Loading...
dk

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I? | Tesla Forum

Tue
Tue Dec 9 '15
Helt enig. N-mode er klart bedre end regen. Regen er klart bedre en bremsen. @Jacob: Hurtige accellerationer har jeg ikke erfaring med begrænser rækkevidden (med mindre du ligefrem går i regen eller bremsning efterfølgende)
Heinzzz
Heinzzz Dec 10 '15
@alle - tak for de mange svar....det var super godt! Og som I kan se, så fik jeg meget mere ud af batteriet her til morgen, når jeg vidste at man skulle køre en smule mere konservativt og så iøvrigt passe på med at varme kabinen op til sauna varme.
morten1981
morten1981 Dec 10 '15
Ja det kan godt snyde lidt med rækkevidden men man finder hurtig ud af hvilke faktorer der har indvirkning på dit kilometertal så fortvivl ikke;-)Jeg selv har en P85+ med 22'. Jeg har ca.220km i en fuld opladning med ren motorvejs kørsels med en hastighed på135km/T og klima tændt på 26grader.
Jeg lader bare lidt ekstra i Randers. Kører daglig Skanderborg - Ålborg
Kristian70k
Kristian70k Dec 10 '15

den eneste reelle rækkevidde finder man ved at køre en lang tur, små ture som dem der er billede af fortæller ikke meget om bilens rækkevidde.. start stop tager meget mere end man lige skulle tro.. hvorfor er rækkevidden så vigtigt hvis man kun skal 50 eller 100 km? lader i ikke hver dag alligevel?

Hilbert
Hilbert Dec 10 '15

Synes i øvrigt at det nye display er dumt. Tæller fra hvert stop giver et misvisende billede. Ugedagen er også forsvundet. Håber ikke at Tesla fremover erstatter teknikerne med designere.

Thor
Thor Dec 10 '15

Citat fra Hilbert

Synes i øvrigt at det nye display er dumt. Tæller fra hvert stop giver et misvisende billede. Ugedagen er også forsvundet. Håber ikke at Tesla fremover erstatter teknikerne med designere.

Jeg skal lære det at kende. Min fordel er nok, at jeg kun har haft version 7.0, så det er lettere for mig. Men jo mere man får kørt i den, jo flere spørgsmål får man, eller ting ligger man mærke til. Der er rigeligt med indtryk man skal suge til sig.

Ved udlevering i går sagde vores bil 300km. Jeg ved ikke om det var typical eller rated. Men i dag er den nede på 90km. Det er med en masse accelerationer, motorvejskørsel, lidt korte ture med kolde batterier m.v. Jeg tror ikke vi har kørt mere end 130km ca.

Forummets indlæg er redigeret af Thor Dec 10 '15
Mikkelsen
Mikkelsen Dec 10 '15

hvor kan man se hvilke batteri der er monteret i bilen. jeg ved godt at min 85d er en 85kwh men hvor sidder type plade\nr på batteriet.?

sidder pt i bilen og er forundret over at den viser at jeg har kørt 160 km. brugt 39,6 kwh og der er 30% igen. bilen var ladet op til 90% og var forvarmet via stik. de tal passer da ikke med 85 kwh. eller er det mig der er galt på den.

Maho
Maho Dec 10 '15
Sjovt. Jeg har fornemmelsen af min er blevet mere økonomisk efter 7.0...... Ved godt det ikke er rigtigt koldt endnu..... Men kører næsten "sommer-forbrug" i øjeblikket.... Bevares, har skiftet fra 21" til 19"..... Men alligevel. Kørte Køge tur/retur i morges.... 100 km i alt med knap 200 w/h i forbrug med koldt batteri. Sgu da okay:-)
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 10 '15
@maho. Samme oplevelse her. Kan ikke finde ud af om hvor meget der skyldes den lavere rullemodstand på vinterdækkene, og hvor meget der skyldes 7.0, men faktum er at forbruget er 10-15 % lavere end i marts måned med nogenlunde samme temperaturer.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 10 '15
Maho
Maho Dec 10 '15
Gustavsfar1: netop. Har haft min i præcist 1 år.... Ca 6 måneder på 19" og 6 på 21"... Mit gennemsnit totalt er 255 w/h. December 2105 ligger lige nu på ca 230 w/h.... Mystisk men dejligt :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Dec 10 '15
PEB
PEB Dec 10 '15
Citat fra Heinzzz @alle - tak for de mange svar....det var super godt! Og som I kan se, så fik jeg meget mere ud af batteriet her til morgen, når jeg vidste at man skulle køre en smule mere konservativt og så iøvrigt passe på med at varme kabinen op til sauna varme.

Hej Heinzzz  Står bilen på "Rated" med det km-tal?  Det håber jeg, ellers har jeg for lidt km på min. :-) 

Robert
Robert Dec 11 '15

Et lille tip til alle der gerne vil køre lidt længere på en opladning i hverdagen: 

Indtil nu har jeg sat min opladning til at starte kl. 1 om natten. Så var bilen opladet til næste dag. Jeg har lige talt med Tesla, og de foreslog at jeg satte bilen til opladning tidligt om morgenen i stedet, da der går en del strøm til at varme batteriet op inden kørsel. Hvis bilen er sat til laderen, og kun lige når at blive færdig med at lade op umiddelbart før man skal køre, så vil det ikke starte med at belaste bilens forbrug af strøm, og man vil opleve at bilen kører længere på hver opladning.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 11 '15
Det er korrekt. Konkret betyder det typisk en reduktion på mellem 5 og 10 % på en tur på en halv times tid.
Michael84
Michael84 Dec 11 '15
Og igen kan vi så bare be' mod Californien og håbe på at de hører bønnen om at kunne time opladning udfra hvornår man skal køre istedet for hvornår den ska starte med at lade...
Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Dec 11 '15
Klaus_
Klaus_ Dec 11 '15

@Robert, Enig. Jeg havde også tidligere min til at oplade fra omkring midnatstid, men nu hvor der er koldt om morgenen, har jeg timet det sådan at den med mit daglige kørselsbehov starter opladning lidt i 5 (så vidt jeg husker), så er den færdig cirka omkring det tidspunkt jeg kører hjemmefra.  Og skulle jeg komme et par procenter bagud i løbet af ugen, så bliver de jo indhentet lørdag morgen hvor den har længere tid :-)

Gronhund
Gronhund Dec 11 '15

Er der nogen der kan svare på, om den varmer på batterierne, hvis man sætter kabinen til at blive varmet op, eller lignende (samtidig med den IKKE lader på batteriet)?

SuneH
SuneH Dec 11 '15

Hvis den er plugget ind, varmer den kabinen op fra kablet, også selv om den er færdig med at lade. Scenarie: Du kobler kabel på bilen når du kommer hjem og indstiller den til at lade fra kl. 03. Bilen slutter med at lade til indstillet niveau kl. 5:37.

Kl. 7:30 sætter du den til at varme kabinen op via din app.

Kl. 7:45 kommer du ned til din varme bil, tager kablet ud og kører afsted.

Opvarmningen af kabinen fra kl. 7:30 - 7:45 er sket via kablet.

Opvarmningen fra 7:30 - 7:45 er dog ikke nok til at varme batteriet op. Derfor er det en fordel, hvis du kan sjusse dig til at den slutter med at lade ca. på det tidspunkt, hvor du skal afsted. Så har du nemlig både en varm kabine og et varmt batteri. I eksemplet ovenfor, hvor det tager ca. 2,5 timer at lade, ville det derfor være optimalt at oplade fra kl. 05 - 7:37 og derefter køre afsted med ønsket ladeniveau, varm kabine og varmt batteri. Dermed opnår du den længste range.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Dec 11 '15
KbhP90DL
KbhP90DL Dec 11 '15

Glad ny ejer af en P90DL. Kørt ca 600 km indtil videre med 21" vinterdæk. I gennemsnit siger den 280 wh/km, og når ca 250 km på en opladning fra 80%->25% inden jeg oplader igen. Dette er med Ludicrous og Range Mode slået til. Selvfølgelig en del sjove accelerationer, men overordnet kørt pænt og kun 130'ish på motorvejen osv.

Regner med at køre de næste 500 km på almindelig "Sport" for at se hvad det gør for regnskabet. :-)

Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '15

Bedste måde at varme batteriet op er at bruge motorbremsen meget :) væg metoden fungere, men det koster stadig strøm.. på denne måde koster det ikke noget.. og det r jo kun vigtigt hvis din tur overstiger 375 km.. ellers er det jo ikke meget at vinde ved det..

KBHP90DL det er sku noget af et forbrug :) men nok også en fed fornemmelse :)

Tue
Tue Dec 11 '15
@Kristian. Motorbremsen koster jo også strøm. Du får langt fra 100% igen ved regenerering.
Sider: «« « ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... » »»