Her er forklaret lidt mere om det.
www.http://batteryuniversity.com/...ithium_ion_batteries
http://batteryuniversity.com/learn/article/ultra_fast_chargers
Punkt 2 overrasker også mig. At superlader ikke blot er ligeså god men ligefrem bedre end almindelig opladning. Aha...
Der var nogle undersøgelser, som jeg ikke lige kan finde, der fandt at katoden(?) blev nedbrudt mere som en funktion af tid under ladning end af ladestyrken. Derfor giv den gas, så længe du ikke koger batteriet.
Dejligt med lunere vejr og sommer på vej. Gennemsnitsforbruget er nu igen for nedadgående efter en lang vinter.
Imponerende men ærligt talt også lidt kedeligt ;-) Jeg betragter mig selv som en konservativ (læs kedelig) bilist indtil jeg fik Teslaen, men nu kan jeg ikke dy mig fra at give de max gas indimellem :-) Jeg tænker at det vel nok bliver mindre og mindre på sigt når man har haft bilen i nogle år og så måske alligevel ikke....Er der i øvrigt et trip meter som viser totale wh/km for hele bilens kørselshistorik?
Nej der er ikke et odo-meter der viser totalt gennemsnit, så man må lade den ene triptæller stå urørt for at se total gennemsnit og kw-forbrug.
Ja men så er jeg glad for at min b-tæller står på omtrent det samme som kørte km til d.d.
Gustavfar1: Det er er da bedre når bi-måler viser et lavere forbrug end bilen ;-)
For mit vedkommende hedder det ca. 11.000kWh på bi-måler og forbruget på bilen viser 14.000kWh. Differencen har Tesla i samarbejde med mine svigerforældre betalt ;-)
/Martin
Korrekt. Min bimåler viser pt. ca. 200 kWh og Teslaen viser knap 1100 kWh efter 4600 km. Differencen er ladet på div. SuC og på mit arbejde ;-)
Jeg skal en smut til Berlin fra Slagelse over gedser i Juni mdr., og har kontaktet Scandlines for at hører om der er mulighed for at "tanke" på færgen. men svaret er nej.
Spørgsmål:
1) Til den nærmeste SuC er der ca 310 km, og jeg kører på 22". Vil i tror jeg med 100% vil kunne når frem uden opladning.?
2)Hvor lang tid vil det tage at lade om fra ca 40/50% til 100% på en SuC, nogle med erfaring.?
Jeg skal en smut til Berlin fra Slagelse over gedser i Juni mdr., og har kontaktet Scandlines for at hører om der er mulighed for at "tanke" på færgen. men svaret er nej.
Spørgsmål:
1) Til den nærmeste SuC er der ca 310 km, og jeg kører på 22". Vil i tror jeg med 100% vil kunne når frem uden opladning.?
2)Hvor lang tid vil det tage at lade om fra ca 40/50% til 100% på en SuC, nogle med erfaring.?
@Jesperbang : Ellers så læg dig i røven af en lastbil, hvis det kniber. Så kommer dit forbrug helt ned omkring en 120-130 wh/km med en hastighed på 90 km/t.
så sluger den sku ekstra meget med 22" hjul... til vejle og tilbage igen.. napper min 230 i snit.. med fart pilot på 130 km/t... nok det rigtige valg jeg blev ved de 19"