Loading...
dk

R2-D2 sur??? | Tesla Forum

Genild
Genild Aug 14 '15

I går eftermiddag, da jeg træt og udslidt ville kravle hjem fra arbejde, viste R2-D2 sin vanlige gensynsglæde ved synet af mig, og skubbede forventningsfuldt håndtagene ud så vi kunne komme "På vejen igen".

Elegant som altid kaster jeg korpus klumpus ind på første parket. Men stor er min overraskelse da R2-D2 ikke helt virker så velforberedt som den plejer.

Hmmm, "Systems are powering up - press brake when the message clears"!! 

Så sidder man der og føler sig hensat til de "gode" gamle Windowsdage, hvor man i ny og næ fik en dummedøde af Bill Gates, og som straf kunne sidde og glo på en gul stribe, der laaaaangsomt blev længere.

Hvem blinker først?? Trods en engels tålmodighed synes jeg alligevel gassen gik lidt af festen efter en rum tid uden nogen form for variation i temaet.

Resultat: Jeg jokkede bestemt og kraftfuldt på bremsen (den til venstre hvis nogen skulle være i tvivl), så kunne R2-D2 måske lære det!!!!

Woouw der skete noget og vi gik ud ad post mortem mode, til i hvert fald min store tilfredshed.

Men stemningen og glæden vil at skulle ud i samfundet sammen var ligesom forduftet i varmen, og R2-D2 ville ikke sige en lyd på hele turen hjem.

Alle i traditionelle forhold kender jo alt til den slags faser, og ved jo ligeledes af erfaring, at det fortager sig efter en tid, hvis bare man passende totalt ignorerer det.

R2-D2 fik lov til at stå og mugge ude i indkørslen hele aftenen og der blev søgt andre mere positive græsgange i stedet (bare fordi den ene i et forhold er sur, kan den anden jo godt gå ud og more sig).

Spændingen var derfor intakt til morgen - en ny dag hvor solen skinner - til at genoptage det gode forhold.

Resultatet var bare det samme: Sur tavshed - den lille mand der bor under instrumentbrædtet og siger "dik dik" hver gang blinkeren slås til, er åbenlyst taget på ferie, der bliver ikke sagt en lyd selvom man forsøger at vælte genboens hæk under manøvreringerne og radioen er tavs som graven.

Det er bare ikke det samme at køre på arbejdet uden at kunne synge med på "Kære lille mormor" og "Himmelhunden".

Er der andre her på forum, som har haft lignende oplevelser og er der nogen som har været tålmodige nok til at vente indtil meddelelsen rent faktisk forsvinder???

For god ordens skyld er alle sparetiltag slået fra og indstillingen er fråsene "Always On" både før og efter oplevelsen.

De bedste hilsner fra solbegunstigede Fyn, L@rs 

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 14 '15

Nej har ikke oplevet lignende men er som altid munter læsning når det kommer fra din side.. :-)

Du må hellere i kontakt med Tesla og høre hvad de mener problemet er og om det evt. er noget de kan afhjælpe OTA.

God weekend til alle herfra.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 14 '15
Klaus_
Klaus_ Aug 14 '15

(Skal jo spørge): Har du prøvet at genstarte både den store skærm, og den lille skærm?

Genild
Genild Aug 14 '15

Lige at genstarte hele systemet virker ikke som den umiddelbare løsning, set i lyset af at det jo netop er "powering up" som kræet er i gang med.

Men selvfølgelig var alting absolut heller ikke logisk i de gamle Windowsdage, så det skulle selvfølgelig ikke direkte skade at prøve.

Det er trods alt en ret larmende tavshed man udsættes for i øjeblikket og den besked man får svarer jo ganske pænt med en anden velkendt besked:"Ja, hvis ikke du selv kan forstå hvorfor jeg er sur - så vil jeg godt nok heller ikke fortælle dig grunden" en besked som enhver normalt tænkende mand jo hverken kan finde hoved eller hale i. 

FrederikC
FrederikC Aug 14 '15

@Genild er det nu jeg skal sige at jeg har lavet en aftale med R2-D2 om at den giver dig lidt igen for alle de dejlige kommentarer som du er kommet med i mine tråde :P

Bianco
Bianco Aug 14 '15

Min elektriske dame har haft tilsvarende nøkker to gange. Begge gange gik det i sig selv igen efter højst et minuts høflig ignorering - beskeden forsvandt og jeg kunne starte som normalt.

Genild
Genild Aug 14 '15
Frederik: Tak, det er nu meget nemmere at forholde sig til, nu hvor jeg har én at give skylden :-) 

Bianco: Du har med andre ord fået defineret udløbstiden for min engletålmodighed, for så længe har jeg endnu ikke ventet.

Jeg vil dog påberåbe rimeligt begrundet i de to situationer: "På vej hjem fra arbejde og på vej på arbejde" der begge jo er tilstande hvor man ikke ligefrem rutter med tiden. Måske jeg skulle prøve et tidspunkt (medens jeg ER på arbejde???) hvor tid er en mindre væsentlig faktor.
Forummets indlæg er redigeret af Genild Aug 14 '15
The_Stig
The_Stig Aug 14 '15

@Genild

Ved ikke hvad du laver til daglig? men skrive det kan du ved gud !! Jeg lå bagover på kontorstolen og måtte holde på skidesækken af grin - godt indlæg, jeg håber du får den fornødne intravenøse hjælp via fora-vennerne, jeg er ikke til megen hjælp da min bil ikke er arriveret endnu :-(

Genild
Genild Aug 14 '15
Hæhæ Stig og mange tak for de pæne ord, jeg er det vi oftest betegner som i "after dinner service branchen" eller i daglig tale laver jeg lokummer til tog.

R2-D2 og jeg har i øvrigt fået overvundet krisen nu og taler atter sammen.

Nu havde jeg jo fået to rigtig gode forslag til problemløsning (tre hvis vi tæller Frederiks forslag om bare at begynde at opføre mig pænt med) og som de fleste sikkert har gættet, valgte jeg naturligvis løsningen, hvor jeg ikke skulle foretage mig noget aktivt først.

Først prøvede jeg at vente på at "Message clears" i tre minutter - så kunne jeg ikke holde vejret længere. Senere og i bedre symbiose med mit indre jeg prøvede jeg igen i elleve minutter (er I andre klar over at der er 82 stikninger i syningen over den lille skærm??). Resultatet var lige så sølle som min indsats, så nu måtte jeg have bollerne i suppen.

Der var nok ingen vej udenom en genstart af skærmene (selvom disse begge kørte upåklageligt og problemet lå indenfor den auditive snarere end den visuelle sfære). Se nu kunne jeg jo ikke lige huske på rygraden hvorledes dette gøres, så meget imod testosterongenerne måtte jeg ty til manualen.
Hmmmmm, efter cirka 540 siders intens læsning om afrensning af snydeaftryk på skærmen var jeg teoretisk lige så uvidende som før læsningen, jeg var nu bare uvidende på et højere vidensniveau.

Næste tanke var så: Nogen må kunne hjælpe mig!! og der er jo myriader af både flinke og kloge mennesker inde på dette gode forum.
Nu er det jo lidt begynderagtigt og meget pinligt at spørge ind til oplysninger, der allerede er fyldestgørelsen forklaret i indtil flere tråde, så for om muligt at minimere risikoen for at blive udråbt som total debil, måtte jeg heller lige søge på "genstart" og "skærm" i arkivet.

Nåehh ja, man skal jo bare holde begge rulader inde i en fem-seks sekunder, det skulle tålmodigheden vel nok kunne holde ud!!

Shit!! Sort skærm - hvad har du nu pillet ved Lars???

Pludselig - som solen pinsemorgen sammen med hende den rødhårede fra klassen (den gang man kunne dupere selv den mest hormonforstyrede teenagepige med en ulovlig knallert) lyste skærmen atter op, musikken begyndte at spille, og "dik dik" manden under instrumentbrædtet var vendt retur fra kolonien.

R2-D2 og jeg var atter på talefod, og hvad mere kan man ønske sig af livet?? :-)

Så stor tak for hjælpen under samkvemskrisen til alle og god weekend herfra, Lars
kajakaj
kajakaj Aug 14 '15
Fantastisk skrevet Lars. Altid en fornøjelse at læse dine indlæg. Tøv aldrig et øjeblik med at stille spørgsmål her på forum. Det er jo altid dejligt at kunne hjælpe.
Genild
Genild Aug 14 '15
Hej Kaj og manne tak.

Der er jo ligesom ikke nogen grund til at genopfinde den dybe tallerken, når der er så mange herinde, der besidder de vise sten :-)

Så derfor vil jeg med garanti også i fremtiden blive hængende herinde som en anden forumbums, og nyde godt af den gode og brugbare information, som medlemmerne gladeligt deler med andre.

At det så er et forum, hvor man både kan dele foto's og interesser uden risiko for at ryge bag tremner og få sin computer konfiskeret, gør det jo kun endnu bedre.

Håber at vi atter mødes til den kommende jydepusledag Kaj - de ting jeg ikke fik gjort færdig sidst grundet for megen snak, hænger jo stadig lidt.
kajakaj
kajakaj Aug 14 '15
Jeg er helt sikkert med på næste byggedag, hvis jeg ikke er optaget af kurser.
Maho
Maho Aug 14 '15

Dejligt det kører igen Lars, - OG tak for historien, jeg må tilslutte mig den begejstrede skare af "followers" til dine fantastiske formulerede historier. Sjældent men griner så mange gange mens man læser om et problem / spørgsmål :-) God aften til alle:-)

SQLCPH
SQLCPH Aug 15 '15
Lars. Du har de bedste ord i fingrene. En sand fornøjelse at læse om det store mysterie. Jeg tror jeg har fået lyden fra dit blinklys. Mine klikker nemlig dobbelt :-0 dik dik dik dik... Og så blev Tesla tavs og airbag on... Lavede en reset af skærm og så var vi back to normal. Lidt sur i varmen tænkte jeg.

Dejligt der er andre med samme issue. Så er det nok sw der er problemet.

God dag venner
DerHansi
DerHansi Aug 15 '15

For S... Genild, dine indlæg er noget af det sjoveste - jeg har læst- i meget- meget lang tid

Den oplevelse du beskriver (system powering up) får jeg hver gang jeg har efterladt søster Tesla (ja - jeg er incestuøs) i mere end ca. 1 time (et bestemt tryk på bremsen løser -som beskrevet - problemet). Til almen morskab oplever jeg til gengæld at alarmen går på hende, når jeg - via telefonapp'en- sætter klimaanlægget i gang mens hun står og af venter min ankomst. Det gør det selvfølgelig noget nemmere at finde hende - foran IKEA - men alligevel !!

Kiefer
Kiefer Aug 15 '15

Genild: Det er vel ikke anderledes end alle andre forhold, en gang imellem skal det genstartes lidt og man er igen på talefod :-)

Jeg siger ofte til mine børn, når de står og råber ad bilen fordi dørhåndtagene ikke kommer frem, at de selvfølgelig skal spørge bilen pænt, og de er ved, at have lært det virker langt bedre, end at skælde bilen ud.

Jeg har siden dag 1 haft Tesla mistænkt for, at skjule en Windowsinstallation inde bagved, skærmen kører ofte ulideligt langsomt og skal i tide og utide genstartes, det kan da kun være en Windows ME vi har at gøre med her...

/Martin

Busimiss
Busimiss Aug 15 '15
Tak Genild, du skriver de mest fantastiske indlæg. Tes har også været sur her i sommer. Hun nægtede også at tale. Det mest mærkelige var dog, da hun lige pludselig valgte at vise hastighed i miles/h. Så var der ingen vej udenom - ind til siden - genstarte - så var talen tilbage og hastigheden i km/t.
Maho
Maho Aug 15 '15
Tip: man kan sagtens genstarte mens man kører, ingen problemer overhovedet, selvfølgelig sort skærm i 3-4 sekunder, men alle basisfunktioner er uberørt af genstarten ( speeder/bremse/servo osv).... Ingen grund til at holde ind :-)
DerHansi
DerHansi Aug 15 '15

Maho: sejt nok der, hvordan f... har du fundet ud af det  - og tænkte du på ; gud ved hvad der sker, hvis ...

Jeg elsker frontrunners ....:-)

Maho
Maho Aug 15 '15
Hehe.... Tror jeg tænkte at hvis man kan, så er det sikkert (ellers havde Tesla spærret for muligheden). Så slog jeg kors for brystet og trykkede knapperne ned :-)
Sider: 1 2 »