Loading...
dk

Vinterdæk på referraltilbud? | Tesla Forum

Pharma
Pharma Aug 14 '15
Hejsa,

Drøm, ja, fornuftigt... langt fra. Kører i fornufts Audi A6, nu med 10 år på bagen. Kører bare, kone og 3 unger har fin plads, og der har aldrig været vrøvl med den. Men derfor kan man jo godt drømme, særligt når jeg har haft fornøjelsen af en prøvetur til Teslas roadtour Odense.

Hvis det skal være, skal jeg begrænse mig maks, her er ingen firmabilsordninger eller lign. at gemme sig bag... Dvs. ret sikkert 70S i standardlak, u. luft, 19", men med familiens obligatoriske krav om glastag og 7 sæder.

Alt tæller, herunder muligheden for de 10.000 kr. i rabat og bestilling inden 3% prisstigning mandag.

Med fare for at komme i bad standing... er der en på forum, som kan se ideen i at lade de 10.000 kr. i referralbonus gå til et vinterdæktilskud til min bil, for, lad os sige, 1.000 kr. for besværet? Måske jeg overser noget, så sig til.

Så må konen da blive overbevist om, at det skal være nu eller aldrig.

Mvh Ole, Odense
nicom
nicom Aug 15 '15
Pharma, jeg har set en i forummet der vil give hele sin referalbonus (10000kr) væk til køberen som så kan købe udstyr for. Hvis du kan finde ham er det nok den bedste deal. Alternativt kan du bruge mig jeg giver gerne minimum 2/3 af bonusen tilbage til dig(jeg fortjener ikke mere). Jeg ville også det hele tilbage til køberen hvis jeg er sikker på at ikke skal bruge tid(bøvl) på det, men det er jeg ikke.
nicom
nicom Aug 15 '15
Dit valg mht 7 sæder og baghjulstræk (s70) er rigtig god da frunken i de baghjulstrukken udgaver er ganske brugbar,og den får man meget brug for når man er 7 i bilen . Vælger du sort bør du især overveje få den opticoatet hos Morten i Odense. Opticoat sikre den dybe sorte farve bedre da ellers vil Micro/små ridser give den et gråligt skær.
Forummets indlæg er redigeret af nicom Aug 15 '15
KimT
KimT Aug 15 '15

Nu skriver du at du har 3 børn, så hvorfor smide 25K efter 2 bagudvendte sæder som kun må benyttes af børn mellem 98-135cm ?

Hvis du ikke har behovet så smid heller de 25K efter premium interiør.

Mht. farve var sort og helt klart vores foretrukkene farve, men Tesla har en blød lak, og folk siger du kan se selv de mindste ridste i lakken - selv efter håndvask. Derfor valgte vi en hvid. (Den bløde lak er også en af grundene til at flere har fået pakket bilen ind i folie! Det koster kun lidt mere end metalic lak. Så hvis man ønsker det kan man vælge standard sort (er den bedste grundfarve til folie) og så betale ca. 15K til folie)

PS. Så vidt jeg ved skal du bare have oprettet en ordre inden mandag for at undgå prisstigningen. Du kan sagtens - i de næsten 14 dage - ændre på den, inden du bekræfter den. Det vil være de gamle priser ordren bruger.

De 14 dage man har sker der intet med ordren. Det er bare de 14 dages fortrydelsesret du har. Men du kan sagtens "fraskrive" dig retten til fortrydelsesretten og bekræfte ordren med det samme - det gjorde jeg.

Har dog efterfølgende måske fortrudt jeg ikke fik bestil premium interiør da et sort loft nok ser bedre ud i en hvid bil, samt at vi i de sidste 2 biler har haft  motor i bagklappen. Men konen mente hun godt kunne undvære det.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 15 '15
Pharma
Pharma Aug 15 '15
Først og fremmest, tak for de hurtige svar her og som PB. Gode overvejelser I har mht. mulighed for deltagelse i lodtrækning, transportmulighed til Odense osv.
@nicom, korrekt, jeg fandt Bjarni efterfølgende, bosiddende i Odense. Tak for input på valg, herunder lakken.
@KimT, er overvejet, men med en søn på 6 år og en datter på 1 år, er der en del år endnu, hvor vi kan få gavn af ekstrasæderne. Den store på 9 må nøjes med resten af bilen. Du har helt ret mht. ordreafgivelse, så må vi se, om Tesla kan garantere levering i indeværende år på 70S.
Mvh Ole
Kiefer
Kiefer Aug 15 '15

Pharma: Du har ikke overvejet brugt?

Når du nu alligevel planlægger en efter din egen mening skrabet udgave af en 70S uden en masse ekstraudstyr, vil jeg næsten påstå at du sagtens kan finde en brugt S85 med alt det udstyr du gerne vil have for næsten samme pris som en 70S koster dig.

/Martin

Pharma
Pharma Aug 15 '15

@Martin, jo, er helt sikkert overvejet. Men status på bilbasen for 7 prs. er et prisleje på cirka 715-730.000 kr. Typisk med mere udstyr, ja, og med P foran 85, men jeg bør kunne holde en 70S selv med premium og 2. gen. læder til 660.000 kr. Og så er den en fabriksny vogn med egne valg (og fravalg af eks. luft og lyd). Helt ærligt er jeg mest bekymret for fravalget af 4 hjulstræk... det skriger ligesom lidt til himlen, særligt når forbrugsforskellen endda er til den gode side. Men det er 40.000 kr. ekstra + endnu en drivlinie at "vedligeholde" + mindre plads i trunk... så vidt jeg har forstået det. De 80 km mindre i rækkevidde sammenlignet med 85 bilder jeg mig ind, at jeg kan leve med. Den sløve 0-100 km/t på 5,8 sek. går lige ;)

Forstå mig ret... det kunne være mega fedt, bare at give den gas. Men jeg har fortsat vores trofaste A6 af god grund.

nicom
nicom Aug 15 '15
Kiefer. .. Baksensor.autopilot forberedelse.Alcantara himmel.dab+.elspejle. Navigation. Key fob. Home link. alle disse ting der nu er standard som tidligere kostede ekstra. Samt er sæderne opdateret med bedre nakkestøtte. Den billigste brugte model S på bilbasen koster 635000kr. Den billigste nye koster 570000kr
Forummets indlæg er redigeret af nicom Aug 15 '15
JL
JL Aug 15 '15
En sidebemærkning: de bagudvendte barnesæder kan eftermonteres hos Tesla for ca. 23.000 (har lige spurgt Karen :-))
Pharma
Pharma Aug 15 '15

@JL, interessant... var det ikke noget med, at bagerste del af karossen er forstærket ved børnesæder? ... og derfor obligatorisk med bestilling før fabrikation?

JL
JL Aug 15 '15
@Pharma: Jo, men forstærkningen kan godt eftermonteres - har endda set en gut gøre det selv. Lige nu kan jeg desværre ikke finde indlægget. Det er mit indtryk at Tesla har skiftet holdning et par gange mht. eftermontering af barnesæder (surprise) :-).
JL
JL Aug 15 '15
Her er gutten der selv monterer forstærkningen: http://my.teslamotors.com/...tesla-be-safer-maybe