Jeg må nok skuffe diverse harmdirrende personer, men "one foot rollout" er helt normalt på alle rigtige drag-strips. At FDM ikke kender noget til det er for sin vis OK med mig, da de beskæftiger sig med hverdagsbiler, jeg ville dog ønske at de så også passende undlod at udtale sig om tingene.
"One foot Rollout" er den periode man kan forvente at "Stage" lampen lyser inden start, og rent teknisk kan man anvende denne taktisk afhængig af om man søger en god tid eller en hurtig reaktionstid.
Jeg kan kun anbefale folk at tage til Drag Racing og meget gerne i AHRA-regi, man vil sjældent opleve noget mere velorganiseret, og cirka an gang per minut buldrer der to biler ned at striben - de mest hidsige kører i dag kun 1000 fod (305 m) da hastighederne efterhånden blev for høje på de 402 m i !/4-milen. De godt 8000 heste gør dog at festen er ovre efter omkring 3,85 sekunder og de rammer de 300 m med 520 km/t.
Hvad angår timing og de to sagskomplekser, så hjælper det nok ikke at rykke hovederne af hinanden, jeg tror ikke at nogen bevidst har prøvet at parre de to sager sammen, men det er logisk at den øgede fokus grundet Elon's, besøg også gør at medierne fokuserer på andre elementer i Tesla-saga'en.
Men de to sagskomplekser vil jo også fremover vedblive med at bestå, for dem der føler sig snydt i markedsføringen bliver jo hverken mere eller mindre glade for deres Tesla, afhængigt af om der kommer afgift på de efterfølgende eller ej. Det er to af hinanden uafhængige sager.
Når det er sagt er det selvfølgeligt nok også klart for alle, at det væsentligste lige nu er om der fremover bliver noget salg i DK eller ej (med ej mener jeg at fuld afgift efter de vandvittige vægtregler, der gør Tesla afgiftsmæssigt til én af de mest uøkonomiske biler i DK er ensbetydende med stop af ethvert nysalg) da dette vil ramme os alle uanset accelerationstider.
Det vil være umanerligt træls og mindst lige så umanerligt tåbeligt.
Mvh Lars - uden accelerationskrise, uden luftaffjedring og uden soltag. Kun lidt vand i baglygten og en tandløs bremselysbom.