Loading...
dk

Der findes misundelige idioter overalt. | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Aug 17 '15

Hej. Tja, det er sgu sørgeligt. Janteloven rammer alle Tesla ejere. Misundelses afgifter. Nøgle dekorationer. Og andet du måske har oplevet?

Der ude i resten af samfundet er der mange af dem.

Men det er sgu trist, når det er Tesla ejere, der er misundelige på andre Tesla ejere. Som også er initativ tagere. Promotorere. Igangsættere. Forbilleder?

Hvor er det lige, at kæden hopper af for Jer, der synes et link på forsiden fylder for meget? Skal man nu ikke, efter at have gjort meget for andre, både her på forum, i "livet" udenfor, arrangementer og ikke mindst, ved at holde liv i Teslaforum.dk, kunne tillade sig at lave et opslag, der hjælper med at formidle rabat og indkøbsmuligheder beregnet for alle?

Mange siger "tusinde tak" for, at der bliver arrangeret byggedage. Nogle ønsker sig nogle flere. Færre tager imod tilbuddet om hjælp til selv at arrangere noget tilsvarende. Og forbavsende få tager initiativ til, bare at gøre noget som helst.

Men når så en aktiv, hjælpsom og initiativrig "Tesla Supporter" tager et skridt videre, end andre nu lige har muligheden for; kommer der aktivitet. kan man åbenbart tage fingeren du af gaskanalen og bede om at få et udmærket link på forsiden fjernet, fordi det "fylder for meget". Jantelov, lige i forhaven...

I min optik er det sgu et udtryk for, at der her i mængden af "åh så glade" Tesla interesserede er flere misundelige brugere, end tilsvarende der kan regne.

Kunne man beholde alle referrals i DK, og kunne man blive enige om, at samarbejde om at fylde link op med 10 referrals, og så fylde det næste, ved hjælp af dem som ingen "købende venner har", så kunne man få meget mere for "vores arbejde". Ja, og så kunne man faktisk give et mere dybfølt tak til ovennævnte "Tesla kapacitet"

Og sikke mange Funders Model X, vi i fællesskab kunne skaffe til Danmark.

Måske er det endda de samme, som "skinhelligt" absolut ikke mente det tilkom en dansker at lave referrals, men hellere en selviscenesættende skandinav, og næsten "forlangte", at hans link blev brugt.

Det kræver en investering at få et udbytte. Sådan er det i mange tilfælde. Så start med at lægge en indsats i det du synes du vil, og lad være med at være misundelig på hvad andre kan og gør.

10 referrals kan opnås ved bare at være flink og gavmild. Og de nye kommende Tesla ejere har vistnok været glade for deres dobbelte rabat. Og nu er der så 2 billetter i hus til en oplevelse i USA.

Kan du også glæde dig over det? Det kan jeg... Eller har du, der kun har 2 referrals, og du der har 3, ikke for længst indset, at I ved at stole på hinanden kunne have 5 tilsammen, og hver sin billet oven i sin egen rabat?

Samarbejde er essentielt i alle grupper. Så kom dog i gang med det.

Jeg har ikke noget link at byde ind med. Men Simon vil gerne samarbejde med mig, så jeg kan få et ønske opfyldt. En Model X Funders edition. Hvad med Jer andre? Skulle I ikke også starte på det?

Tag Jer da sammen.

Og her skal jeg så på det kraftigste opfordre til, at forside linket kommer tilbage, hvor det hører hjemme. Jeg var, og er stadig godt tilfreds med det link. De tilfredse siger ikke noget, da de ikke brokker sig over noget de kun kan rose. Så de utilfredse har fyldt for meget i den beslutning der er taget om at fjerne det.

Bare min uforbeholdne støtte, fra en dejlig tysk solskinsdag, hvor de rigtige bølger også går så højt, at tingene ikke sker. MVH Deacon

Klaus_
Klaus_ Aug 17 '15

Helt enig. Tilbage med forsidelinket. Det er Ken's side (så vidt jeg er orienteret), han får formentlig 0 kr for hans tid og drift, så kan han få 10.000 kr i Tesla udstyr pga. det link, så er det fint med mig. Får han 100.000 kr til Tesla udstyr, også fint med mig. 

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 17 '15

++1. Det er altså heller ikke noget der kan bringe mit pis i kog! Jeg havde da absolut gjort det samme såfremt at jeg havde haft den unikke mulighed at poste linket på forsiden af et forum som dagligt efterhånden har flere tusinde brugere...@Ken. Der er da i øvrigt rigtig godt gang i debatten på det amerikanske forum efter dit indlæg om den manglende ydelse på P85D :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 17 '15
Sithfury
Sithfury Aug 17 '15

Jeg er enig.. Bring back the link!

GO4IT
GO4IT Aug 17 '15

Misundelse kan aldrig svare sig. Du bliver ikke lykkeligere, og du får sjældent det, du misunder andre. Glæd dig over hvad du selv har.  Lær hvad du måske kan gøre for at bringe dig selv i stilling til noget du gerne vil have. 

Icelord
Icelord Aug 17 '15

Kan ikke være mere enig.... din side... dit link

SimonHN
SimonHN Aug 17 '15
Jeg forstår nu ikke der er nogle der kan få ondt i røven over det?

Vi har et godt og gratis forum vi kan benytte. Så skulle jeg ha en bil i dag så havde jeg nok også brugt Ken link. Det genere ikke mig som det har lagt på forsiden?

Han har enda tilbudt jeg kunne låne en chademo adapter helt gratis til at køre Post Danmark Rundt. Nu blev det ikke nødvendigt pga ruten. Men at han bare har tillid til en han ikke har mødt. Det giver nu min respekt.

det eneste jeg havde brug for via det Tesla kredit ved henvisning. Var 19" Vinterfælge. Valgte at gi 1000 kr til køber og 1.000 kr til Børnecanserfonden. Så efter 2 henvisninger har jeg ikke selv brug for mere Tesla kredit. Så det sidste Tesla kredit bare skal bruges på Tesla Udstyr.

Feks vinterfælge - chademo adapter osv. Også sælges her inde for højest bydende. Så pengene kan gå til et velgørende formål.

Det er da kun noget vi alle vinder på?

Man får sin Tesla 10.000 kr billigere. Nogle her på forum har måske muligheden for at få et nyt sæt vinterfælge til 10.000-15.000 kr. Hvor pengene går til velgørenhed. Jeg trækker lod iblandt de billetter man får ved 5 henvisninger. Og prøver at hjælpe Deacon med at få sin model x founders edition.

Det er ikke andet end win win win. Dem der er sure må være dem der ikke selv har et henvisnings link. :D

PChr
PChr Aug 17 '15

Det er også helt fint med mig at Ken har sit link på forsiden, han har virkelig gjort meget for en stor del af os. Et godt forum, fine byg selv arrangementet m.m. 

mkiaer
mkiaer Aug 17 '15

Jeg er enig med alle jeres synspunkter i dette her indlæg. Jeg ved af erfaring hvor stort et arbejde det er at holde et community ved lige og med det arbejde som Ken har lagt i dette forum inkl. støtte og support til Tesla ejere rundt omkring, syntes jeg det er helt på sin plads at han skal have muligheden for at modtage referrals via dette forum. I min verden er det jo reelt de samme mekanismer/argumenter som mange andre brugere rundt omkring benytter sig af, når de har valgt at give deres opbakning til vores norske ven, Bjørn Nyland. Fælles er at der er Tesla ejere som syntes at der er personer som har bidraget ekstra ordinært og at det bør belønnes. Hvorfor skulle det være anderledes på teslaforum.dk?

Og der er mange af jer andre med referrals, som også vælger at vende det til en win-win på forskellige kreative måder, hvilket jeg helt personligt er ok med - netop fordi det er win-win. Alle får noget ud af det, hvilket jo netop er ånden med et community og derfor ok at man deler det her på forumet.

Så for min skyld, må Ken's referral link gerne genopstå på forsiden. Og til alle de andre links/referrals, kan man jo lave et midlertidigt dedikeret emne område, hvor dem der har lyst, kan komme med et emne til deres personlige referral, hvor de argumenterer for hvorfor evt. nye købere lige præcst skal vælge deres referral link. Så er det op til den enkelte fremtidige Tesla ejer hvem de ønsker at støtte.

Forummets indlæg er redigeret af mkiaer Aug 17 '15
Maho
Maho Aug 17 '15
+ 1 herfra :-)
Hilbert
Hilbert Aug 17 '15

SimonHN: Jeg tror nu mere, at det skyldes, at mange ikke synes om at støtte denne form for markedsføring.
DeaconWP: Et gevaldigt udbud af ordvalg, og så på en dejlig solskinsdag.
Respekt for Kens beslutning – håber at dette hjælper med at bringe Teslaforum tilbage til stedet, hvor vi kan hjælpe hinanden og udveksle konstruktive synspunkter – også uden skelen til egen vinding.

HH
HH Aug 17 '15

Jeg synes også det er helt fint der er et link på forsiden, måske skulle der henvises til en dedikeret tråd hvor alle kunne poste deres referral links så der er lige vilkår.

I øvrigt har jeg givet en del ture til folk herinde, både før og efter Tesla indførte referral rabat, men ingen af dem her fra der har kørt min bil, har efterfølgende benyttet mit referral link. Jeg hørte fra et nyt medlem, at han havde modtaget mange referral links efter første post. Hvis det skal foregå sådan, skal man vist være bilsælger for at kunne følge med, hvilket jeg heldigvis hverken er eller bliver ;P

P85DK
P85DK Aug 17 '15

@Hilbert - jeg læser nu DeaconWPs indlæg som et opråb til at vi netop hjælper hinanden. Prøv at læs det igen - og bær over med udtryk som 'fingeren ud af gaskanalen' selvom de er sjove

Enhver hjælp du modtager er i sagens natur til egen vinding. Du sparer måske lidt tid, lidt penge eller tilegner dig noget viden.

Jeg synes det er fint at Simon og Deacon har fundet sammen og bruger tid og ressourcer på Teslas vegne til at finde købere som så sparer nogle penge på deres køb.

Deacon står i den kedelige situation at Model X har været forsinket siden den blev annonceret og nu er der en ny regering, så det er overhængende sandsynlighed for at han ikke når at få en normal bestilling hjem inden nytår. Hvis vi som forum virkelig kunne være uselviske og hjælpe hinanden, så fandt vi en måde hvorpå Deacon kan få mulighed for at købe en funders edition som måske kan nå hjem. Ud fra dine indlæg Hilbert ville jeg faktisk tror at du ville synes det var fedt at hjælpe med

Hilbert
Hilbert Aug 17 '15

@P85DK: Du har nok ret – da jeg ikke synes om Elons markedsføringsforsøg, vil jeg ikke støtte dette princip.
Til gengæld har jeg taget initiativ (på Peters idé) til Demonstrationen mod politisk nøl vedr. manglende afgiftsregler for elbiler. Arrangementet (events) er nu overtaget af FDEL, og jeg håber at dette kan hjælpe til en snarlig fjernelse af usikkerheden for de kommende (og nuværende) elbilejere.

P85DK
P85DK Aug 17 '15

@Hilbert - se der tror jeg du har fat i den lange ende, Demonstration mod politisk nøl - det er et koncept der kan bruges over rigtig mange emner :-) Ja, vi arbejder alle samme mod samme mål, vi går bare forskellige veje

EVfan
EVfan Aug 17 '15

@DeaconWP, Godt indlæg, er helt enig i indholdet.

/Jens

DerHansi
DerHansi Aug 17 '15

Hmmm, interessant som der, fra baghjul, kommer konstruktive forslag til hvordan man kunne have grebet det an. Jeg er helt med på at Ken gør et stort - og ulønnet stykke arbejde for både forum og Teslaister. Jeg er til gengæld også sikker på at hvis alle I, som nu foreslår "Jesu genkomst" på forsiden af forum, havde formuleret jeres tanker om at give Ken et klap på skulderen for hans arbejde, på forkant, så havde det formentlig stået der endnu - og hovedsagelig uimodsagt.

I stedet for gik der totalt gold-rush, moralisering og mange andre mere eller mindre gennemtænkte tiltag i den. Jeg skal gerne være ærlig og stå frem og sige at jeg er en af dem som har bedt Ken om at fjerne sin referral fra forsiden. Dette gjorde jeg ud fra den betragtning at jeg ikke mener at Ken af egen kraft kan påberåbe sig en særstatus, uden at forum kommer til at fremstå som "Kens Corner".

Må jeg i al stilfærdighed anføre at Teslaforum er startet (og domænenavnet ejet af) en vis Peter Smedegaard.

Det ville nok have hævet debatniveauet noget - og sænket blodtrykket hos nogle (herunder mig selv) - hvis der tidligt i forløbet var fremsat et par modeller for disse referrals anvendelse i sammenhæng med Teslaforum. Forslagene kunne have været sat til afstemning, "ophøjet til lov"(læs moderation) og herefter været måden det skete på.

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Aug 17 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 17 '15

Jeg kan til dels godt følge din tankegang, men jeg synes måske bare at man skal vælge sine kampe med omhu forstået på den måde at jeg er græsk katolsk vedrørende om Ken anvender sin særstatus til at få referrals. Som jeg tidligere skrev havde jeg nok gjort det samme hvis jeg var i hans sted. 

MrCoffee
MrCoffee Aug 17 '15
Hilbert og jeg vender retur med mere info omkring opråb og prøver at samle elbilsejere fra alle lag til en kørsel til det Københavnske, så vi forhåbentlig alle kan lægge pres på beslutningstagerne. Peter
testbruger
testbruger Aug 17 '15

Er igang med at lave et helt nyt site  - en underside på forum, der giver alle informationer omkring købet - tanker, udfordringer og valgmuligheder. Jeg vil naturligvis også linke til relevante indlæg - men alt man bør vide i første omgang samles i under-sitet www.teslaforum.dk/web. ;

Når/hvis bogen fyldes op med referrals, så går min Model X mulighed til Kiefer, hvis han vil have denne - ellers DeaconWP, som sukker efter denne.