Loading...
dk

Teslafied.eu - Review/Tests på vej | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Aug 28 '15

Så kom Spoileren på, og der er også fuld gang i plasti-dip.

SQLCPH
SQLCPH Aug 28 '15

Hej Frederik. Jeg er altid imponeret af dine projekter. Tak for inspirationen. Kan du fortælle lidt mere om hvad og hvordan du coater fælgene?

FrederikC
FrederikC Aug 28 '15

SQLCPH: Skal jeg nu også afsløre mine hemmeligheder?? ;)

Ej, det er plasti-dip, lidt ligesom spraymaling, men det kan fjernes igen.

Det fås i mange forskellige farver og med forskellig finish.

Denne er mat sort.

Produktet kan findes her: http://www.dipshop.dk

(Det er også dem der har sponsoreret min test.

Det spøjtes på i lag, dvs. 1 lag, vent. 30 min, 1 lag, 30 min... osv. indtil du når 5 lag.

SQLCPH
SQLCPH Aug 28 '15

Tak Frederik - glæder mig til at høre lidt mere om resultatet og styrken (stenslag mm)

The_Stig
The_Stig Aug 28 '15
Citat fra MrTesla

@FrederikC

Mener du de Carbon Spoiler du kan få fra 165$ i Kina?

Mit råd er at man ikke køber en uoriginal spoiler. Bare en millimeter forskel kan give alt mellem: dårlige køreegenskaber, forkert downforce, større forbrug o.s.v..
Det undre mig også at man vil spare penge på noget der er så vital for køreegenskaberne.  :-)

Tror at frunktilpasningsproblemer fra fabrikken er et noget større problem for performance end hvis en heckspoiler afviger med 1 mm. ! - Bare min helt uakademiske pragmatiske tilgang :-)  
RobertJ
RobertJ Aug 28 '15

Det er noget af et postulat der gives ovenfor.
En lille spoiler læbe som denne er ikke vital for køreegenskaberne og har ikke nogen særlig grad af indflydelse på downforce. Der skal man montere en vinge (søg: airfoil). Denne model er designet til at forbedre luftmodstanden ved kørsel.
Det er dog tvivlsomt om det giver nogen reel range forbedring, da du forbedrer luftflowet ved at løfte luft passagen over røven, men samtidigt øger luftlommen med undertryk bag bilen.

Og som hovedregel er mere downforce = større forbrug  / mindre downforce = mindre forbrug. Forkert downforce findes ikke.

- R

FrederikC
FrederikC Aug 28 '15

RobertJ: I min verden, og det tror jeg også jeg har skrevet tidligere, så handler det her kun om udseende intet andet.

RobertJ
RobertJ Aug 28 '15

Ja, konklussionen omend uklar var også det er fuldstændig ligemeget om den er org. eller kopieret.
Det er en pyntegenstand. En flot en af slagsen :)

- R

FrederikC
FrederikC Aug 28 '15

Præcis - når vi er kommet i mål med fælgene vil der komme et samkøb af spoilere også :)

The_Stig
The_Stig Aug 28 '15

Jeg er på!

LennartG
LennartG Aug 28 '15
Flot !
NeWT
NeWT Aug 30 '15
Jeg er også med på samkøb af spoiler? Hvornår?
The_Stig
The_Stig Aug 30 '15

Hej Frederik

Jeg har d.d. via din firmamail re-confirmed bestillingen, denne gang incl. nut covers......

TAK! for indsatsen

//The_Stig

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Aug 30 '15
Invisibletycoon
Invisibletycoon Aug 30 '15
Jeg har bestilt min tesla uden spoiler.
Der er formodentlig ikke brug for en spoiler til så tung en bil og hastigheder man må køre med i DK og slet ikke hvis det er 19" dæk.
Dertil kommer at jeg synes den er grim.
Jeg har også fravalgt alle skilte,numre og tal.
FrederikC
FrederikC Aug 30 '15
Smag og behag :)
PeterE
PeterE Aug 31 '15

Det ser godt ud Frederik, har du planer om et fællesindkøb nu eller senere?

PeterE
PeterE Aug 31 '15

Hov, nu fik jeg læst resten af tråden...

Hejgaard
Hejgaard Aug 31 '15

Glæder mig til at se og høre om resultatet med/på fælgene :)

FrederikC
FrederikC Sep 16 '15

Så fik jeg skrevet Plasti Dip guiden:

http://www.teslafied.eu/color-change-your-wheels-with-plasti-dip/

Jeg medbringer hjulet på Lørdag hvis nogle vil se/røre.

Lund
Lund Sep 16 '15

@FredrikC

Hvornår kan vi forvente neon rør under bilen? :) Vi skal snart have en kåring af mest pimpede Tesla. Lige nu vakler jeg mellem din, Kens og den orange folierede i Aarhus. Hvem er det nu her i forum der har den.... :)

/Ole

Sider: « 1 2 3 »