gangene, og når kortet var fyldt, kunne det herefter kun ses fra PC, og uden lyd. 

Det hele blev løst, da jeg opdagede at de i juni vidst nok, har udsendt en ny firmware. Jeg bruger versionen uden cloud, og her har de også opdateret firmware. Nu kører det som det skal, så jeg ikke skal formatere kortet dagligt længere. Derudover er der lyd på hele tiden. Sidstnævnte har haft den positive effekt, at nu snakker alle pænt til hinanden i Teslaen, da man ellers altid kan "spole" tilbage :)

ErikBH
ErikBH Apr 17 '17
hej alle, jeg har lige haft mit sd kort ude for at formattere det - i den forbindelse checkede jeg lige firmware på https://www.blackvue.com/downloads/ - siden jeg opdaterede sidst er der bl.a. kommet officiel understøttelse af 128gb kort, *DAB-interferensbegrænsning*, bedre kvalitet, diverse fixes og mulighed for at cloudløsningen kan koble op imod op til 3 accesspunkter (så kan den tage både hjemme wifi'et og 4g modemet..). Så overvej at opdatere hvis det er længe siden :-).. vh, Erik
Sider: « 1 2