Loading...
dk

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I? | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Dec 23 '15
Fint nok. Men kan vi ikke blive enige om at SuC' ere skal placeres uden for byen ved trafikknudepunkter. Hvorfor skulle vi dog køre ind og belaste bytrafikken når vi skal lade på langtur?
Hilbert
Hilbert Dec 23 '15
@Kristian70k: Er lidt bange for at fordelen ved balancering er en myte. Kan du henvise til dokumentation for at opladning til 100% af Tesla skulle forlænge levetiden på batteripakken? God jul
NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Dec 23 '15
Citat fra Hilbert Fint nok. Men kan vi ikke blive enige om at SuC' ere skal placeres uden for byen ved trafikknudepunkter. Hvorfor skulle vi dog køre ind og belaste bytrafikken når vi skal lade på langtur?

Helt enig! 

god jul til alle!

Hookmaker
Hookmaker Dec 23 '15
Puha, vi kommer aldrig længere i denne her diskussion, men os "gamle" bør dog lige tænke på at helt nye ejere gerne vil prøve at lade, også til 100%. At det så bare lige er i en spidsbelastningsperiode er jo helt tilfældigt. Men uanset man er ny eller ej, så kan man vel godt stå af, hvis man kan se en fuldpakket bil med familie i kø, den skal jo nok videre. God vind derude!

PS! Suc Køge er helt ledig imorgen mellem 18-22, så giv den gas!
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Dec 23 '15

Er der forskel på at lade 100% hjemme eller på SuC ?

Ellert
Ellert Dec 23 '15

Som Jeg lige har skrevet på en anden tråd holdt vi 3 i kø igår kl 22 på kirstinehøj og følte os som idioter, da vi kunne sidde og kigge på 2 ledige SUC bag den aflåste metalport bag teslabygningen.(teslas egne ladere) I øvrigt mener jeg at to ladere på kirstinehøj i næsten centrum af kbh med over 1 mio indbyggere er alt for lidt. Herudover er det sidste SUC for dem der skal til sverige og 1 SUCfor dem der kommer fra sverige. Det er et kæmpe knudepunkt! der er plads til 3-5 mere på langsiden... Der er pt kun 2 ladere på kirstinehøj!!!

Kiefer
Kiefer Dec 23 '15

Hilbert: Det tror ikke det forbedrer levetiden på batteriet at lade til 100% en gang imellem, derimod sker der der at, bilen bliver dårligere og dårligere til at beregne kapaciteten på batteeriet over tid, hvis den ikke med jævne mellemrum bliver ladet til 100%. 

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 23 '15

Ellert: Jeg synes nu det er rigeligt med SuC'ere i København. Da du skulle lade på SuC i Kastrup, hvor kom du fra og hvor skulle du videre til, siden du havde behov for at lade på en SuC?

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Dec 24 '15

Hallo I små irriterende Tesla xxxnndkjdbx. Kan i for helvede ikke læse, at her i denne tråd handler det om rækkevidde. Den ellers så flinke NewTeslaOwner2015 har skrevet her i denne tråd, at han er ved at eksperimentere med sin bil, og fortæller om rækkevidde og sådan noget på sin bil, til fordel for andre, der måtte nære et ønske om at kende de detaljer.

Og så kommer I, som allerede har 2 andre tråde kørende på den samme moraliserende skriven stolpe op og stolpe ned om, at man ikke skal lade for meget på en Supercharger.

Hold da for hel..... Jeres snak i de to tråde, og lad NewTeslaOwner bidrage til vores forum, uden at I skal hakke ham ned her.

Slet Jeres indlæg her i denne tråd, og fortsæt jeres korstog i de to andre.

TAK

DerHansi
DerHansi Dec 24 '15

Iøvrigt +1 på din kommentar

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Dec 24 '15
DeaconWP
DeaconWP Dec 24 '15

Tak, i lige måde DerHansi.

Håber du må få et godt elektricificeret år i 2016.

The_Stig
The_Stig Dec 24 '15
Citat fra DeaconWP

Hallo I små irriterende Tesla xxxnndkjdbx. Kan i for helvede ikke læse, at her i denne tråd handler det om rækkevidde. Den ellers så flinke NewTeslaOwner2015 har skrevet her i denne tråd, at han er ved at eksperimentere med sin bil, og fortæller om rækkevidde og sådan noget på sin bil, til fordel for andre, der måtte nære et ønske om at kende de detaljer.

Og så kommer I, som allerede har 2 andre tråde kørende på den samme moraliserende skriven stolpe op og stolpe ned om, at man ikke skal lade for meget på en Supercharger.

Hold da for hel..... Jeres snak i de to tråde, og lad NewTeslaOwner bidrage til vores forum, uden at I skal hakke ham ned her.

TAK

TAK - Rigtig god sondring - as ususal ...... :-)  
Kristian70k
Kristian70k Dec 25 '15

Citat fra DeaconWP

TAK

God jul Deacon :) well spoken
KbhP90DL
KbhP90DL Dec 26 '15

Kørte den første længere tur i min nye P90D hen over julen fra København til Jylland og retur.

Kørte jeg mere end 125 km/t på motorvejen ville jeg ikke kunne komme fra København til Vejle (ca 240 km tur) med 85% på batteriet fra start, og stadig have mere end nogle ganske ganske få procent ved ankomst (hvor der ikke er lademuligheder).

Kørte *virkelig* pænt, ikke en eneste hidsig acceleration og kun mellem 110 og 125 km/t, men lå stadig med forbrug på 290 wh/km.

Lidt modvind noget af turen og jeg kører på 21" vinterdæk, men alligevel, temmelig overrasket og noget deprimeret over hvor begrænset rækkevidde der er, og hvor lidt frihed man har til at køre andet end ekstremt pænt. Kommer fra en hurtig tysker, hvor man på et godt stykke åben motorvej godt kunne køre lidt friskere, men det er komplet umuligt i denne, hvis man også har et ønske om at nå frem. .. Aldrig blevet overhalet så meget i mit liv. :-)

Og nok allermest frustrerende var da jeg så besluttede for at stoppe og lade i Middelfart, så ladede den med et max på kun 63 kw, så det tog en krig at få ladet bilen bare nogenlunde fra 13-14% til 50%..

Virkelig glad for den ellers, så den får et par ture mere for lige at få det tjekket lidt bedre af, men lige pt, har kærligheden fået et par hak.

Niels
Niels Dec 26 '15
hastighed betyder rigtig meget for forbrug. accelerationer betyder knap så meget da det meste energi blot genvindes ved regenerering.
her om vinteren bruges også en del mere energi end om sommeren.

et af mine første indlæg i denne tråd handler om at der ved 100% ladning findes 300 'sikre' km. køres hurtigere end tilladt hastighed går denne rækkevide naturligvis ned og kan iblive helt ned til 200 km.

med 19" sommerdæk og bedre temperature udenfor vil rækkeviden øges.

hvis man skal undgå disse skuffelser burde man nok istedet have oplyst folk om 'minimums' rækkevide, frem for at fokusere på maksimums rækkevide. dvs. hvad den kortes mulige rækkevide er uanset hvordan man køre (250 km/t, vinter med 21" pigdæk, 24 grade i kabine og med soltag åbent)
hvis man får at vide at man kan køre mellem 75-500 km på en tank kan man måske bedre vurdere hvor ens egen kørestil ligger.
mange oplever at 300 km er realistisk men det kan for nogle lige så vel være 200 km - i det daglige har de fleste et kørsels behov som har færre km og man behøver derfor ikke spekulere så meget over det - kun ved længere ture, hvor man alligevel planlægger.
håber du bliver glad for den og kan affinde dig med at køre indtil hastigheds grænserne, mange køre hurtigere og du vil derfor opleve at blive overhalet.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 26 '15
Super70
Super70 Dec 26 '15
Niels.: god forklaring.
runeh
runeh Dec 26 '15
Jeg kørte i dag hjem fra Holstebro, via stop i Aulum, til Kolding. 130 km/t på motorvejen i 4 grader det meste af vejen. Klima på 22 grader. Senere 120 på fartpilot. Kraftig regn her til aften, meget vand på vejen. 4 i bilen og oppakning. Endte på, se billede, 316 wh/km. Ved 130 km/t over 50 km lå jeg med snit på Ca.  365 wh/km. Av for den. Det er Ca 100% oven i typical. Godt jeg fik lånt lidt strøm i Holstebro. Ellers skulle jeg have tøffet med 70 hele vejen. 
Det forbrug giver Ca 150-180 km i en 70D. Men er selvfølgelig høj hastighed i meget elendige forhold. 

Forummets indlæg er redigeret af runeh Dec 26 '15
Kiefer
Kiefer Dec 26 '15

Gyhrs: 200-210wh/km er efter min mening MEGET pænt på denne tid af året. Mine nu første 2000km i bilen (har jo også kun haft den i et par uger nu) ligger med et snit på ca. 275 wh/km. Ca. 7-800km har været motorvej resten har været jyske landeveje. Og i modsætning til københavnområdet med motorvejshastigheder omkring de 90km/t kører vi en "anelse" hurtigere her i det jyske... ;-)

Mit sommer/vinterforbrug har altid ligget med en forskel på omkring 30-35% hvor jeg om sommeren kører et sted mellem 215-235wh/km og om vinteren er det 250-300wh/km. Set over et snit på snart 85.000km svarer det nok meget godt til et snit omkring de 230 wh/km.

/Martin

KimT
KimT Dec 26 '15

Har lige være være Silkeborg->Dybbøl og retur i min 70D. Utroligt nok havnede forbruget på 268wh/km begge veje. Det væltede ned med regn, så der lå rigtig meget vand på vejene. Hvad jeg umiddelbart kan vurdere er denne regn alene skyld i et merforbrug på 20-25%

TwoChops
TwoChops Dec 26 '15
Startede i dag med fuldt opladet batteri (sjovt nok ville min nye P90DL kun lade til 99%). Kørte Hadsund-Holstebro-Hadsund på landeveje. Kørte ikke over 90, det meste af tiden omkring 75-85. Regnvejr og 4 grader. Opvarmet og helt nyligt opladet batteri. I princippet bedst mulige betingelser for økonomisk kørsel. Snit 273 Wh/km. Hm nogen kan noget, jeg ikke kan.
Sider: «« « ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 »