Loading...
dk

GPS Overvågning | Tesla Forum

Skeel
Skeel Aug 7 '15
De fleste forsikringsselskaber kræver det på Teslaen, ihvertfald på de dyre modeller og desværre kan den indbyggede tracker ikke godkendes fordi app adgangen kan slås fra i bilen. Hvem af Jer har fundet den billigste abonnementsløsning på godkendt GPS tracking? Min forsikringsmand kan skaffe noget til 1.000/år - kan det gøres bedre??
Lborch
Lborch Aug 7 '15

Jeg har idag fået installeret en DEFA-boks hos Autoskadestuen. Super service og søde mennesker i øvrigt!

Den koster vist 525,- pr år... Men hos TopDanmark betaler de, de årlige omkostinger hvis det bare er DEFA...

 

Juhloz
Juhloz Aug 7 '15

Dan tracker - http://www.dantracker.com/dk/ ;

Koster 20kr/md. har ikke undersøgt dem nærmere endnu, men kan se flere forsikringsselskaber godkender dem.

Koster hvis omkring 1300-1500kr for at købe trackeren

Kramer
Kramer Aug 8 '15

Jeg har haft en del snakke med mit forsikringsselskab, Tryg Forsikring. Udfordringen var at nogen Tryg kunder skulle have GPS tracking andre skulle ikke.

Jeg bedte dem tage det op internt i Tryg, hvordan de vil forsikre Tesla og resultatet er nu kommet.

Flere modeller kræver Tryg ikke GPS tracking på, efter forespørgsel ved jeg at 85D og P85D begge ikke kræver GPS fra Tryg - blot til info når selskab vælges.

BlackPanther
BlackPanther Aug 8 '15

Der kræves heller ikke GPS for: Købstædernes Forsikring og NEXT

Juhloz
Juhloz Aug 8 '15

IDA har lige bekræftet at de ikke behøver GPS for, at forsikre min kommende P85D.

morten1706
morten1706 Sep 22 '15

Jeg har netop talt med Autoskadestuen. Deres pris for DEFA boks er 3.750 inkl moms. Hos 2 andre steder hed prisen 4.995 kr.

Jeg er forsikret hos Danske Forsikring som netop er fusioneret med Top Danmark.

Pris for P85D 7300 kr /året (ved samling af alle forsikringer). Kræver GPS tracking. Topdanmark betaler abbonnementet til DEFAs alarmcentral, hvis DEFA løsning vælges.

Man skal selv betale for dataforbrug 500kr / året fast pris (inkl roaming).

Til sammenligning, så jeg på dette link:

http://teslaforum.dk/forum/tilbud-til-tesla-ejere-i-dk

At forsikringen kan fåes til 8500 / året, uden krav om GPS tracking.

Jeg sparer altså 700 kr om året, og tilbagebetalingstiden på investeringen er derfor 5 år. Det tænker jeg er ok, når man trods alt også får en sikrings-service oveni.