Loading...
dk

Hvis afgifter - lukker Tesla så i DK? | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 12 '15

Argumentet om afgifter på strøm er noget flydende. er ikke rigtigt til at bruge, eftersom folk lader op andre steder, via. solceller osv.

Det samme gælder for dem der tror at afgiften for elbiler kommer til at være 0, pga. den nuværende beregner for afgift, fordi hvis man ikke var interesseret i penge, så kunne man lige så godt lade aftalen fortsætte...

T3SLA
T3SLA Aug 12 '15

Lige en lille disclaimer... mht. afgift osv. så er det blot gæt og faktisk ligegyldigt, og en måde at bruge lidt tid på imedens jeg venter på kometen :-)

T3SLA
T3SLA Aug 12 '15

Noget jeg har diskuteret med div. med, er om det er lovligt at afkoble sit hus fra nettet. Der er sikkeret en straf.

Det er nok ikke relevant i DK, men hvis det var muligt at producere nok strøm, vil det så være lovligt at oplade bilen, med afgiftsfri strøm?

Hookmaker
Hookmaker Aug 12 '15

Det er det mest interessante spm. på den lange bane, og du burde kunne koble dig af. MEN, afgifter slipper du aldrig for. Man beskatter jo forbrug af ressourcer i miljøets tegn, og ethvert forbrug af strøm selvproduceret eller ej vil derfor kunne beskattes. De kan sikkert også kræve at du søger tilladelse til at sætte anlæg op der udnytter sol eller vind, det er jo en ressource og i DK er alle ressourcer ejet af staten. Når først du har tilladelsen kan man så kræve at du måler hvor meget du "suger" på solen, og så beskatte det. Devisen i DK er: hvis ikke du er død, så forbruger du et eller andet, og alt det kan beskattes. Hvis du lever på knækbrød og batterier og trækker vejret gennem en iltbeholder, så er det helt ok, for alle disse ting er ALLEREDE afgiftsbelagte.....,-)  

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Aug 12 '15
PeterE
PeterE Aug 12 '15

Hookmaker +1

Jeg vil da gerne betale en form for afgift, men så vil jeg også køre i busbanerne og parkere gratis...

Tesla_guru
Tesla_guru Aug 12 '15

Det her rammer ikke kun Tesla. Det rammer alle el-biler. Det betyder at en Nissan Leaf med 180% afgifter kommer op i 450 - 550.000 kr. Det er der ingen der vil købe.

Jeg skyder på at de kommer med en trinbaseret afgift på el-biler over ca. 10-20 år, og at de kommer med en trinvis stigende udledningsafgift som i Sverige på antal årlig kørt kilometer (da elbilerne ikke udleder CO2 (fra udstødningsrøret) vil den blive fritaget for denne) og så håber jeg at denne afgift bliver så dyr at det vil tvinge folk over i el-biler inden for de næste 10 år. Det betyder at man stadig kan køre en lille tur i sin V8-corvette uden de store økonomiske vanskeligheder, men at din pendlerbil bliver dyr i forhold til udledning (lad os blot sige at om 10 år koster det ca. 40.000 kr. årligt at køre 15.000 km i en dieseldyt. Så skal i se løjsovs....

Blot et bud

henrikthg
henrikthg Aug 12 '15

Ministerne var da ellers rigtig glade for tesla'en under valget... Hvor jeg mindes flere der kørte rundt i disse.. Men selvfølgelig er det også god signalværdi under en valgkamp... 

Hmmmm lad os se hvad der sker.... Sidder stadig med fingeren på bestil- "knappen" 

Henrik

Torben_E
Torben_E Aug 12 '15

Go for it...

MrCoffee
MrCoffee Aug 12 '15
@Hookmaker
Husk også arveafgiften, så velhavende du bliver med alle de brugte Teslaer du når at sælge :) Staten får det sidste ord...
Abildskov
Abildskov Aug 12 '15

@henrikhg - > Husk at bruge mit rabatlink.... får nok brug for det...

Kristian70k
Kristian70k Aug 13 '15

:) eller mit - se i min profil :) #jegbrugerskudepengeselv

Maho
Maho Aug 16 '15
Asger, linkede du lige en 3 år gammel artikel der :-)?
Asger
Asger Aug 16 '15

Ups. Jeg kiggede kun på datoen, ikke årstallet.

Forummets indlæg er redigeret af Asger Aug 16 '15
PeterE
PeterE Aug 16 '15

Tjah, skatteministeren er jo ikke idiot - og det er vist bare ikke helt nemt sådan vupti at opfinde et nyt afgiftssystem til biler og mc'er. Men han tager da helt sikker imod gode ideer, vi kunne jo lave en seriøst fælleshenvendelse. Jeg vil rasende gerne have lov til at køre i busbanerne...

Asger
Asger Aug 16 '15

Jeg vil forsøge at få et møde med ham i november når Venstre holder landsmøde, og tager gerne gode ideer med til ham.

Hookmaker
Hookmaker Aug 16 '15

@PeterE, hvor ved du det fra (at han ikke er en idiot) ?....;-)

PeterE
PeterE Aug 16 '15
Hookmaker :)))
Sider: « 1 2