@KimT:
Jeg har lavet en del research inden jeg købte og har ikke før læst om ejere som maxede deres 85Kva batteri ud på blot 265km.
Kig evt. denne tråd igennem fra start og i vil se at adskillige brugere nævner at der mindst er 300 sikre kilometer at bruge af.
Jeg har spurgt 2 sælgere i Kastrup, en enkelt i Bredgade og en enkelt i Århus som alle har bekræftet at en 85D ville kunne række 300km ved fartgrænsen, endda med en buffer i tanken.
Slutteligt skriver Tesla selv på deres hjemmeside targets for de enkelte hastigheder med og uden HVAC, som selvfølgelig er under gunstige forhold.... Men altså, i mit tilfælde får jeg 66% af hvad de skriver.
Er der andre steder jeg burde have søgt information?
Som jeg tidligere har skrevet var jeg virkelig specifik omkring mine behov da jeg var hos alle forhandlerne her i DK og det eneste jeg søgte var et ærligt svar - Du må kunne forstå frustrationen. Når det er sagt så er de stadig ved at kigge mine data igennem, det kunne jo være at mit høje forbrug skyldes en defekt eller lign.
@Kristian70k:
Jeg har ikke stødt på en graf der tager højde for temperaturer på Tesla.com, det ville dog have været fint hvis sælgerne lige ville nævne begrænsningen når nu jeg spørger specifikt ind til det. Selvfølgelig vil de gerne sælge biler, men de vil vel også gerne have tilfredse under eller er der noget jeg har misforstået?