Loading...
dk

Man har vel lov til at drømme.... | Tesla Forum

Oreo100
Oreo100 Aug 13 '15

Ang F1, så er ludicrous tider tæt på faktisk 0-100 :). Mener de ligger omkring 2,5s. 

Junior
Junior Aug 13 '15

Så vidt jeg kunne forstå på Ken forleden, så koster opgraderingen herhjemme et stykke over 200.000 DKK. for 90 opgraderingen af P85D, hvorimod man kunne få en 0-100 tid på 3,0 sekunder ved en lille hardware opgradering på en dags tid til 1/4 del af prisen.

P85DK
P85DK Aug 13 '15

@TorbenM - ja, de er tæt på, men F1 er alligevel helt nede ved 2s

@Larsen - ved nykøb i dag koster en P90D (inkl. Ludicrous) 109.200 mere end en P85D. Upgraderingen til eksisterende ejere er indikeret til at være $5.000 på arbejdsløn i USA, hvad det bliver herhjemme bliver spændende at se.

Junior
Junior Aug 13 '15

Ken snakkede noget om, at en opgradering for en eksisterende P85D hed +200.000 DKK. herhjemme desværre. 109.200 DKK kunne jeg sagtens gå med til, men det dobbelte - argh det må tiden vise, kræver jo rent faktisk også, at bilen kan levere det lovede først.

Skeel
Skeel Aug 13 '15

Vi skal lige regne det rigtigt ud. Tilbuddet til eksisterende ejere omfatter jo ikke de ekstra 5 kWh. USA prisen for Ludicrous alene er 10.000USD. Den danske pris er: 84.000 kr. Ergo må vi formode at tilbuddet til os danske P85D ejere er 42.000 kr. + arbejdsløn, når tilbuddet er formuleret til halv pris. Den eneste ubekendte er så arbejdslønnen...

Oreo100
Oreo100 Aug 13 '15

Redbull er paa ca 2.7s 0-100 i F1. Kan være de har været hurtigere tidligere med færre restriktioner. 

P85DK
P85DK Aug 13 '15

@Torben - så kan jeg sgu' godt forstå de hænger med næbbet de små drenge :-) De s.... 1,6l V6

@Skeel - rigtigt at vi må gå udfra 42.000 + arbejdsløn for eksisterende, men det skal stadig sammenlignes med 109.200 for dem der bestiller fra nu af, da de ikke kan få opgraderingen uden at bestille batteri upgrade. Men som du tidligere har sagt, de burde lave det u.b. sålænge bilerne ikke leverer det de skal

@Larsendk - Ken må have røget for meget på sin vandpipe hvis han har sagt de 200+

Junior
Junior Aug 13 '15

Kan have misforstået Ken så :-) Men til min undskyldning, var klokken også på den anden side af 01:00 om natten og vi snakkede vel i en 2 timer :-)

Junior
Junior Aug 13 '15

Ja, der er vi helt enige :-)

Citat fra P85DK

@Skeel - rigtigt at vi må gå udfra 42.000 + arbejdsløn for eksisterende, men det skal stadig sammenlignes med 109.200 for dem der bestiller fra nu af, da de ikke kan få opgraderingen uden at bestille batteri upgrade. Men som du tidligere har sagt, de burde lave det u.b. sålænge bilerne ikke leverer det de skal

KS
KS Aug 14 '15
Citat fra P85DK

@Torben - så kan jeg sgu' godt forstå de hænger med næbbet de små drenge :-) De s.... 1,6l V6

@Larsendk - Ken må have røget for meget på sin vandpipe hvis han har sagt de 200+

@P85DK: Christopher - Prisen +200K er for en 90 opgradering (mener jeg sagde 190K, som jeg har fået oplyst af Mikkel Søndergård). Det er som sådan ikke en "opgradering" men et nyt batteri man køber hvis man er eksisterende ejer. Du står således tilbage med 1 stk batteri, som du må have med hjem.. 

Tesla har endnu ingen returkøb på det gamle, så du står med 2 batterier - så mangler du trækket til at få det hjem...

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 14 '15

@Ken

Har der i øvrigt på et tidspunkt ikke været tale om at Tesla måske vil tilbyde at tage det gamle batteri tilbage og "renovere" det når de får batterifabrikken op at køre?

Hookmaker
Hookmaker Aug 14 '15

Jamen hov, det er da næsten billigere end at købe 8 powerwalls?

KS
KS Aug 14 '15
Citat fra Gustavsfar1

@Ken

Har der i øvrigt på et tidspunkt ikke været tale om at Tesla måske vil tilbyde at tage det gamle batteri tilbage og "renovere" det når de får batterifabrikken op at køre?

Jo der har været tale om det - men du ved hvordan det er med Tesla - snakker og snakker, og der går rigtig lang tid førend der sker noget. Men i fald, skal du ligge inde med batteriet i et par år, eller sælge det til en 60'er ejer.

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 14 '15

Jeg faldt lige over dette link på det amerikanske forum. Det er en ydelsesberegner som vist nok skulle være ret præcis for ICE  og muligvis også for elbiler...

www.http://hpwizard.com/car-performance.html

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 14 '15
Torben_E
Torben_E Aug 14 '15

Kære alle Tesla fans og ikke mindst P85D´ere...

Jeg har været lidt i  flyverskjul og bare fulgt tråden som jo mest startede som en lille teaser og leg med bogstaver.. men hurtigt udviklede sig til et emne angående performance på P85D som vi er mange der har brugt rigtig meget tid og ikke mindst dæk på.....

Dette vil have en foreløbig kulmination idag kl 12.00 når Ken frigiver en hjemmeside på engelsk, hvor vi rækker ud til resten af verden for at indhente flere data og finde andre P85D ejere der ligesom os føler at de ikke har fået det de/vi har betalt for.

Se gerne vores nye P85D hjemmeside der imidlertid er begrænset for medlemskab for P85D medlemmer. www.teslaforum/p85d

De bedste Tesla hilsner.

Torben

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 14 '15
BlackPanther
BlackPanther Aug 14 '15

@Gustavsfar1
Så skulle P85D jo kunne accelerer fra 0-100 KM/t på 3,16 sek under forudsætningen at der ikke er ekstra kilo i bilen og de andre værdier passer i beregningen  ;-)

Sider: « 1 2