Loading...
dk

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 30 '15

Her er forklaret lidt mere om det.

www.http://batteryuniversity.com/...ithium_ion_batteries

nicom
nicom Apr 30 '15
Punkt 2 overrasker også mig. At superlader ikke blot er ligeså god men ligefrem bedre end almindelig opladning. Aha...
Klaus_
Klaus_ Apr 30 '15

http://batteryuniversity.com/learn/article/ultra_fast_chargers

• Try charging at a moderate rate. Ultra-fast charging causes undue stress, even if the battery can take it.
  • Do not apply fast and ultra-fast charge when the battery is cold or hot. Only charge batteries at moderate temperatures.

---

Det er dog "ligemeget" for mit vedkommende, for jeg kommer ikke til at oplade med mere end 13A alligevel derhjemme, så hvis hurtigere opladning er bedre, så må jeg nøjes med dårlig opladning :)
Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Apr 30 '15
Bianco
Bianco Apr 30 '15
Citat fra nicom Punkt 2 overrasker også mig. At superlader ikke blot er ligeså god men ligefrem bedre end almindelig opladning. Aha...

Der var nogle undersøgelser, som jeg ikke lige kan finde, der fandt at katoden(?) blev nedbrudt mere som en funktion af tid under ladning end af ladestyrken. Derfor giv den gas, så længe du ikke koger batteriet. 

kajakaj
kajakaj Apr 30 '15

Dejligt med lunere vejr og sommer på vej. Gennemsnitsforbruget er nu igen for nedadgående efter en lang vinter.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 30 '15

Imponerende men ærligt talt også lidt kedeligt ;-) Jeg betragter mig selv som en konservativ (læs kedelig) bilist indtil jeg fik Teslaen, men nu kan jeg ikke dy mig fra at give de max gas indimellem :-) Jeg tænker at det vel nok bliver mindre og mindre på sigt når man har haft bilen i nogle år og så måske alligevel ikke....Er der i øvrigt et trip meter som viser totale wh/km for hele bilens kørselshistorik?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 30 '15
kajakaj
kajakaj Apr 30 '15

Nej der er ikke et odo-meter der viser totalt gennemsnit, så man må lade den ene triptæller stå urørt for at se total gennemsnit og kw-forbrug.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 30 '15

Ja men så er jeg glad for at min b-tæller står på omtrent det samme som kørte km til d.d.

Kiefer
Kiefer Apr 30 '15

Gustavfar1: Det er er da bedre når bi-måler viser et lavere forbrug end bilen ;-)

For mit vedkommende hedder det ca. 11.000kWh på bi-måler og forbruget på bilen viser 14.000kWh. Differencen har Tesla i samarbejde med mine svigerforældre betalt ;-)

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 30 '15

Korrekt. Min bimåler viser pt. ca. 200 kWh og Teslaen viser knap 1100 kWh efter 4600 km. Differencen er ladet på div. SuC og på mit arbejde ;-)

Jesperbang
Jesperbang May 2 '15

Jeg skal en smut til Berlin fra Slagelse over gedser i Juni mdr., og har kontaktet Scandlines for at hører om der er mulighed for at "tanke" på færgen. men svaret er nej.

Spørgsmål:

1) Til den nærmeste SuC er der ca 310 km, og jeg kører på 22". Vil i tror jeg med 100% vil kunne når frem uden opladning.?

2)Hvor lang tid vil det tage at lade om fra ca 40/50% til 100% på en SuC, nogle med erfaring.?

Jesperbang
Jesperbang May 2 '15

Jeg skal en smut til Berlin fra Slagelse over gedser i Juni mdr., og har kontaktet Scandlines for at hører om der er mulighed for at "tanke" på færgen. men svaret er nej.

Spørgsmål:

1) Til den nærmeste SuC er der ca 310 km, og jeg kører på 22". Vil i tror jeg med 100% vil kunne når frem uden opladning.?

2)Hvor lang tid vil det tage at lade om fra ca 40/50% til 100% på en SuC, nogle med erfaring.?

Jesperbang
Jesperbang May 2 '15

skal måske siges at jeg bare holder mig til de 110/120 på motorvejen.

MDamm
MDamm May 2 '15
@Jesperbang.
Det er nemt i Juni, men start med fuld tank, hold dig under 240Wh/Km i snit. Lav evt. et par roadtests på vej til arbejde så du kan se, hvad der skal til for at holde snittet.

Kørte selv turen i uge syv i modvind, -11grader, tagboks og bilen fuld af familie og baggage. Vi havde 285Km til SuC, og kørte ca. 110kmt hele vejen. Kom frem med 19km på batteriet. Men min er heller ikke en sulten D'er...

DerHansi
DerHansi May 3 '15

@Jesperbang : Ellers så læg dig i røven af en lastbil, hvis det kniber. Så kommer dit forbrug helt ned omkring en 120-130 wh/km med en hastighed på 90 km/t.

Jesperbang
Jesperbang May 3 '15

DerHansi. ja det kunne være en ide, men håber ikke det bliver nødvendig.

Jesperbang
Jesperbang May 12 '15
Jeg ladet den helt op til 100% (393km) og kørte fra Slagelse til ringe og tilbage igen. På 22" med 255 & 295. Motorvej over ca 115/120. Og hjem med 140/150. Der var 129 tilbage så har brugt ca. 260km for at kører ca 160 km. Vi var 4 i bilen så tror det kniber at jeg kan kører 300 på en fuld opladning, jo måske med 110 hele vejen.
MDamm
MDamm May 12 '15
@Jesperbang: Hvad var dit Wh forbrug i snit for turen?
Jesperbang
Jesperbang May 12 '15
Nu fik jeg ikke nul stillet den, men mener den lå på ca 280/295.
Kristian70k
Kristian70k May 12 '15

så sluger den sku ekstra meget med 22" hjul... til vejle og tilbage igen.. napper min 230 i snit.. med fart pilot på 130 km/t... nok det rigtige valg jeg blev ved de 19"

Sider: «« « ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... » »»