Loading...
dk

Calling P85D owners world-wide | Tesla Forum

Oreo100
Oreo100 Sep 22 '15

Tak. Er det ok hvis de giver jer det på basis modellen uden options? Ser ud til at v7.0 af softwaren får noget batteriopvarming som skulle hjælpe. Men sæt nu det er 3.4 på een med soltag og 3.5 hvis man også har luft samt de andre ting, og kun ved SoC 90%.

Tror det bliver svært at få "noget" af Tesla. Ifølge reglerne har de ret frie tøjler. Ville måske også være urimeligt hvis de skulle liste tider og specs for samtlige konfigurationer. 

Jeg synes dog også de kunne have angivet at det var lavet med rollout. Men det er åbenbart normen. Det gør det bare ret svært at teste selv.

P85DK
P85DK Sep 22 '15

@torben

Det er ikke et spørgsmål om soltag eller andet. Du kan tage en helt basic P85D og du kan ikke få bedre end 3.6 uden rollout. Så det er ikke et spørgmål om forskellige konfigurationer.

Rollout er ikke normen, FDM har aldrig hørt om det. 

V7 batteriopvarmning er simpelthen det dummeste de kunne gå ud og sige, det bliver stadig ikke bedre end 3.6s for en basic P85D uden rollout. Men for dem som ikke ved bedre så lyder det som om de løser problemet, hvilket vel også har været deres hensigt. Så endnu en vildledning - kedeligt mønster.

Som du kan se så angiver Esben heller ikke nogen 0-100 tid, da han siger at batteriopvarmningen giver 0,2s. Det er fordi den tid stadig vil være 3,6s.

Du skal huske på at batteriopvarmningsfunktionen allerede er på P90D Ludicrous og med den på når den 3,3s uden rollout, hvis P85D skulle kunne komme ned på 3,4s kun med batteriopvarmning, så er Tesla verdens bedste tuningsfirma.

Det virker åndssvagt på mange at vi har det fokus på hk og acceleration, men det er trods alt også det eneste som en P85D er markedsført på og adskiller sig på fra andre modeller.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 22 '15
Kiefer
Kiefer Sep 22 '15

Jeg forstår da ganske godt dem der har betalt næsten 150.000 for at få noget helt specielt. Hvis jeg havde bestilt min bil med soltag og fået en uden, så var jeg da også blevet godt tosset, og det var da ikke blevet mindre hvis Tesla så bare havde valgt at ignorere min henvendelse på manglende soltag.

Havde man været fuldstændig ligeglad med de 700hk og 0-100 på x sekunder, så havde man nok ikke bestilt en P85D men blot en S85D.

Jeg synes timingen med Elons besøg, da er helt perfekt.

/Martin

AxelEmil
AxelEmil Sep 22 '15

Torben

Jeg vil godt slutte mig til dem der støtter jeres klage - hvor kan jeg melde mig på ?

Torben_E
Torben_E Sep 22 '15

Hej AxelEmil og tak for sidst.

Du og alle andre der støtter sagen kan melde sig på :

http://teslaforum.dk/p85d/

Tak for støtten.

Torben

Torben_E
Torben_E Sep 22 '15

Også kan vi godt finde popkornene frem... allerede mange gode kommentarer på extrabladets blog..

Det måtte jo ske før eller siden.. og jeg er glad for at det kom i Ingeniøren og Børsen først. ... og vi har også en lille overraskelse for imorgen... mest henvent til den der kører elbiler hvor luften er tyndere og accelerationen derfor er hurtigere...

http://ekstrabladet.dk/biler/sure-kunder-om-tesla-leverer-ikke-de-lovede-hestekraefter/5744187

Torben_E

Genild
Genild Sep 22 '15

Jeg må nok skuffe diverse harmdirrende personer, men "one foot rollout" er helt normalt på alle rigtige drag-strips. At FDM ikke kender noget til det er for sin vis OK med mig, da de beskæftiger sig med hverdagsbiler, jeg ville dog ønske at de så også passende undlod at udtale sig om tingene.

"One foot Rollout" er den periode man kan forvente at "Stage" lampen lyser inden start, og rent teknisk kan man anvende denne taktisk afhængig af om man søger en god tid eller en hurtig reaktionstid.

Jeg kan kun anbefale folk at tage til Drag Racing og meget gerne i AHRA-regi, man vil sjældent opleve noget mere velorganiseret, og cirka an gang per minut buldrer der to biler ned at striben - de mest hidsige kører i dag kun 1000 fod (305 m) da hastighederne efterhånden blev for høje på de 402 m i !/4-milen. De godt 8000 heste gør dog at festen er ovre efter omkring 3,85 sekunder og de rammer de 300 m med 520 km/t.

Hvad angår timing og de to sagskomplekser, så hjælper det nok ikke at rykke hovederne af hinanden, jeg tror ikke at nogen bevidst har prøvet at parre de to sager sammen, men det er logisk at den øgede fokus grundet Elon's, besøg også gør at medierne fokuserer på andre elementer i Tesla-saga'en.

Men de to sagskomplekser vil jo også fremover vedblive med at bestå, for dem der føler sig snydt i markedsføringen bliver jo hverken mere eller mindre glade for deres Tesla, afhængigt af om der kommer afgift på de efterfølgende eller ej. Det er  to af hinanden uafhængige sager.

Når det er sagt er det selvfølgeligt nok også klart for alle, at det væsentligste lige nu er om der fremover bliver noget salg i DK eller ej (med ej mener jeg at fuld afgift efter de vandvittige vægtregler, der gør Tesla afgiftsmæssigt til én af de mest uøkonomiske biler i DK er ensbetydende med stop af ethvert nysalg) da dette vil ramme os alle uanset accelerationstider.

Det vil være umanerligt træls og mindst lige så umanerligt tåbeligt.

Mvh Lars - uden accelerationskrise, uden luftaffjedring og uden soltag. Kun lidt vand i baglygten og en tandløs bremselysbom. 

P85DK
P85DK Sep 22 '15

@Lars - 1 foot rollout er helt på sin plads på en dragstrip, men at bruge det til at pumpe skinken større i forhold til skinken ved siden af, tror jeg aldrig var hensigten med 1 foot rollout :-)

Genild
Genild Sep 22 '15
Det er du mere end velkommen til at mene, jeg anfører alene at det er et helt almindeligt og kendt begreb indenfor netop Drag Racing, som ingen vel vil betvivle i den grad handler om acceleration og accelerationstider.

Jeg siger heller ikke at det er ok, at P85D i praksis synes at ligge langt fra de officielle værdier, og at man kan være sur herover, måske sågar føle sig snydt. Men man skal nok ikke bruge FDM's uvidenhed som et element i sin argumentation.

De bedste hilsner fra Lars
MartinPedersen
MartinPedersen Sep 22 '15

Ligger problemet ikke i forståelsen af angivelserne?

Tesla har fulgt gældende regler, på trods af at disse ikke er kendt af hr. og fru Jensen.

Om Tesla så skulle have gjort mere ud af at forklare angivelserne, eller hr. og fru Jensen skulle have sat sig mere ind i reglerne, det er jo så spørgsmålet.

Lidt ligesom når folk køber og budgettere med en bil der kører 28km/l, men som i virkeligheden går 21km/l, når hr. og fru Jensen kører den. 

Hookmaker
Hookmaker Sep 22 '15

@TorbenM, som dengang ejer af en perfekt fungerende S85'er kom Elon med denne statement på D dag:

"The P85D combines the performance of the P85 rear motor with an additional 50 percent of torque available from our new front drive unit. The result is the fastest accelerating four-door production car of all time – while remaining one of the most efficient cars on the road. That’s a combination that can only be achieved by an electric car. Not only is the P85D a match for the McLaren F1, but it also doesn’t need a professional driver to achieve optimum performance. Just plant your foot and go."

Og på Teslas ordre side næste dag stod det som P85DK viser herunder, - DERFOR blev der skiftet bil. Det viser sig desværre at det var nogle sandheder med modifikationer, som måske ville have ført til at jeg havde beholdt min S85'er - og jeg er ikke den eneste.

Citat fra P85DK

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 22 '15

Hvis den har kørt lige op med McLaren, har de så også fusket med tallene?

Eller opgiver de også bare deres tal jf. gældende bestemmelser som nogen ikke har læst?

Uanset om der står 3,3 eller 3,6 sek. fra 0-100, så følger bilen jo stadig med andre biler, som er opgivet til samme 0-100 tider.

Ellers skal man jo til at lægge sag an mod alle der følger gældende bestemmelser.

P85DK
P85DK Sep 22 '15

@Martin - den har jo aldrig kørt mod en McLaren F1

Hvad andre gør er i og for sig underordnet. Du slipper jo heller ikke for en fartbøde bare fordi andre også kører for hurtigt.

Hvis ejere af andre biler oplever det samme, så er det op til dem at forfølge det. Vi har en P85D og der er solgt mere end der er leveret.

Jeg vil dog udfordre dig til at finde en anden bil leverandør der overstater hk for en af deres modeller med 40%. Tror den bliver svær at finde.

Og det har intet at med standarder, som du også kan se på side 1 i denne tråd hvor Torben har sat et billede ind, hvor de angiver samlet effekt for f.eks. 85D som er lavere end de to motorer til sammen, mens P85D udelukkende er angivet til 700HK.

Hvis du tager ind forbi Tesla og får en prøvetur, så vil du også få at vide at den har 700 hk. Og alt det selvom de i blog posten nu skriver sort på hvidt at den aldrig har 700 hk da batteriet ikke kan give strøm nok

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 22 '15
lauz
lauz Sep 22 '15
"There's no really accurate way to get engine horsepower from a chassis dyno," says Matt Harwood, marketing coordinator for Mustang Dynamometer, a major supplier of chassis dynos in Twinsburg, Ohio. Some tuners use the so-called 15/20 rule, which assumes a 15-percent driveline loss for manual transmissions and 20 percent for automatics. But, says Harwood, "I've seen losses as high as 35 percent." So unless it's printed in the brochure or was measured on a true engine dyno or by a tuner with tons of experience with your particular brand of car, any flywheel horsepower number quoted by a hot rodder under the shade tree is most likely just a calculated guess.

More important, did your car run on the dyno as it would on the street? If it's the latest model, chances are good it may not have, says BMW tuning wizard Steve Dinan. An afternoon spent at his Bavarian speed emporium in Morgan Hill, California, convinced us that cars are gradually becoming too computerized for the simple dyno test.

http://m.caranddriver.com/...r-dyno-lying-feature
Hookmaker
Hookmaker Sep 22 '15

@Lauz, du fylder op med masser af det vi har diskuteret i månedsvis - intet nyt under solen.

Er det så svært at fatte at det handler om: AT TESLA MOTORS HAR MARKEDSFØRT P85D med 700HK på deres hjemmeside, hvilket er 200 HK mere end den nærmeste (85D) og 250+ mere end en P85 og det har de SOLGT RIGTIG MANGE biler på. INGEN HAR KUNNET MÅLE eller via REST API data udlæse mere end ca. max 560 HK og BEREGNINGER VISER at batteriet ikke kan levere mere. DET ER FAKTA og står ikke til at ændre med nogen som helst diskussion.

Hilbert
Hilbert Sep 22 '15

Jamen så stop dog denne ødelæggende diskussion.
Finder det meget uheldigt, når en håndfuld personer miskrediterer Tesla både her og i medierne – specielt i denne for elbilen vanskelige tid. Hvis I mener, at I har ret, ville det være mere fair og regulært over for bl.a. det store flertal af tilfredse Tesla-ejere, at fremføre denne sag, hvor den så hører hjemme. I Retten (da Tesla åbenbart har afviset jeres påstand/henvendelse).

lauz
lauz Sep 22 '15
@hookmaker

Du har lige fyret denne her af:

Jeg vil dog udfordre dig til at finde en anden bil leverandør der overstater hk for en af deres modeller med 40%. Tror den bliver svær at finde.

Og jeg returnerer med en udtalelse fra en producent der siger at han har set op til 35% forskel.

Kan du ikke forholde dig lidt mere seriøst til diskussionen? I stedet for at køre 'Tesla lyver' på banen konstant?
PeterJ
PeterJ Sep 22 '15

Uagtet, hvor meget nogle 1/10 sekund betyder for en udvalgt skare af P85D ejere, vil jeg tillade mig at mene, at for alle os andre Tesla-ejere og ikke mindst for kommende Tesla ejere, så karter I rundt som en elefant i en glasbutik. Det gavner ingens sag at ødelægge den stemning vi gerne skulle opnå til gavn for el-bilssagen i Danmark lige nu. Tesla skal ikke skånes for urigtig omgang med oplysninger, men de skal behandles ordentligt og i det rigitge perspektiv. Jeg har noteret mig, at P85D klubben vil lade sig tilfredsstille med en opgradering. Det lader det indtryk tilbage, at det mest er et pengespørgsmål og tager dermed i nogen grad luften ud af sagens kerne, nemlig markedsføringsoplysninger. Som el-ingeniør forstår jeg naturligvis også talgymnastikken, men som afsætningsøkonom må jeg anbefale straks at stoppe P85D brokkeriet.

Kiefer
Kiefer Sep 22 '15

Jeg tror også man skal huske på, at mange har solgt deres P85(+) med et vist værditab for at købe en P85D, så er skuffelsen nok endnu større når det så viser sig. at den rent faktisk ikke performer ret meget anderledes en den bil de lige har solgt...

At man så har fået autopilot nyere sæder smallere baghjul? opvejer det nok ikke helt. Om timingen så er rigtig det ved jeg ikke, hvis man vil have den opmærksomhed det giver så tror jeg ikke det kunne have været ret meget anderledes.

/Martin

Niels
Niels Sep 22 '15
det er vel ikke en pengesag når man beder tesla rette op på fejlen - dvs. give bilen lidt flere hk som er tættere på hvad de har markedsført den med.
tesla har et delvist fiks, nemlig at udskifte en sikring så der tillades 1500 amp mod i dag 1200 amp maks. vi kender batteri spændingen så vi ved også hvad bilens maks effekt er - det er simpel matematik og ohms lov.

at tesla har valgt at forsøge at sælge dette fiks er så en anden sag, de burde nok indrømme at bilen (p85d) skulle være født med den korrekte sikring fra start og derved skifte den for nuværende ejere.

for mit eget vedkommende solgte jeg en p85 efter 1 år og købte en p85d, et af argumenterne for skiftet var at tesla markedsførte at den nye ville have 700 hk modsat min nu solgte 421 hk.
istedet fik jeg en bil med 550 hk ( som jeg trods alt er meget glad for)
her er forskellen ikke 'markant' nok nærmere 'mindre' og sådan føles bilens motor også i praksis, altså p85 vs p85d.
de andre punkter som awd har til fulde indfriet forventningerne.

indtil nu har jeg ikke deltaget i denne hk debat, primært fordi acc tid er tæt på det annoncerede, men det skyldes nok mere velfungerende awd end hk forøgelsen.
Sider: « 1 2 3 4 »