Loading...
dk

Teslafied.eu - Review/Tests på vej | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Aug 10 '15

Hej,

Tænker at bruge denne tråd til at holde jer lidt opdateret på hvad som kommer af reviews/tests/guides osv. på Teslafied.eu

Lige nu har jeg følgende i pipeline:

Plasti-dip hjul test - Er plasti-dip et godt alternativ til om-maling. Kan det skjule ridser, hakker m.v.

Uoriginal carbon spoiler - Er det et godt alternativ, hvor tæt er det på originalen m.v.

Vedr. spoileren, så bliver der her mulighed for at jeg kan bestille nogle efterfølgende hvis der er interesse. (ca. 2500 - 2000 alt efter bestillinger)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Aug 10 '15
BlackPanther
BlackPanther Aug 10 '15

@FrederikC

Mener du de Carbon Spoiler du kan få fra 165$ i Kina?

Mit råd er at man ikke køber en uoriginal spoiler. Bare en millimeter forskel kan give alt mellem: dårlige køreegenskaber, forkert downforce, større forbrug o.s.v..
Det undre mig også at man vil spare penge på noget der er så vital for køreegenskaberne.  :-)

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Aug 10 '15
FrederikC
FrederikC Aug 10 '15

@MrTesla - Det eneste som Tesla's egen spoiler giver er en lille smule downforce.

Spoileren er af minimal størrelse og har mere udseende end effekt.

Og ja de kommer fra Kina, men det gør alt jo efterhånden.

Nu er det jo en test, og hvis det viser sig at være lort (hvilket jeg ikke tror) så ved i jo bare at i ikke skal købe sådan en.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Aug 10 '15
Genild
Genild Aug 10 '15

Personligt synes jeg at det er fantastisk, at vi her i dette skønne lille land har nogen som evner, lyster og har muligheden for at teste diverse dimser, gadgets og uundværligheder af.

Jeg er da heller ikke et sekund i tvivl om, at Frederik er en uhyre god kilde at støtte sig til, skulle man overveje at pakke eller få pakket det store kræ ind - en person der direkte har valgt selv at give sig i kast med sådan en opgave har min fulde respekt.

Derfor stor ros til Frederik for den uselviske indsats, og da Frederik endnu ikke selv er gået i gang med direkte at producere komponenterne hjemme i køkkenbordet, har jeg også fuld tillid til den objektivitet hvormed opgaverne bliver angrebet og undersøgt.

Mvh L@rs - som også er yderst positiv overfor denne streng, da man nemt glemmer at kigge udenfor forum (findes der mon stadig en verden udenfor dette forum???)

The_Stig
The_Stig Aug 10 '15

@Genild - Jeg er 4000% enig - og Til FrederikC - vil jeg bare sig tak for indsatsen, vi er nogle der glæder os til se alle dine resultater hen ad vejen, så må de mavesure bare undgå at læse med, hvis de da kan....? 

Sithfury
Sithfury Aug 10 '15

Syntes begge dele lyder spændende. Har selv overvejet eftermonteret spoiler på min 85D, men har det også bare sådan lidt, at det er som at sætte et M3 klistermærke på sin alm BMW 3 serie. På den anden side er en 85D, jo ca. ligeså hurtig som en P85.

Plasti Dip lyder også spændende... da jeg allerede har ridset en fælg.. en lille lille lille bitte smule..

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 10 '15

Kan man egentlig ikke slibe/polere mindre skrammer forsigtigt væk de steder man har ridset/skrammet fælgen. Jeg mener alu er jo et blødt materiale...

FrederikC
FrederikC Aug 10 '15

@Sithfury nu kan man købe spoilere til alle modellerne såå....

@Gustavsfar Fælgene er malet, så du kan kun polere overflade ridser væk, dvs. dem som ikke er gået igennem klarlakken.

Sithfury
Sithfury Aug 10 '15

@FrederikC?

For real? Af Tesla? Jeg spurgte ellers da jeg bestilte min bil, og hvis jeg går ind i konfiguratoren, så kan den kun vælges, hvis man har valgt P85D.

FrederikC
FrederikC Aug 10 '15

Der var et tidspunkt hvor man kunne købe dem til alle modellerne, så det vil jeg da tro endnu.

Har btw. sendt en mail til Tesla og spurgt bare for at være sikker.

BlackPanther
BlackPanther Aug 10 '15

Ved ny bil kan den kun bestilles sammen med køb af P85D. Men kan selvfølgelig købes af Tesla og puttes på hvilken som helst model.

Tesla's originale spoiler er som de selv skriver fornyelig (dvs. i 2015) blevet redesignet og reducere løftet af bilens bagende med 77 % ved motorvejshastighed med minimal påvirkning af rækkevidden.

Men ja, det er da godt at der er nogle der har tid og løst til at lege :-)
Det er bare pokkers svært for os at teste da det kræver en vintunnel med masser af udstyr.....

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Aug 10 '15
FrederikC
FrederikC Aug 10 '15

MrTesla - 77% af hvad? Ej lad os ikke bruge mere tid på det. Tror bare at mange syntes at spoileren er fed, lige meget om den giver downforce eller ej.

BlackPanther
BlackPanther Aug 10 '15

Okay :-) Enig @FrederikC

tg1965
tg1965 Aug 11 '15

Den man køber i Kina er da ikke noget de selv har opfundet 

de er sgu da en kopi der er støbt efter en original 

krabbe
krabbe Aug 11 '15
Jeg kunne godt være interesseret i en spoiler, har spurgt hos Tesla, de sælger ikke løse originale spoilers, dem de har bruger de kun til evt. reklamationer på fabriks monterede spoilers.

Jeg kunne ikke bestille min 85D med spoiler
FrederikC
FrederikC Aug 21 '15

Lige et hurtigt billede af spoileren på bilen.

KXR
KXR Aug 21 '15
Ser super flot ud Frederik, hvordan er den monteret?
FrederikC
FrederikC Aug 21 '15

KXR: 3M RØD Dobbeltklæb - den er dog ikke sat fast endnu har bare lavet test fit.

The_Stig
The_Stig Aug 21 '15

Hej Frederik.

Er det din plan at du vil fjerne folien der hvor spoileren skal monteres?

FrederikC
FrederikC Aug 21 '15

The_Stig, nej det var ikke planen.

Sider: 1 2 3 »