Så kom Spoileren på, og der er også fuld gang i plasti-dip.
Hej Frederik. Jeg er altid imponeret af dine projekter. Tak for inspirationen. Kan du fortælle lidt mere om hvad og hvordan du coater fælgene?
SQLCPH: Skal jeg nu også afsløre mine hemmeligheder?? ;)
Ej, det er plasti-dip, lidt ligesom spraymaling, men det kan fjernes igen.
Det fås i mange forskellige farver og med forskellig finish.
Denne er mat sort.
Produktet kan findes her: http://www.dipshop.dk
(Det er også dem der har sponsoreret min test.
Det spøjtes på i lag, dvs. 1 lag, vent. 30 min, 1 lag, 30 min... osv. indtil du når 5 lag.
Tak Frederik - glæder mig til at høre lidt mere om resultatet og styrken (stenslag mm)
@FrederikC
Mener du de Carbon Spoiler du kan få fra 165$ i Kina?
Mit råd er at man ikke køber en uoriginal spoiler. Bare en millimeter forskel kan give alt mellem: dårlige køreegenskaber, forkert downforce, større forbrug o.s.v..
Det undre mig også at man vil spare penge på noget der er så vital for køreegenskaberne. :-)
Tror at frunktilpasningsproblemer fra fabrikken er et noget større problem for performance end hvis en heckspoiler afviger med 1 mm. ! - Bare min helt uakademiske pragmatiske tilgang :-)
Det er noget af et postulat der gives ovenfor.
En lille spoiler læbe som denne er ikke vital for køreegenskaberne og har ikke nogen særlig grad af indflydelse på downforce. Der skal man montere en vinge (søg: airfoil). Denne model er designet til at forbedre luftmodstanden ved kørsel.
Det er dog tvivlsomt om det giver nogen reel range forbedring, da du forbedrer luftflowet ved at løfte luft passagen over røven, men samtidigt øger luftlommen med undertryk bag bilen.
Og som hovedregel er mere downforce = større forbrug / mindre downforce = mindre forbrug. Forkert downforce findes ikke.
- R
RobertJ: I min verden, og det tror jeg også jeg har skrevet tidligere, så handler det her kun om udseende intet andet.
Ja, konklussionen omend uklar var også det er fuldstændig ligemeget om den er org. eller kopieret.
Det er en pyntegenstand. En flot en af slagsen :)
- R
Præcis - når vi er kommet i mål med fælgene vil der komme et samkøb af spoilere også :)
Hej Frederik
Jeg har d.d. via din firmamail re-confirmed bestillingen, denne gang incl. nut covers......
TAK! for indsatsen
//The_Stig
Så fik jeg skrevet Plasti Dip guiden:
http://www.teslafied.eu/color-change-your-wheels-with-plasti-dip/
Jeg medbringer hjulet på Lørdag hvis nogle vil se/røre.
@FredrikC
Hvornår kan vi forvente neon rør under bilen? :) Vi skal snart have en kåring af mest pimpede Tesla. Lige nu vakler jeg mellem din, Kens og den orange folierede i Aarhus. Hvem er det nu her i forum der har den.... :)
/Ole