Loading...
dk

85D contra 90D | Tesla Forum

MicTheCat
MicTheCat Oct 22 '15
Vedrørende ladning til 100% så er det usundt at efterlade bilen i den tilstand og formålet er udelukkende at få nulstillet beregningsalgoritmerne til estimeret range. Vi har haft bilen i over et år og har kun ladet til 100 een gang her i sommerferien på en supercharger i Holland men det var kun fordi den var 99 da vi kom tilbage til bilen og så ville farmand jo gerne have balanceret cellerne. Det tog lige en halv time ekstra til stor kommentering og ærgelse fra frue og børn
lysmanden
lysmanden Oct 25 '15
Mig. Jeg mener ikke det beskadiger at lade til 80 pct natten over og så om morgenen lade de sidste 20 pct op til 100. Bare den ikke står med strøm på hele tiden på 100 pct
BlackPanther
BlackPanther Oct 25 '15
Citat fra perhansen Kom lige i tanke om at jeg har sat bilen i permanent Low efter jeg kom fra ferie. Er der nogen der har erfaringer med hvor meget mindre range det giver i byen?

Du kører ikke længere på "Permanent Low" når det er almindelig by kørsel. Det giver kun mening ved høj fart.
Hvis du kører med "Permanent Low" hele tiden, skal du nok også regne med et større slid på dine dæk :-(
Så prisen for at spare i strøm er høj...

Teslatomorrow
Teslatomorrow Nov 7 '15
Har lige rundet 2.500 km i min 85D.
Det er svært at få armene ned... :-)
Selv efter 25 år på landevejene i stort set alle type biler fra Fiat 128 til de største tyske luksusslæder.
INTET slår den totale køreoplevelse i "Ellerten" anno 2015.
Er der nogle herinde der har fået deres 85'er opgraderet til 90?
Og i så fald, hvor mange ekstra km giver det i praksis?
Forummets indlæg er redigeret af Teslatomorrow Nov 7 '15
BlackPanther
BlackPanther Nov 7 '15
Citat fra Teslatomorrow Har lige rundet 2.500 km i min 85D.
...
Er der nogle herinde der har fået deres 85'er opgraderet til 90?
Og i så fald, hvor mange ekstra km giver det i praksis?

Jeg har ikke fået opgraderet min.
Men derfor kan jeg godt give dig svaret da du får alle ekstra KW/t til forbrug :-)

5 KW dividere med dit normale forbrug  (ex. 5KW / 200 MW/km  = 25 KM)

Teslatomorrow
Teslatomorrow Nov 7 '15
Ok takker :-) Det er muligt man lige skal trække vejret lidt og se om der kommer en lidt større opgradering snart.
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 7 '15

Er det overhovedet muligt at tilføje den opgradering bagefter?

fmm1000
fmm1000 Nov 7 '15
Jeg har fået svar fra Tesla, at det er muligt.
Elon sagde det også, da 90d blev præsenteret i sommers.
Der er endnu ikke oplysninger om, hvad prisen bliver, og hvornår det bliver tilgængeligt.
Lars72
Lars72 Nov 7 '15

Jeg spurgte tesla i kastrup i sidste måned omkring upgrade pris fra S85 til S90.

De nævnte at de kun er muligt med nyt batteri (dvs man kan åbenbart ikke sætte 5kw ekstra på) 

Så det giver ingen mening (+100k) at efterinstallere iflg Tesla. 

Håber at det er en fejl fra deres side og at det er muligt til måske tkr 25-30.

T3S7A
T3S7A Nov 7 '15

Selvfølgelig kan man ikke det for 25tkr. Du kan jo ikke bytte dit "gl" batteri ud, med nyt og større batteri for så en lille merpris. 100tkr eller mere skal nok passe. 

PeterE
PeterE Nov 7 '15
De ekstra 5kw giver ingen mening at eftermontere/installere uanset prisen hvis I spørger mig.
TVJ
TVJ Nov 7 '15
Mon ikke det er smartere at vente til man kan bytte til et måske 120 kWh batteri - hvis det så samtidig kan levere en højere strømstyrke end 85/90 kWh kan måske få en højere effekt fra motorerne i tilgift - måske min kommende 90D så kan matche en nuværende P85D :-)

Alt er selvfølgelig afhængig af prisen på opgraderingen ....
Forummets indlæg er redigeret af TVJ Nov 7 '15
Benjamin
Benjamin Nov 7 '15

@TVJ det vil da ikke hjælpe med et større batteri. den sikring der sidder i en P90D er 1300 ampere. vil denne sikring ikke sørge for der ikke kan trækkes mere strøm end hvad der er muligt nu?

Jabba
Jabba Nov 7 '15

Men der er jo lidt "bragging rights" i at have et (P)90D skilt på bagsmækken :)

Personligt har jeg holdt mig til en 85D, selvom jeg faktisk også kunne klare mig fint med en 70D. Dog gjorde den hurtigere acceleration og højere tophastighed udslaget i 85D'ens favør. Men da der udover rækkevidde ikke er andre fordele vs en 85D, er en 90D helt klart overkill ift. undertegnedes behov.

Niels
Niels Nov 7 '15
elon selv har udtalt at han ikke anbefaler opgradering fra 85 -> 90 da forskellen er for lille og ikke rigigt giver noget. 90 er blot en naturlig evolution i batteri teknologi, hvorfor de skifter.
en opgradering vil kun kunne ske ved at sælge det nuværende brugte batteri og købe et nyt 90.
et nyt 90' batteri koster anslået 300.000 kr, og afhængig at salgs prisen for dit brugte kender du så bytte prisen.
hvis man har en 60'er giver det mere mening, evt. om et par år da man så sikkert kan få et 120 kwh batteri. der er dog rygter om at 60'er ikke kan opgradere til større batteri - årsagen er uvis.
Sider: « 1 2 3