Loading...
dk

Nedsat rækkevide / batteri effekt | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 19 '15

Helt enig

RobertJ
RobertJ Aug 19 '15

Mener S85 og P85 har typical sat til 204-205wh/km. Har D modellerne en lavere Typical pga. 4x4 fordelene som er claimet af Tesla Motors, er det jo bare to forskellige fiktive tal.

Hvis det er tilfældet kan RWD og Dual modellerne ikke sammenlignes på typical.

- R

AxelEmil
AxelEmil Aug 19 '15

Det kan jo godt tænkes at Dual modellerne har en mindre fordel ved pæn kørsel fordi den kun er den lille motor foran som bruges når der ikke accelereres (torque sleep) -  

Sithfury
Sithfury Aug 19 '15

@AxelEmil

• Typical er anderledes for D modellerne.
  • Motorene i en 85D er lige store.
  • Ved torque sleep, er det forskelligt hvilken motor der bruges, afhængigt af hvilken hastighed du kører, da de har forskelligt optimalt forbrug ved x omdrejninger.
NielsHP
NielsHP Aug 19 '15

Det ser ud til at typical er sat til 200 Wh/km rent på min 85D (lige på stregen).
Det passer vel nogenlunde med, at den skulle køre ca et par procent længere end 85.

Ved daglig kørsel ligger forbruget omkring 170-180 Wh/km, nu hvor dækkene er slidt til, og antallet af launches er taget lidt af.

PChr
PChr Aug 19 '15

AxelEmil, hvilken indflydelse har indstillingen rangemode ved opladning ? 

Bliver Typical ikke beregnet ud fra ens kørselsmønster ? og derfor forskellig fra bil til bil 

Comeback
Comeback Aug 19 '15

Med min S60 der er et år gamle og 21000 km. ser mine tal gode ud.

ved levering 289 km på 100% (svarende til 409 på en 85.)

jeg har aldrig ladet den stå med 0% eller 100% hvis jeg efterlader den mere end 2 timer max 90%

jeg lader 100%+ mindst 2 gange om måneden 95% lades på SuC så hurtig som muligt. (bor i lejlighed uden mulighed for egen lader)

når jeg lader 100% nu lader den til 100+3% eller 289+10km den viser 289 i displayet men tæller ikke ned til 288 før efter ca 10 km :) så min 100% = 299 km 

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Aug 19 '15
RobertJ
RobertJ Aug 19 '15

@PChr - typical og ideal osv. værdier er faste værdier.
Den eneste værdi der ændrer sig er avg distancen under energi skærmen

Gode tal der Comeback.

- R

AxelEmil
AxelEmil Aug 19 '15

PChr: jeg har noteret at hvis jeg lader til 90% får jeg 364 km typical med RangeMode on og kun ca 358 hvis det er off.

gw
gw Aug 19 '15

Har lige haft snakket med Tesla teknisk support idag, og de melder at typical bliver påvirket af kørselsmønster, men havde ikke indsigt i hvordan og over hvor mange km. Rated skulle være en fast værdi.

T3S7A
T3S7A Aug 19 '15

ge.. Det tror jeg simpelt hen ikke er korrekt informeret. Typical er fast. Lige lidt over 200w ( passer meget god med stregen for typical er lige der i energikurven. )

gw
gw Aug 19 '15

Har fået informationen af både en på servicecenteret i Århus, og idag ved at ringe ind til teknisk support. Dette er med ca. 2 ugers mellemrum, og det er kommet fra Tesla' egne folk. Så enten er det rigtigt, ellers uddanner Tesla deres folk helt forfærdeligt.

Kristian70k
Kristian70k Aug 19 '15
Har haft snakken med de samme folk.. Og for at bevise de havde ret nulstillede de alle mine energi oplysninger i bilen.. Total reset.. De skulle skulle så gøre at bilen igen ville vise 397 km (istedet for 376) ved 100%.. Det var deres påstand.. Min var at det ville være totalt uændret.. Min begrundelse var.. Det er lige meget hvordan man vender og drejer det.. KWh indputtet er stadig faldet fra 79 til 71 kWh .. Derfor kan de ikke pludselig regne flere kilometer på færre kWh.. Resultatet blev at den fik 376 km ved 100%.. Og det beviser at det er en bestemt faktor.. Og den er 205 ved t.. Men det er den beregnet ud fra 85 oprindelig.. Så den er reelt kun noget med 186 kWh.. ;)
P85DK
P85DK Aug 19 '15

@T3S7A - enig i at den er fast, men tror den er helt nede omkring 175kWh, ser i hvertfald sådan ud på min P85D. Et så lavt forbrug at det næsten burde være forbudt i en P85D

Skeel
Skeel Aug 19 '15
Jeg har også 357/358 ved daily opladning (90%) på en 8 dage gammel P85D
Kiefer
Kiefer Aug 19 '15

Jeg havde i går 337 km ved 90% typical, i dag har jeg 358 km ved 90% typical. Hvad jeg har gjort: ikke noget, men Tesla valgte at skifte batteriet, de konstaterede der var "for mange broer der var brændte" hvad det så end betyder. Men jeg har altid ment man ikke skal brænde sine broer :-)

Nu har de så også skiftet alle bremser, malet det rustne ved hjulene så det ser pænt ud og ikke mindst bestilt ny drive unit, så det er jo som at få en ny bil.

/Martin

Bianco
Bianco Aug 19 '15

Interessant - Hvor langt havde du kørt før de skiftede batteriet? Og hvad var grunden til at de vil skifte din drive-unit?

lysmanden
lysmanden Aug 19 '15
Tak for alle jeres svar. Endelig fortsæt tråden. Nu vil jeg selv hoppe i opladeren ( seng ) og få balanceret mine batterier
Kiefer
Kiefer Aug 20 '15

Bianci: Jeg har kørt næsten 80.000km med batteriet.

Årsagen til skift af drive unit er samme årsag som da den blev skiftet første gang, en højfrekvent konstant hyletone der bare bliver værre og værre. Men Marius ville ikke skifte motor før de havde kigget på batteriets kontaktor som stod til at være defekt. Han ville først have den fejl luset ud inden vi gik videre. Helt fair efter min mening.

Da de åbnede ind til batteriet var fejlen værre end antaget og de endte med at skifte hele batteriet. Han fortalte at de rent faktisk havde bestilt et batteri hjem, hvis det nu endte med at det skulle skiftes. 

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 20 '15

Spændende. Jeg har allerede kun 340 km ved 90 % efter blot 16.000 km. Mon de af den årsag også vælger at udskifte mine batterier på et tidspunkt..?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »