Kom lige i tanke om at jeg har sat bilen i permanent Low efter jeg kom fra ferie. Er der nogen der har erfaringer med hvor meget mindre range det giver i byen?
Du kører ikke længere på "Permanent Low" når det er almindelig by kørsel. Det giver kun mening ved høj fart.
Hvis du kører med "Permanent Low" hele tiden, skal du nok også regne med et større slid på dine dæk :-(
Så prisen for at spare i strøm er høj...
Har lige rundet 2.500 km i min 85D.
...
Er der nogle herinde der har fået deres 85'er opgraderet til 90?
Og i så fald, hvor mange ekstra km giver det i praksis?
Jeg har ikke fået opgraderet min.
Men derfor kan jeg godt give dig svaret da du får alle ekstra KW/t til forbrug :-)
5 KW dividere med dit normale forbrug (ex. 5KW / 200 MW/km = 25 KM)
Jeg spurgte tesla i kastrup i sidste måned omkring upgrade pris fra S85 til S90.
De nævnte at de kun er muligt med nyt batteri (dvs man kan åbenbart ikke sætte 5kw ekstra på)
Så det giver ingen mening (+100k) at efterinstallere iflg Tesla.
Håber at det er en fejl fra deres side og at det er muligt til måske tkr 25-30.
Selvfølgelig kan man ikke det for 25tkr. Du kan jo ikke bytte dit "gl" batteri ud, med nyt og større batteri for så en lille merpris. 100tkr eller mere skal nok passe.
@TVJ det vil da ikke hjælpe med et større batteri. den sikring der sidder i en P90D er 1300 ampere. vil denne sikring ikke sørge for der ikke kan trækkes mere strøm end hvad der er muligt nu?
Men der er jo lidt "bragging rights" i at have et (P)90D skilt på bagsmækken :)
Personligt har jeg holdt mig til en 85D, selvom jeg faktisk også kunne klare mig fint med en 70D. Dog gjorde den hurtigere acceleration og højere tophastighed udslaget i 85D'ens favør. Men da der udover rækkevidde ikke er andre fordele vs en 85D, er en 90D helt klart overkill ift. undertegnedes behov.