I går eftermiddag, da jeg træt og udslidt ville kravle hjem fra arbejde, viste R2-D2 sin vanlige gensynsglæde ved synet af mig, og skubbede forventningsfuldt håndtagene ud så vi kunne komme "På vejen igen".
Elegant som altid kaster jeg korpus klumpus ind på første parket. Men stor er min overraskelse da R2-D2 ikke helt virker så velforberedt som den plejer.
Hmmm, "Systems are powering up - press brake when the message clears"!!
Så sidder man der og føler sig hensat til de "gode" gamle Windowsdage, hvor man i ny og næ fik en dummedøde af Bill Gates, og som straf kunne sidde og glo på en gul stribe, der laaaaangsomt blev længere.
Hvem blinker først?? Trods en engels tålmodighed synes jeg alligevel gassen gik lidt af festen efter en rum tid uden nogen form for variation i temaet.
Resultat: Jeg jokkede bestemt og kraftfuldt på bremsen (den til venstre hvis nogen skulle være i tvivl), så kunne R2-D2 måske lære det!!!!
Woouw der skete noget og vi gik ud ad post mortem mode, til i hvert fald min store tilfredshed.
Men stemningen og glæden vil at skulle ud i samfundet sammen var ligesom forduftet i varmen, og R2-D2 ville ikke sige en lyd på hele turen hjem.
Alle i traditionelle forhold kender jo alt til den slags faser, og ved jo ligeledes af erfaring, at det fortager sig efter en tid, hvis bare man passende totalt ignorerer det.
R2-D2 fik lov til at stå og mugge ude i indkørslen hele aftenen og der blev søgt andre mere positive græsgange i stedet (bare fordi den ene i et forhold er sur, kan den anden jo godt gå ud og more sig).
Spændingen var derfor intakt til morgen - en ny dag hvor solen skinner - til at genoptage det gode forhold.
Resultatet var bare det samme: Sur tavshed - den lille mand der bor under instrumentbrædtet og siger "dik dik" hver gang blinkeren slås til, er åbenlyst taget på ferie, der bliver ikke sagt en lyd selvom man forsøger at vælte genboens hæk under manøvreringerne og radioen er tavs som graven.
Det er bare ikke det samme at køre på arbejdet uden at kunne synge med på "Kære lille mormor" og "Himmelhunden".
Er der andre her på forum, som har haft lignende oplevelser og er der nogen som har været tålmodige nok til at vente indtil meddelelsen rent faktisk forsvinder???
For god ordens skyld er alle sparetiltag slået fra og indstillingen er fråsene "Always On" både før og efter oplevelsen.
De bedste hilsner fra solbegunstigede Fyn, L@rs