Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Admin44 Administrator
Admin44 Jul 29 '13

Er der nogen, der har nogen specifikke nyheder om danske leveringstidspunkter for Tesla Model S? Min status under My Tesla er pludselig ændret til "Order Confirmed - We have begun sourcing parts for your Model S". Men hvor meget tid vil det tage at købe/source dele, ventetiden, forsendelse og meget mere ..


Lad mig her fra andre danske tesla ejere ..


Henrik1968
Henrik1968 Jul 29 '13
Jeg har snakket med Tesla idag. Jeg reserverede i slutningen af januar og har faktura nr 065. De sagde, at min levering ville blive i slutningen af november. Det er 2 måneder senere end sidste udmelding, og selvom det var forventeligt givet Signature forsinkelserne, er det alligevel skuffende man selv skal trække info ud af Tesla.

Vh Henrik
P85, blue, active air, pano, tech, sound, theft
Forummets indlæg er redigeret af Henrik1968 Jul 29 '13
LarsR
LarsR Jul 29 '13
Først må jeg sige, at det er rigtig godt med et dansk forum. Super initiativ!!


Jeg har faktura 074 P85 #3659 og blev lovet okt/nov. Jeg må erkende at jeg ikke har gidet rykke dem endnu, men det ligner jo nok 2014 efterhånden.
Når jeg hører om alle de udfordringer der er, så må jeg også sige, at jeg egentligt foretrækker at vente lidt og så få en bedre bil.


Har hørt at der går 2-3 måneder fra modtaget VIN og til levering.

Forummets indlæg er redigeret af LarsR Jul 29 '13
PeterJ
PeterJ Jul 31 '13
Min leveringstermin er fortsat sep/okt for reservationsnummer 1635 (ordret november 2012)
KS
KS Jul 31 '13
Min leveringsdato er mellem 21 september og 5 oktober. Har forespurgt om mulig levering den 21 først på eftermiddagen.

(Sig #419)
TheMark
TheMark Aug 4 '13
hmm jeg har et enkelt spørgsmål, hvor har i fået datorene fra, ja jeg ikke har set noget fra tesla om min


(#71)

PeterJ
PeterJ Aug 4 '13
Leveringsmånederne står i den endelige skriftlige underskrevne købsaftale fra Tesla.
Admin44 Administrator
Admin44 Aug 4 '13
I kontrakten står det følgende:


Planlagt leveringsdato. Den i nærværende aftale angivne leveringsdato er en foreløbig dato og er ikke ensbetydende med enbekræftelse af eller et løfte om, at bilen vil blive leveret til dig på den nøjagtige dato. Vores leveringsteam kontakter dig omtrenttredive dage før den anslåede leveringsdato for at træffe aftale om leveringen af din bil. Vi giver dig besked, når din bil er klar tillevering, og medmindre vi handler i strid med nærværende aftale, indvilliger du hermed i at planlægge og modtage levering af dinbil inden for 30 dage efter en sådan meddelelse. Hvis vi undlader at fastsætte en leveringsdato inden for fire (4) måneder efterdatoen for nærværende aftales indgåelse, kan du give os skriftlig meddelelse og anmode om, at bilen bliver leveret inden for en(1) måned efter vores modtagelse af en sådan meddelelse. Hvis vi undlader at levere bilen til dig inden for den førnævnte ene (1)måned, kan du opsige denne aftale og modtage fuld refusion fra os for alle de beløb, som du har betalt til os i forbindelse medbilen, herunder dit depositum. Hvis vi på dine vegne arrangerer forsendelse af bilen til dig via et tredjepartsfragtselskabanerkender du hermed, at leveringen af bilen, herunder overførsel af ejendomsretten og risikoen for tab, sker på det tidspunkt,din bil læsses på fragtselskabets transportmiddel. Du er modtager af eventuelle erstatningskrav for skader på bilen eller tab, deropstår, mens bilen er i fragtselskabets besiddelse.

Flemming
Flemming Aug 6 '13

jeg bestilte min Tesla ultimo maj og har reservationsnummer 3921 og har fået oplyst

en leveringtermin der var september/oktober.

Der har siden primo juli stået at de var ved at pakke bilen.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkhbjTlSwONrdEdXaWJNXzZqV1ZzVmhhNi1MdnoxeHc#gid=0

jeg har fulgt lidt med på vedhæftet side som udfyldes af kommende Tesla ejere og her kan man løbende se at  f.eks. reservations numrerne p4322, p4336, p4135 m.m allerede har fået

Vin nummer samt oplyst leveringmåned.

Skal vi i Danmark vente, til at Norge har fået deres biler ?

dko
dko Aug 8 '13

Min har siden i søndags stået til at være i produktion. Det er Sig#216, VIN15899.

Iflg. Tesla er min levering udskudt fra den oprindelige juli/aug, til ultimo september.

 

@Flemming: Tesla har ikke lagt skjul på at Norge står først i køen mht. leveringer da de er det land i EU der har flest bestillinger i forhold til indbyggere - faktisk er jeg ret overbevist om at de har flest bestillinger i EU uanset om det regnes i forhold til befolkningstal.

brianmassesson
brianmassesson Aug 8 '13
Super cool med et dansk forum.

Jeg blev lidt træt af at høre det ene og det andet om levering osv. Så nu ringede jeg til Tesla i UK for at høre hvornår min står til at lande i DK. Jeg har nr. P1173 og bestilte sidste år i aug. Min elgryde kommer til dk mellem 3. uge af oktober samt 1. uge i november.Man kan jo næsten ikke holde ud at vente mere :-)En anden ting som jeg har været meget spændt på er Slacker Radio, som jo ikke findes i EU, hvad vil de gøre i stedet for! De afventer at få tilladelse til at ligge Spotify i bilen, så det er jo et super godt alternativ i stedet for f.eks. streaming via blutooth.(Sorry jeg har ikke kontrolleret om der var en tråd der handlede om dette emne)

Admin44 Administrator
Admin44 Aug 11 '13
Topic blev flyttet fraTesla Model S.
KS
KS Aug 12 '13
Så skete det - min er gået I Produktion her til aften. Så er det bare at vente lidt mere, og håbe på at leveringsvinduet 21 september - 5 oktober holder. Leveringstiden er oplyst af min DS i UK, som så sent i formiddags, skrev at bilen ville gå i produktion i midten af måneden.. Anyway, nu er det sket, og tror ikke det bliver lettere at vente den sidste tid!

Er ved at være klar - forsikringen er bestilt hos Tryg Forsikring, ladestander bestilt hos Clever, Kabler til ladning (8 meter) er bestilt hos elbilsupport. De har i øvrigt også gode tilbud på lademuligheder hjemme - til de som ønsker selv at stå for installationen af lademulighederne.
dko
dko Aug 15 '13
Så er min færdig. Den er nu ved at blive klargjort til levering. Leveringdatoen er, indtil videre, den 25. september (stadigt i 2013 :-)
Forummets indlæg er redigeret af dko Aug 15 '13
Admin44 Administrator
Admin44 Aug 16 '13
Hej Dani. Det lyder godt. Fik du en email eller hvordan fik du beskeden?
dko
dko Aug 16 '13
Jeg fik en mail fra Tesla - det var ganske vist i en anden sammenhæng, men den info var med. I dag var det så bekræftet på MyTesla dashboardet.
homer
homer Aug 19 '13
Jer som har fået vin nr og bilen er gået i produktion. Har I alle bestilt signature modeller?
Synes det vin nr. Lader sig vente lidt på sig (non sig, bestilt primo maj 2013).
dko
dko Aug 20 '13
Søren: min er en Signature P+, S216, bestilt i feb. 2012, nu VIN 15899.
Forummets indlæg er redigeret af dko Aug 20 '13
Admin44 Administrator
Admin44 Aug 20 '13
Søren jeg venter også på Vin nr og har ej heller bestilt Signatur. Dog en P85.
dko
dko Aug 21 '13

Så skete det....

 

Jeg har netop talt med en super sympatisk dansk Tesla DS. En meget meget behagelig samtale, der desværre ikke gav svar på hvad prisen bliver på HPWC, ej heller noget nyt om ChaDeMo adapteren vi alle venter på.... til gengæld har jeg nu en aftale om levering den 19. september. Den endelige bekræftelse kommer først når bilerne er ankommet i Holland.

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»
Dette emne er sticky