Loading...
dk

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I? | Tesla Forum

Kennetp
Kennetp Jun 1 '15
Hej. J håber mit indlæg rammer korrekte blog, hvis ikke beklager jeg. Er lidt rokkie på Tesla i PRAKSIS men P85D er bestilt og har netop fået lev dato i Århus d 30/6. Nice!
Nu skal hele familien afsted fra Esbjerg til Bornholm på ferie fredagen efter men klarer Teslaen jo fint. Nogen der kan giv mig et fif eller to om rækkevidden og det praktiske i at have en 'længere' rokkie tur 'så' langt (træls, som vi si'r herovre hvis Teslaen går kold på vej af fra færgen.)
Kan jeg klare mig med de tilhørende normale stik og opladningen fra alm. stik i sommerhuset?
Eller kræver det at jeg tilkøber adamo kabel evt.?
PFH. Tak for jeres tid og saglige indlæg.. Fed blog og jeg håber at jeg med tiden også kan bidrage til at komme med gode kommentar. TESLA forever!
Tesla_guru
Tesla_guru Jun 1 '15

Du skal ud og investere lidt hvis du skal kunne lade i sommerhuset. Personligt har jeg købt følgende for at kunne være klar til de fleste stik...

Jeg har købt (Se billederne fra højre mod venstre

Tesla originalt stik som går til Schuko (Sverige/Tyskland opladning ved offentlige standere)

Adaptor mellem Schuko og 230V treben til danske 230V stik med jord (en fase max 16 ampere)
(Købt hos Harald Nyborg)

Adaptor mellem 230V treben og Blå CEE (til Clever/E.on) og københavnske ladestandere

Sat sammen fylder de ikke meget og kan lægges i den medfølgende pose fra Tesla til ladekabler

Derudover har jeg købt 25M 1,5" kabelrulle med Jord (for at sikre at Tesla kan lade) fra Harald Nyborg lige ledes, så at jeg altid har længde nok uagtet hvor jeg holder ved Sommerhuse eller Hotteller/moteller i Europa. 

Ang. din tur så plotter du den bare ind i navigationen, så skal den nok fortælle hvor du skal lade for at nå frem på SUC 
(Gætter den anbefaler Middelfart og Køge) medmindre du tager færgen fra Århus til odden, så kan du nøjes med et stop i Køge)

Tillykke med bilen. Den garantere jeg du bliver glad for :)

Forummets indlæg er redigeret af Tesla_guru Jun 1 '15
Kennetp
Kennetp Jun 1 '15
Tak Guru. Det lyder til at du lever godt op til dit blog.navn
Tesla_guru
Tesla_guru Jun 1 '15

Hej Kennetp. Du kan evt. også læse dette link som jeg synes var mægtigt at læse inden jeg selv fik min egen bil.

http://www.teslamotorsclub.com/entry.php/96-The-Rules-of-Model-S-Road-Tripping

Jeg er sikker på at du hurtigt vender dig til bilen og også i forhold til planlægning af ture samt det faktum at du hver dag kommer ud til en fuld ladet bil :)

Du er altid velkommen til at skrive direkte til mig hvis du har yderligere spørgsmål... 

MDamm
MDamm Jun 1 '15

@Kennetp. Vi klarede os fint med det mobile ladekabel  i et almindeligt 220V stik i sommerhusets carport. køb evt. en god kvalitet forlængerledning med jord, hvis strømmen  er mere end 6m væk fra bilen. Hvis den knalder sikringen under opladning, så skruer du bare lidt ned for ladestyrken på skærmen i bilen. Nu er øen ikke så stor, så jeg tvivler på at du kommer til at mangle noget, hvis bare du husker at sætte stikket til.

Hookmaker
Hookmaker Jun 2 '15

@KennethP, 220V 16A er fint til en Bornholmertur vil jeg tro, når bilen er i sommerhuset sætter du den til og får 100-150 km på pr nat, og det burde være rigeligt til den lille ø. Sørg for at der er god jord i sommerhuset, der er tidligere set problemer med "sommerhus jord".

Brejl
Brejl Jun 2 '15

@Kennetp. Hvis du skal en smut til Rønne kan jeg anbefale Østkrafts ladestander (11 kWh - Type 2) - det er gratis hvis man har et kort. Dette kan fås  gratis ved henvendelse til Østkrafts kundeservice på havnen. Navn, adresse og telefonnr skal opgives. 

Adresen til opladning er Snellemark, meget tæt på Rønne Torv. Har brugt den et par gange. 

Teslasse
Teslasse Jun 2 '15

@Kennetp: Jeg kan tilbyde at du kan lade på min nye Teslaladeinstalation helt gratis. Jeg får først min bil d 22/6 kl.15.00,00, så du kan jo være den der tester om det virker :-) Bor tæt på Dueodde

Kennetp
Kennetp Jun 3 '15

hej ALLE
Mange tak for jeres god tip og fif.... Tesla guru, jeg tjekker linket og smider dig måske en mail, tak!
Hook/Brejl: tak for info... det er noteret... tumbs up!
Teslasse(cool combi!); jeg har lejet sommerhus i.... Dueodde..  men skal jeg 'først' derover i uge 28 - IKKE fordi du tilbyder gratis (du SKAL ha betaling for det..  god vin måske??) men vil rigtigt gerne have dit tlf.no som back.up - hvis det sku gå galt med opladningen i sommerhuset (er jo lejet så kender ikke helt til jord/forb. osv) - så kunne jeg måske tanke lidt øko-el ved dig..  du kan sende mig en bette mail: kp@ksfisk.dk med dit no. (hvis du ikk vil ha det ud her..)  MANGE TAK
GENRELT: mange tak for jeres fine input... det er dæl'me TESLA-spirit...  jeg skal ydmyg prøve at leve bare LIDT op til jeres standard... 
sidste ting:  at KØRE en Tesla er fantastisk - men DEN glæde jeg har haft, som 46 år, af bare at VENTE på min TESLA de sidste par måneder er næsten alle pengene værd indtil videre. - næsten ligesom den først' store cykel man fik som knejt i sin tid... :-)

Teslasse
Teslasse Jun 3 '15
@Kennetp: det var så lidt, vi Teslafolk må jo stå sammen. jeg er kun hjemme i starten af uge 28, men der kunne det være rigtig hyggeligt at se og lade din bil. Kan til alle andre der måtte gæste Bornholm sige, at jeg meget gerne sætter mit ladestik til rådighed for verdens fedeste bil :-) bare ring 21613446. Hvis I skal til Bornholm, så husk at booke gennem Bornholmtours!! Det er konens firma og hende der har gjort det muligt at købe en Tesla!!
Brejl
Brejl Jun 3 '15

@Telasse, det er da virkelig pænt af dig! Fedt at du bliver Teslaejer på Bornholm!

Måske skal der være et Teslatræf på Bornholm en sommer :) Jeg skal selv til Bornholm igen i uge 27 og er lidt afhængig af ladning rundt omkring. 

Teslasse
Teslasse Jun 3 '15
@Brejl: Du ringer vi lader :-). Teslatræf på Bornholm kunne jo være fantastisk. Så må jeg hellere supplere solcellerne med en mølle (skulle iøvrigt være en rigtig god investering).
Kiefer
Kiefer Jun 3 '15

Heh, Måske vi næste år skulle lave Tesla træf til "folkemødet" på Bornholm? :-)

/Martin

Brejl
Brejl Jun 3 '15

@Kiefer, ikke en dum idé :-) der var nok nogle politikere, presse med mere, der kunne have brug for lidt ekstra fokus på miljø, vedvarende energi, elbiler...

@Teslasse, jeg må komme forbi og teste dine solceller og ladestation! Tak :-)

PS: Undskyld for at køre tråden af sporet. Min erfaring er, at man skal regne med bruge ca. 500+ km. fra København  tur/retur og en lille uge på Bornholm så lidt strøm på Bornholm er et must!   

DeaconWP
DeaconWP Jun 3 '15

Teslasse: Vil du selv oprette din lader som tilgængelig på denne tråd?

http://teslaforum.dk/forum/topic/gratis-opladningssteder-i-dk

Så er oplysningen samlet med de andre steder.

På forhånd tak for generøsiteten.

Hilbert
Hilbert Jun 3 '15

@Teslasse: Flot tilbud. Skal til Bornholm 31/8-5/9. Hvilken lademulighed har du? Rødt 11 kW eller Type2 22 kW?

@Brejl: Østkraft har til mig oplyst at deres lader på Snellemark 41 er Type 2, 32A 400V, hvilket giver 22 kW med dobbeltlader i bilen.

Brejl
Brejl Jun 3 '15

@Hilbert, har ikke dobbeltlader så det blev bare 11 kW for mig.  Tænkte ikke lige over at de kunne levere 22 kW - men det er da super :-) 

RobertJ
RobertJ Jun 4 '15

Super fin info med den Ladestander. Har haft svært ved at finde lademulighed på nettet og div. apps derovre. Regner med en tur på bornholm i august.

- R

Teslasse
Teslasse Jun 4 '15

Står nu under gratis ladesteder med kaffe. Teslafolkemøde! Det hedder jo også Bright Green Island.

Kristian70k
Kristian70k Jun 4 '15

Det er min dag i dag, som i kan se er der nok stadig lidt juice tilbage på batteriet.. ikke dårligt :)
Sider: «« « ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... » »»