Loading...
dk

NextGen vs. alm forsæder | Tesla Forum

P85DK
P85DK Nov 6 '15

@TVJ - man kan gøre meget for at få lædersæder til at se nye ud

TVJ
TVJ Nov 6 '15

@P85DK - super tak.

Jeg håber også sorte sæder måske er lidt mindre følsomme.

Michael84
Michael84 Nov 6 '15
Jeg tror udfra Jeres tilbagemeldinger om "nye" sæder efter længere brug end mine, at jeg vil ta den op med Tesla...
Niels
Niels Nov 6 '15
mit forsæde har tilsvarende mærker lige ved siden af føresædet (samme sted). jeg er temmelig sikker på det skyldes 'nitter' i mine cowboy bukser som ved alm. brug af bilen gnider mod siden.

der er stor forskel på hvordan nitterne stritter ud og derfor vil du se at der er forskel fra bruger til bruger.
nicom
nicom Nov 6 '15
Michael84. Lad os endeligt høre hvad tesla siger til dit sæde slid(defekt). Mit sæde ser værre ud og jeg har ellers været forsigtig (synes jeg selv)
ALC
ALC Nov 6 '15

Mit sædebetræk på alm. sæder skiftes på garanti af Tesla, da de så slidte ud efter 15000 km (Lignede frikørt hyrevogns forsæde)

Michael84
Michael84 Mar 8 '16
Jeg har fået svar fra Tesla og de gør intet ved at syningen efter to måneder var slidt. Nu efter et halvt år ser de sådan ud. Er der nogen fif med at kunne farve læderet op igen på kanten? Jeg har fundet lidt videoer der viser det, men det er vist på noget andet læder end Tesla-læder. :-)

pouls
pouls Mar 8 '16
Du kan få blandet lidt læderfarve og med en fin pensel male kanten, uden at det ses. Det holder lige så godt (dårligt) som den originale farve. Amerikanske bilfabrikker bruger alle en dårlig læderkvalitet, stiv og ikke særlig elastisk. Jeg har haft en række BMW. Kun min tidligere X5 var lavet i South Carolina. Læderkvaliteten var betydelig dårligere end ved de andre.
P85DK
P85DK Mar 8 '16
@Michael84 - det der skal de tage over garantien, tag du en snak med dem igen
ODE90D
ODE90D Mar 8 '16
@Michael84: Helt enig med P85DK - det er bare ikke acceptabelt. Du må eventuelt skrue bissen på.
09
09 Mar 8 '16
@Michael84 Jeg har har nøjagtig samme fejl, og har indtil videre heller ikke haft held med reklamation. Min bil er til service fra på fredag, hvor jeg drøfter det med Tesla igen. Send mig en PM med dit nummer, så kan jeg orientere dig hvorledes det gik. Eventuelt om vi skal koordinere en fælles klage. Måske der er andre med samme fejl?  
P85DK
P85DK Mar 8 '16
Kan Teslas tøven skyldes at der er mange reklamationer?

@Michael84 og @09 - hvor langt har I kørt?
KimT
KimT Mar 8 '16
Den her tweet handler vel som selve syningen (på model X ?) ? :

https://twitter.com/elonmusk/status/703636644704849921

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 8 '16
P85DK
P85DK Mar 8 '16
Fed tweet - konfigurations vejledning fra the man himself!

Mener den splitting han taler om er selve siddefladen, ikke syningen. Har hørt om flere der set det på demobiler i USA
09
09 Mar 8 '16
9000 km på 4 måneder
P85DK
P85DK Mar 8 '16
Ingen tvivl, enhver form for synlig slitage efter 9000 km skal dækkes af garantien, medmindre du altid går jeans dækket med nitter
Twinauto
Twinauto Mar 8 '16

I skal da helt klart klage, evt samlet direkte til Tesla/US, det hjælper nogen gange, ellers må man jo virklig prøve at skabe en dabat om det på de sociale medier, bilmagasiner osv (HVIS det er e generelt problem).

Dog vil jeg lige advare sorte/blå jeans, farvede læderbælter vil næsten altid skabe problemer på lyst læder, har selv haft det problem på et andet bilmærke, og det e et kendt problem. MEN det skal jo ikke være slidt på den måde.

Der ligger flere firmae, som kan "male" det i den rigtige farve ign, det holder dog typisk kun en periode og så må man på den igen, F.eks. ligger der også et firma i Malmø, som hedder Colorglo - se på deres hjemmeside som inspiraion.

Måske en saddelmage kan indfarve det, så det holder endnu længere.

Vi tro at Tesla's problem er, at de godt kan skifte læderet, men at det nye læde har samme problem indtil de finder e bedre producent/løsning

Nelarsen
Nelarsen Mar 8 '16
Samme problem efter 25000 km på sorte sæder 
Twinauto
Twinauto Mar 8 '16
lyder som om, at vi bør have en fælles registrering af ALLE de som har problemer herinde - det lyder jo som om vi andre også har stor risiko relativt hurtigt, så vi kan jo lige så godt få et overblik og senere en plan?
Michael84
Michael84 Mar 8 '16
Jeg vil gerne deltage i en fælles klage. Jeg ved at jeg har gjort alt for at passe på. Min jakke er af blødt stof uden en udvendig syning der kan have skrabt gang på gang. Desuden er der intet at se på syningen på lårstøtten, selvom denne er udsat for endnu hårdere belastninger. De blå mærker fra jeans er ikke noget problem at få af - sæderne får jævnligt Optimum Leather Protectant, så det går ret nemt af. Min første henvendelse til tesla var også efter ca 10000 km (2 md), men denne fik jeg ikk svar på. Denne gang fik jeg svar, samt et tilbud på 1650 kr ex moms for at få det lavet. 
Sider: « 1 2 3 4 »