"pelu" skriver i den anden tråd at Crashpoint (Århus) ordnede hans ridse på 10 minutter:
http://teslaforum.dk/...fter-opticoat?page=1
Der står ikke noget om dybden af ridsen, men måske kan du være lige så "heldig" som pelu ?
Tesla Amager bruger http://www.elkjaergruppen.dk/...1461&parent=1631
Det sagde de til mig forleden, da jeg var forbi med en ridse i døren. De ligger 300 meter fra Tesla på Kirstinehøj.
Jeg har desværre også lige fået ridset hele passagersiden på min 11 dage gamle 70D. Vi holdt i parkeringshuset ved Slotsarkaderne i Hillerød i 1 time i dag. For at undgå Bilkabuler valgte jeg desværre at holde i den modsatte ende af parkeringshuset i forhold til center-indgangen. Der var ikke mange biler her, og en lidt større plads yderst virkede som det mest fornuftige. Desværre kunne hærværksmanden i fred og ro trække en 4m lang ridse her. Der var desværre ikke videoovervågning af parkeringspladerne. Så nu skal der nok både omlakeres og lægges ny opticoat på (fik det lavet i tirsdags!).
Jeg har prøvet det en gang før med en BMW 120D, hvor bagklappen fik en tur. Jeg håber ikke det skal være normalen, når man kører Tesla!!!
Nu vil jeg få sat dashcam i for og bag, selv om det nok ikke vil forhindre en anden gang. Ellers må den holde, hvor der er videoovervågning, og ikke bagerst, hvor den kan ridses uset.
ØV!!! hvor er det surt og trist. Desværre har jeg to venner der har oplevet samme på deres Tesla i Nordsjælland. Har derfor sat kamera på og andre forholdsregler.
RD_85D_15: Hvilke andre forholdsregler er det, om jeg tør spørge? Er det primært, at undgå de lidt øde pladser, som jeg valgte i den halvtomme ende af parkeringshuset? Virker kamera i øvrigt præventivt dvs. er det synligt på nogen måde?
Hjemme er der godt styr på sikkerheden, da jeg dels i carporten har en bevægelses-censor, der tænder et kraftigt lys, samt video-overvågning og advarsel herom.
Dette er en af de grunde til jeg også vil have dashcam både for og bag i min, samt muligvis et inde i som tager ud af sideruderne. Min kommer heldigvis til at holde i min egen garage, med varme, automatisk lys, alarm og kamera men nogen gange må man jo holde offentligt.
Hvordan ser forsikringen på sådan en sag ang. selvrisiko hvis man kan vise en video af en gerningsmand men at han ikke bliver fundet, for så skulle han jo selv betale? Jeg tænker Videoen er jo bevis for at der er en gerningsmand, men så vidt jeg husker står der i forsikringen "kendt gerningsmand" altså man skal kende navn osv. på ham.
Jeg har prøvet det 2 gange på min MC dog aldrig i min bil.. jeg modtager min 85D den 17 nov. og jeg ville græde snot en uge hvis det skete for mig.. krydser fingre :S gid man hade ham/dem på video og kunne identifiserer dem..
Sikke noget svineri.
Man kunne måske bedre forstå det, hvis ejeren af bilen havde gjort gerningsmanden uret på en eller anden måde og de kendte hinanden. Ikke at det er måden at afreagere på uanset.
Men sådan noget umotiveret hærværk bør straffes hårdt. Jeg ved ikke hvad fanden der foregår i hovedet på sådan nogle idioter. Om det skyldes misundelse/jantelov eller folk der mener at Tesla ejere ikke bidrager nok til statskassen (registreringsafgift) kan man kun spekulere om.
Har et dash cam nogen legal berettigelse i sådan sammenhæng? Med andre ord kan man bruge det som bevisbyrde her i DK?
det gør ondt at se. Over vejer også altid hvor der parkeres, nogen gange kan man dog ikke selv vælge. Parkere lige som dig altid lidt væk fra de travle steder, men heller ikke længest væk pga. For meget fred. Tror 'sweet spot' er lige den afstand hvor der ikke længere er travl trafkk, men stadig noget trafik til/fra biler.
evt. Undgå at holde med siden til en gangsti tænker at det indbyder til en tur langs siden i ubemærkethed.
Hvor træls! Jeg tror det er 4. eller 5. gang jeg læser om hærværk herinde.
Jeg monterede dash-cam i weekenden, ingen problemer, alle kan gøre det. Jeg trak 12V samt videoledning til bagruden ud mod førerdøren. Derefter videoledning til bagruden langs loftet, jeg havde ingen problemer med at få stik igennem gennemføringen til bagklap i venstre side. Derefter brugte jeg en antenneledning istedet for sugerør til "sugerørmetoden".
12V førte jeg den anden vej, ned til OBDII stikket, jeg mangler modparten, men den er bestilt til 109,- incl. fragt. I mellemtiden er det koblet direkte i cigaretstikket, men det er jo ikke permanent 12V.
Det lyder nemt, og det er det..
@ Nikolaj: andre forholdsregler udover de nævnte er ikke at signalere for kraftigt med bilen - dvs. være opmærksom på effekterne af alufægler 21', tonede ruder, spoiler osv, samt brug af anden bil når turen går forbi udvalgte bogstavkoder i Kbh i weekenden...og balancerer at bilen skal stå i fred vs. noget aktivitet i området. Ville nu aldrig have bekymret mig over at parkere i Hillerød før idag:-(
Det lyder nemt, og det er det..
Ud fra hvad jeg har set på div billeder, videoere og gennemgange, så ser det slet ikke nemt ud hehe.
Men nu er jeg heller ikke teknisk anlagt. :)