Loading...
dk

R2-D2 sur??? | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Aug 15 '15

For os der endnu ikke har TESLA - hvordan rebootes skærmen?

Maho
Maho Aug 15 '15
Hold begge rullehjul på rettet ned i 5-7 sek :-) har haft bilen i 9 måneder og vel rebootet ca. En gang pr måned. Ok på en så dyr bil? - ja, jeg har ingen problemer med det. Alternativet er jo at vente 5 år til de har luset alle bugs ud. OG det vil jeg ikke - love my car.
Forummets indlæg er redigeret af Maho Aug 15 '15
Kiefer
Kiefer Aug 15 '15

Maho: Ja selvfølgelig forsøger man et reboot mens man kører, jeg tror heller ikke jeg havde haft bilen i mange dage/uger inden jeg forsøgte det samme, en enkelt gang mens jeg kørte og havde Tesla service i røret forsøgte vi også genstart.

Det var mens alle sikkerhedsfunktioner var slået fra, så ingen ABS ingen ESP ingen noget som helst, så Tesla håbede lidt på en reboot ville få tingene i gang igen, dog uden held, en udskiftning af dashboard var nødvendig. Det er nu ved at være 14-15 måneder siden nu. Ja, man begynder at føle sig gammel med så "gammel" en bil ;-)

Jeg kan heller ikke huske længere hvor mange gange jeg har genstartet den Windows ME der sidder bag skærmen...

Og lige en detalje, den dag et softwarefirma siger de har luset alle bugs ud, den dag skal man skifte softwareleverandør, der findes ikke software uden bugs!

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 15 '15
Genild
Genild Aug 15 '15
Huhhhh, har været lidt omskåret fra afverdenen i dag, da jeg heroisk har kæmpet for at bevare vores klode og forhindre den globale opvarmning (har hængt en ny tørresnor op for den bedre halvdel i dag).

Takker endnu engang for de pæne bemærkninger og er da glad for nu at vide, at dik-dik manden bare er ovre hos familien ved dig Søren, hvis han igen skulle finde på at føjte rundt.

Det er da også både festligt og praktisk hvis man er gået og blevet lidt smådement Hansi, at både konen og søster Tesla sådan kan guide en i den rigtige retning, så man ikke bare kommer hjem med nogen man slet ikke kender - de kan såmænd være flinke nok, men alligevel!!

Hvorledes man lige kan drage den slutning at: "Er det muligt er det ikke farligt, for så havde de ikke programmeret muligheden!!!!" - må jeg forsigtig påpege at du prøver at rette op på en uhensigtsmæssighed, som de heller ikke havde tænkt på i softwaren!!!

Men stor kredit for modet :-) og måske jeg bare er ekstra mistænksom fordi jeg har en programmør som kollega, og den slags når altså ikke altid at lande på samme planet som vi andre om morgenen.

Martin, jeg kan godt følge din logik med ungerne - det må nu også med rimelighed vække lidt undren hos familienfaderen, der forsøget at få proppet yngelplejen og dagens fangst fra Netto ind i Dacia'en, når der står nogle unger ved siden af, og skælder køretøjet huden fuld.

Kan du anspore ungerne til en bedre verbal adfærd er du nået væsentlig længere end majoriteten af forældrene i landet.

Selv har jeg aldrig brugt lige den ide, men har i stedet med succes på restauranter brugt forslaget om at tjeneren prøvede at stå på et ben, når kreditkortlæseren uvist af hvilken grund nægter at connecte med resten af etablissementet.
Det gør selvfølgelig ikke nogen forskel (de skal nemlig hoppe), men det er utroligt morsomt at se, for efter lidt tid kan de simpelthen ikke modstå lysten til at prøve :-)

Noget andet jeg også må erkende virker er genstartsfunktionen, prøvede lige at holde begge knapper på fronten inde på en gang i syv sekunder på den bedre halvdel, og kiggede nøje efter om skærmen lyste op - det er nok lidt at overfortolke signalet at der blev lyst op, men jeg skal da love for at snakken kom tilbage.

Nu skal jeg så nok i gang med noget Stp for at få genskabt den harmoniske ro.

Ellers må jeg til slut erkende, at dette rent faktisk er allerførste gang i vort ni-måneders følelsesladede samliv, at R2-D2 har haft brug for en genstart (og første gang en egentlig genstart af den bedre halvdel er afprøvet - tror nu at jeg vender tilbage til den gammelkendte ignoreringsmodel). Men der er jo en første gang for det meste (nekrofili og folkedans undtaget).

De bedste hilsner fra Fynsland, Lars
Tue
Tue Aug 16 '15
@Genild. Genialt underholdende. Lad mig vide når du udgiver en bog. Uanset om denne måtte omhandle opdragelse af R2-D2, vakuumtoiletters hemmeligheder eller samliv med en Sønderjysk bondedatter, er jeg køber.
Klaus_
Klaus_ Aug 16 '15

Citat fra Genild
Nåehh ja, man skal jo bare holde begge rulader inde i en fem-seks sekunder, det skulle tålmodigheden vel nok kunne holde ud!!

Så er det vist tid til en "hvad sagde jeg" :-D

Tip: For at genstart den lille skærm, er det knapperne over de to rulader der skal holdes inde, men de skal holdes inde lidt længere tid.   Det har aldrig løst noget for mig at genstarte den lille skærm og jeg har kun gjort det fordi Tesla foreslog det (og det løste ikke problemet).

At genstarte den store skærm har løst diverse for mig gennem mine 3 måneders ejerskab, inklusiv en vedvarende hyletone der indikerer at man er ved at trække ud i en anden bil. Noget regnvejr på motorvejen satte lyden igang, og uanset hvad jeg gjorde, ville den ikke stoppe igen - genstart skærmen, og så fik det ende.

Genild
Genild Aug 16 '15
Ja Klaus, både du og Mikael sad med de vise sten med skærmgenstarten. Min veludviklede og gennem årene forfinede dovenskab bød mig dog at prøve Bianco's forslag først.

At det med genstart af skærmen er lige så normalt forekommende skiftning af sokker havde jeg bare aldrig fanget - dette kan så skyldes at R2-D2 opfører sig mere eksemplarisk end sine medsøstre, eller at min menneskelige tilpasningsevne krydret med en passende dårlig hukommelse bare gør, at jeg ikke lige fanger at funktioner falder fra over tid.

Det der bare lige nu undrer mig mest er, hvis dette ligesom er universalkuren på alskens dårligdomme og uhensigtsmæssigheder på Tesla'er, hvorfor er løsningen så mon lige så svær at finde i manualen som "svaret på kvindelogik"???

Det burde jo stå graveret i kanten af skærmen eller som fast tekst når man trykker på "T'et" - ikke at forveksle med nøgleridset i lakken.
Sider: « 1 2