Loading...
dk

Bilvask i morgen søndag - Nogle der er friske? | Tesla Forum

Junior
Junior Aug 8 '15
Som tidligere indehaver af er klargøringsfirma, så går jeg naturligvis op i at Teslaen skal stå så pæn som muligt og nu er det tid til at vaske den igen :-) Så hvis nogle kunne være intetesseret, så er der feks iWash i henholdsvis Hillerød eller Køge, hvor der er gode muligheder for at vaske og hvor man nødvendigvis IKKE behøver bruge deres børste - jeg tager lidt grej med, som folk sagtens kan låne, hvis det har interesse :-) Lammeuldsvaskehandske, microfiber klude, læder rens, spande etc.
Om det er Holbæk eller Hillerød er mig ligegyldig, men lad mig høre om I kunne lyste :-) Tænker omkring 11-12-13 tiden?
Forummets indlæg er redigeret af Junior Aug 8 '15
Chris
Chris Aug 8 '15
Godt initiativ Larsen. Venter desværre lige på min nye TMS
Michael84
Michael84 Aug 9 '15
Fed ide! Jeg havde tænkt på at spørge om der har stemning for noget lignende... En oplæring i feks ONR-vask ville jeg gerne medbringe dåsevand og øl for at få med mig hjem i bagagen... Lige nu mangler jeg blot det vigtigste........ ;-)
NeWT
NeWT Aug 9 '15
Er det i Køge?
Abildskov
Abildskov Aug 9 '15

Jeg mangler også at få konens bil vasket.... hvor er det ????

Forummets indlæg er redigeret af Abildskov Aug 9 '15
NeWT
NeWT Aug 9 '15

Jeg kører til Køge nu og kigger efter spanien-nordkap turdeltagerne. Ved ikke om de stopper der, men de var i middelfart for en time siden.... Nogen der vil med?

Werge
Werge Aug 9 '15
Kan desværre ikke i dag, men ville ellers meget gerne kigge med.
Abildskov
Abildskov Aug 9 '15

Kent og Jeg er på vej mod SUC i køge om ankommer ca. 1045 med bilvaske ting i bilen...
Hvis der er andre som er klar på en hygger.... Tager en kasse cola & Faxe i Bilen...

Nommensen
Nommensen Aug 9 '15
Så vidt jeg kan se er der ingen iwash i Køge
Forummets indlæg er redigeret af Nommensen Aug 9 '15
Torben_E
Torben_E Aug 9 '15

Hej Mark

Super ide og jeg vil gerne være med en anden gang. Er på weekendtur i Jylland. 

Jeg får OptiCoated min bil på mandag hos Morten og skal derefter oplæres i at vaske bilen rigtigt.

Henrik Hookmaker har givet mig nogle tip men vil helst se det live...

Iøvrigt hvis der er nogle der skal have produkter med fra Morten så er jeg der Mandag og tager bilen med til Kbh tirsdag morgen.

(Og hvis der er nogen der har tid og lyst til at holde mig ved selskab og prøve at køre en P85D på en længere tur til Detailing så :

Afgang Frederiksberg     05.15

Ankomst Odense            07.30 (skal være der kl 08.00

Overnatning Odense til tirsdag (hotelværelse med to senge)

Afgang Odense 09.00

Ankomst KBH 11.00-11.30

Torben_E

20 91 93 04

shan
shan Aug 9 '15
@torben

Der er mange vaske tips samt videoer på siden bilvask.nu. Det kan varmt anbefales

Tog engang et vaske og poleringskursus hos dem for nogle år siden og har sidenhen givet mine biler ugentlige håndvask og en større halvårlig klargøring
griffel
griffel Aug 9 '15
Det lyder utrolig hyggeligt, og jeg ville gerne have været med. Hvis jeg havde fået min S 70, men det har lange udsigter endnu.

Men jeg bliver alligevel nødt til at spørge: Kan man ikke behandle den som alle andre (almindelige) biler? Altså køre den i vaskehallen i ny og næ, og så fint med det? Jeg har ikke tid til at håndvaske og polere en gang om ugen. Jo, engang imellem for hyggens skyld, eller pga det sociale ved sådan et vasketræf som i dag, men ikke til daglig.
Jeg kan forstå, at lakken tilsyneladende er ret blød (sjovt, Tesla ikke har ændret det, der må da være mange der har kommenteret på det), men at en OptiCoat-behandling hjælper. Hvis jeg nu giver den sådan en behandling hos Morten, er der så andet der taler imod en vaskehal?

Jeg ved godt, at det næsten er et religionsspørgsmål... ;-)

/griffel :-)
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 9 '15

Jeg har stort set aldrig håndvasket en bil før jeg fik teslaen og det hænger primært sammen med at det aldrig har været nødvendigt på grund af at de tidligere biler jeg har haft har haft en væsentlig hårdere lak og så fordi at jeg er blevet så glad for bilen at jeg rent faktisk nyder at håndvaske den nu, Morten fra DP anbefalede mig at håndvaske den på grund af den meget bløde lak også selvom den havde fået opticoat. Opti coaten beskytter ikke mod ridser men men gør bilen væsentligt lettere at holde ren da snavset ikke sætter sig så let. Min bil er sort og har allerede en lang række mindre ridser selvom den er håndvasket med ONR og en lammeuldshandske. Morten udtalte på et tidspunkt at bilen specielt når den er sort slet ikke er egnet til "normal" forbrugere da lakken er ekstrem blød og intet tilgiver. Det er jo smag og behag om man vil håndvaske eller ej. Hvis man intet forhold har til bilen udover at det er en brugsgenstand som bare skal bruges til at fragte fra A til B så er det da fint med vaskehal men så bliver resultatet på sigt også derefter. De nye metallakker skulle eftersigende være noget hårdere men forvent ikke tysk eller japansk kvalitet.

Oreo100
Oreo100 Aug 9 '15

Ang den bløde lak som det påstås. Jeg kender ikke lakkens kvalitet på de mørke modeller, men min sølv 85D har en lak der ihvertfald er på højde med min 2013 Audi hvis ikke en tand bedre. Audien blev super ridset af een tur i vaskehallen. Men den var også sort. Nogen der har en ikke mørk TMS som har haft problemer? Faktisk var jeg imponeret over lakken ved udlevering fra Tesla Aarhus.

Hookmaker
Hookmaker Aug 9 '15

Jeg ved intet om billak, men Morten fra DB siger de er meget bløde i alle farver han har set. 

Jeg demoer gerne "the Gary Dean" wash method en dag hvis der er nogen interesserede. Men det skal være en dag uden sol, ellers dur det ikke...;-)

Oreo100
Oreo100 Aug 9 '15

Det kunne være rart med en uafhængig hårdhedstest. Anyway, Audis sorte var ihvertfald ikke bygget til normal vaskehal. Mørke lakker er meget svære at holde normalt. 

Lborch
Lborch Aug 9 '15
@larsendk Super initiativ!! Er selv helt grøn i forhold til håndvask af biler - så hvis dette lader sig gøre en anden gang er jeg helt sikkert frisk!!
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 9 '15

Jeg ved heller ikke en dyt om lak men kan konstatere at den bliver ridset bare man kigger lidt skævt til den eller trykker anelse for hårdt med mikrofiberkluden. Det er sure lærepenge og jeg har faktisk fortrudt at jeg valgte den i sort, da den er ekstrem svær at holde. Jeg har kun haft sorte biler og da jeg henvendte mig til Morten for råd om at holde lakken fik jeg bekræftet at den er ekstrem svær at holde specielt når den er sort. Overvejer nu at få lagt folie på i stedet.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 9 '15
Hookmaker
Hookmaker Aug 9 '15
Jeg tror nu ikke man skal få helt paranoia, jeg så Brian Massessons efter 1/2 år (mørk blå) den var godt nok vaskeridset, men efter opticoat hos Morten hvor han lige polerede den op, stod den næsten bedre end fra fabrikken.
JL
JL Aug 9 '15
@Hookmaker: Enig. Jeg har flere gange postet før/efter billeder af min A4 cab. i sort metallic, som ikke var blevet rørt i 7 år inden den kom til Morten og som jeg i rigtig mange år kun har vasket i vaskehal. Der var SÅ mange vaskeridser og den stod som ny efter Morten havde Opticoat'et den. Skiftede nærmest farve fra mørkegrå til sort :-)
Sider: 1 2 »